Page 156 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 156

İngilizce

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci, grupta yer alan arkadaşlarının isimlerini ve özellik-
                               lerini farklı renge boyayarak isim ve özelliklerin kime ait olduğunu eşleştirmeye çalışır
                               (Örneğin Ali’nin ismi ve özellikleri kırmızı, Ayşe’nin ismi ve özellikleri sarı olarak verilir.).

                               ÜF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için derste öğrenilen kavramlar öğretmen tara-
                               fından simit etrafına yazılarak öğrenciden hatırladıklarını yuvarlak içine alması iste-
                               nir.
                               ÜF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için iyi özellikler ve karşısında nedenleri yer alan
                               cümleler hem İngilizce hem de Türkçe verilerek, eşleştirme yaparak cümleler oluştur-
         Ürün                  ması istenir (Örneğin “Ben yardımseverim.” cümlesi ile “Çünkü çevremdekilere yardım
                               ederim ve mutlu olurum.” cümlesini eşleştirmesini ve bir araya getirerek yazması iste-
                               nir.). Öğrenci iyi özellikler ve nedenlerini eşleştirdikten sonra paragraf hâlinde yazar.
                               Bu paragrafları EBA'ya içerik olarak yüklerken öğretmen, akran ya da ebeveyn des-
                               teği sağlanır.
                               ÜF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin değerlendirmesi yapılırken öğrenciye verilen
                               neden-sonuç cümlelerinin eşleştirmesinin doğruluğu değerlendirilir.
                               FÖOD1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için müziğin sesi yükseltilebilir ve duymaları
                               daha da kolaylaştırılır.
                               FÖOD2: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin metni işitsel ve görsel olarak rahatça takip
                               edebilmeleri için sıra düzenlemesi yapılır. İşitsel desteğe ihtiyacı olan öğrencinin kişisel
                               özelliklerine göre ses seviyesi ayarlanır.
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler heterojen bir gruba dahil edilirken öğrenci-
                               nin bireysel özellikleri göz önünde bulundurularak akran desteği alabileceği bir gru-
                               ba dahil olması sağlanır. Öğrencinin gereksinim duyduğu alana ilişkin fiziksel koşullar
                               düzenlenir.
                               FÖOD4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için panonun hizalanması ayarlanır ya da
                               tahtanın erişilebilir kısımları pano olarak kullanılır.




































    156
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161