Page 157 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 157
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı İyi Bir Arkadaşın Özellikleri
Konu Friendship
Kaydedilmiş bir metin aracılığıyla iyi bir arkadaşın nitelikleri hakkında çıkarımlarda
bulunur.
Öğrenme Hedefleri
Kişisel özellikler hakkında sorular sorar ve cevaplar.
İyi bir arkadaşın nitelikleri hakkında nedenlerini belirterek bir fikir yazısı yazar.
Materyaller Akıllı Tahta, Ses Kaydı / Video, Çalışma Kâğıdı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik planı E12.2.L2., E12.2.S1., E12.2.W1. kazanımlarına yönelik iki ders
saat olarak hazırlanmıştır.
Ön Bilgi Aktivasyonu (Activation of Prior Knowledge): Öğretmen tarafından
öğrencilere ders başlangıcında simit tekniği uygulanır. Bu teknik aracılığıyla
insanların kişilik özelliklerini tarif ederken kullanılan kelimelere dair öğrencilerin
bilgileri öğretmen tarafından kontrol edilmiş ve harekete geçirilmiş olur.
Simit Tekniği (Circle Technique): Bir tür öz değerlendirme tekniği olan simit tekniği
iki şekilde uygulanabilir:
1- Öğrencilere simit şeklinde bir görsel verilir ve öğrenciler ders başında konuyla
ilgili bildiklerini simitin iç bölümüne, ders sonunda öğrendiklerini de simitin dışına
yazmaları istenir.
2- Öğrenciler bir iç bir de dış daire şeklinde dizilir. Çemberin içindeki öğrenciler
dışındaki öğrencilerle eşleşir. Eşleşen öğrenciler bildiklerini birbirleri ile paylaşır.
Paylaşımın devamı için iç daire saat yönünde dönerken dış daire de saat yönünün
tersine döner.
Simit tekniği ile bu derste öğrenciler derse başlarken kişilik özelliklerini tarif etmek
Etkinlik Açıklaması
için kullanılan kelimelerden daha önce bildiklerini simitin içine yazar. Ders sonunda
konuşma etkinliği bittikten sonra simitin dışına o derste neler öğrendiklerini
yazarlar.
Beyin Fırtınası (Brainstorming): Beyin fırtınası bireysel ya da grup çalışması olarak
gerçekleştirilebilir. Fikirlerin akla geldikleri anda açığa çıkarılması ve bu şekilde
doğruya ulaşılması amaçlanır. Ortaya çıkan fikirler yargılanmaz. Bu derste beyin
fırtınası giriş bölümünde, dinleme etkinliğinde, konuşma etkinliğinde ve yazma
ödevi esnasında öğrenciler tarafından iyi bir arkadaşın niteliklerini belirleme
aşamasında kullanılır.
Akran Değerlendirmesi (Peer Assessment): Öğrencilerin birbirlerini
değerlendirmelerine ve geri bildirim vermelerine dayanan akran değerlendirmesi
bu derste konuşma etkinliğinde, doldurulan etkinlik tablosunda, grup içinde
birbirlerine dönüt vermesi aşamasında kullanılmaktadır.
Destekleyiciler Kullanma (Using Scaffolding in Education): Öğrencilerin
öğrenme sürecini desteklemek ve daha etkili bir şekilde öğrenmelerini sağlamak
için kullanılan bir öğretim stratejisidir. Bu teknik öğrencilere öğrenmeleri için farklı
kaynaklar, araçlar, materyaller sağlayarak öğrencilerin çeşitli öğrenme stillerini ve
157