Page 157 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 157

İngilizce

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          İyi Bir Arkadaşın Özellikleri
         Konu                  Friendship
                               Kaydedilmiş bir metin aracılığıyla iyi bir arkadaşın nitelikleri hakkında çıkarımlarda
                               bulunur.
         Öğrenme Hedefleri
                               Kişisel özellikler hakkında sorular sorar ve cevaplar.

                               İyi bir arkadaşın nitelikleri hakkında nedenlerini belirterek bir fikir yazısı yazar.
         Materyaller           Akıllı Tahta, Ses Kaydı / Video, Çalışma Kâğıdı
         Süre                  2 ders saati

                               Bu  etkinlik  planı  E12.2.L2.,  E12.2.S1.,  E12.2.W1.  kazanımlarına  yönelik  iki  ders
                               saat olarak hazırlanmıştır.

                               Ön  Bilgi  Aktivasyonu  (Activation  of  Prior  Knowledge):  Öğretmen  tarafından
                               öğrencilere  ders  başlangıcında  simit  tekniği  uygulanır.  Bu  teknik  aracılığıyla
                               insanların  kişilik  özelliklerini  tarif  ederken  kullanılan  kelimelere  dair  öğrencilerin
                               bilgileri öğretmen tarafından kontrol edilmiş ve harekete geçirilmiş olur.

                               Simit Tekniği (Circle Technique): Bir tür öz değerlendirme tekniği olan simit tekniği
                               iki şekilde uygulanabilir:
                               1- Öğrencilere simit şeklinde bir görsel verilir ve öğrenciler ders başında konuyla
                               ilgili bildiklerini simitin iç bölümüne, ders sonunda öğrendiklerini de simitin dışına
                               yazmaları istenir.

                               2-  Öğrenciler  bir  iç  bir  de  dış  daire  şeklinde  dizilir.  Çemberin  içindeki  öğrenciler
                               dışındaki  öğrencilerle  eşleşir.  Eşleşen  öğrenciler  bildiklerini  birbirleri  ile  paylaşır.
                               Paylaşımın devamı için iç daire saat yönünde dönerken dış daire de saat yönünün
                               tersine döner.
                               Simit tekniği ile bu derste öğrenciler derse başlarken kişilik özelliklerini tarif etmek
         Etkinlik Açıklaması
                               için kullanılan kelimelerden daha önce bildiklerini simitin içine yazar. Ders sonunda
                               konuşma  etkinliği  bittikten  sonra  simitin  dışına  o  derste  neler  öğrendiklerini
                               yazarlar.

                               Beyin Fırtınası (Brainstorming): Beyin fırtınası bireysel ya da grup çalışması olarak
                               gerçekleştirilebilir.  Fikirlerin  akla  geldikleri  anda  açığa  çıkarılması  ve  bu  şekilde
                               doğruya ulaşılması amaçlanır. Ortaya çıkan fikirler yargılanmaz. Bu derste beyin
                               fırtınası  giriş  bölümünde,  dinleme  etkinliğinde,  konuşma  etkinliğinde  ve  yazma
                               ödevi  esnasında  öğrenciler  tarafından  iyi  bir  arkadaşın  niteliklerini  belirleme
                               aşamasında kullanılır.
                               Akran    Değerlendirmesi   (Peer   Assessment):   Öğrencilerin   birbirlerini
                               değerlendirmelerine ve geri bildirim vermelerine dayanan akran değerlendirmesi
                               bu  derste  konuşma  etkinliğinde,  doldurulan  etkinlik  tablosunda,  grup  içinde
                               birbirlerine dönüt vermesi aşamasında kullanılmaktadır.

                               Destekleyiciler  Kullanma  (Using  Scaffolding  in  Education):  Öğrencilerin
                               öğrenme sürecini desteklemek ve daha etkili bir şekilde öğrenmelerini sağlamak
                               için kullanılan bir öğretim stratejisidir. Bu teknik öğrencilere öğrenmeleri için farklı
                               kaynaklar, araçlar, materyaller sağlayarak öğrencilerin çeşitli öğrenme stillerini ve


                                                                                                         157
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162