Page 159 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 159
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
onlara anında dönüt verip yardımcı olur. Son olarak akran değerlendirme sürecinde
grup üyeleri etkinlik kâğıdı ile ilgili olarak birbirlerine dönüt verirler (SF5). Her
gruptan tamamlanmış bir etkinlik kâğıdı sınıf panosunda asılıp sergilenir (FÖOD4).
Derse başlangıç aşamasında öğrencilere dağıtılan simit şeklinin dışına öğrenciler
ders sonunda neler öğrendiğini yazar ve öz değerlendirme ile ders bitirilir (ÜF1).
Writing:
Öğretmen ders sonunda her öğrenciye konusu “İyi bir arkadaşın nitelikleri hakkında
nedenlerini belirterek bir fikir yazısı” olan ve yönergesinde nelere dikkat etmeleri
gerektiği açıklanmış 200-400 kelimelik bir yazma ödevi verir. Evde yapacakları bu
bağımsız çalışmayı öğrencilerin EBA portalına yüklemeleri ve bir sonraki derste de
arkadaşlarına sınıfta sunmaları istenir (ÜF2).
Biçimsel değerlendirme aşamasında EBA’ya yüklenen bağımsız çalışmalar öğretmen
Değerlendirme tarafından yazma yönergesindeki kriterlere göre (içerik, dil bilgisi, akıcılık vb. gibi)
öğretmen tarafından değerlendirilir (Bkz. EK1) ve öğrencilere dönüt verilir (ÜF3).
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli öğrenme
Kullanılan Evrensel araçları kullanın.
Tasarım Ögeleri
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
vb.).
159