Page 159 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 159

İngilizce

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               onlara anında dönüt verip yardımcı olur. Son olarak akran değerlendirme sürecinde
                               grup  üyeleri  etkinlik  kâğıdı  ile  ilgili  olarak  birbirlerine  dönüt  verirler  (SF5).  Her
                               gruptan tamamlanmış bir etkinlik kâğıdı sınıf panosunda asılıp sergilenir (FÖOD4).
                               Derse  başlangıç  aşamasında  öğrencilere  dağıtılan  simit  şeklinin  dışına  öğrenciler
                               ders sonunda neler öğrendiğini yazar ve öz değerlendirme ile ders bitirilir (ÜF1).
                               Writing:
                               Öğretmen ders sonunda her öğrenciye konusu “İyi bir arkadaşın nitelikleri hakkında
                               nedenlerini  belirterek  bir  fikir  yazısı”  olan  ve  yönergesinde  nelere  dikkat  etmeleri
                               gerektiği açıklanmış 200-400 kelimelik bir yazma ödevi verir. Evde yapacakları bu
                               bağımsız çalışmayı öğrencilerin EBA portalına yüklemeleri ve bir sonraki derste de
                               arkadaşlarına sınıfta sunmaları istenir (ÜF2).
                               Biçimsel değerlendirme aşamasında EBA’ya yüklenen bağımsız çalışmalar öğretmen
         Değerlendirme         tarafından yazma yönergesindeki kriterlere göre (içerik, dil bilgisi, akıcılık vb. gibi)
                               öğretmen tarafından değerlendirilir (Bkz. EK1) ve öğrencilere dönüt verilir (ÜF3).
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.

                                 •  Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli öğrenme
         Kullanılan Evrensel       araçları kullanın.
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.

                                 •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
                                   vb.).











































                                                                                                         159
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164