Page 161 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 161

İngilizce

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 26

        TEMA 3: HUMAN RIGHTS

                               E12.3.L2. Students will be able to distinguish the positive and negative expressions
         Etkinliğe             about human rights in a recorded text / video.
         Dönüştürülecek        E12.3.S2. Students will be able to discuss the problems / difficulties of the disadvan-
         Öğrenme Çıktıları     taged people in the world.
                               E12.3.W1. Students will be able to write mottos / slogans about human rights.
                               Tavsiyede bulunurken kullanılan dil yapılarını bilir.
                               İnsan hakları ile ilgili temel kelimeleri bilir.
         Ön Koşul Beceriler /
         Temel Kabuller        Saygı ve sevgi kavramlarını bilir.
                               Ailenin toplum içindeki yerini bilir.
                               Ailenin topluma katkısını bilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Aile yaşamının toplum üzerindeki kültürel, ekonomik ve sosyal etkilerini açıklamakta
         İhtiyaçları           zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Ters yüz etkinliğinde ev için verilen bilgi amaçlı video yerine içeriği daha sade
                               olan bir video verilebilir. Ayrıca insan haklarına ilişkin konunun soyut içeriklerinin fazla
                               olmasından dolayı insan haklarına ilişkin Türkçe çekilmiş bir video da verilebilir.
         İçerik
                               İF2:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrencilere  açıklamanın  kolaylaşması  için  insan  hakları
                               evrensel bildirgesi ilişkin, görselli A1 düzeyinde bir metin verilir. Konuya ilişkin altında
                               boşlukları olan görsel kartlar verilir.
                               SF1: Hazırlanan etkileşimli videoda yer alan soru türleri Doğru / Yanlış ve Evet / Hayır
                               soruları olacak şekilde değiştirilir.
                               SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler sınıf içerisinde akademik becerileri ileri düzeyde
                               olan grup ile eşleştirilir. Öğrencilerin grup çalışmasında aile, çekirdek aile, geniş aile
                               vb. kavramları araştırmaları sağlanır.
                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere tartışma kuralları, saygı ve empati, sıra ile ko-
                               nuşma, etkili dinleme, zaman yönetimi Türkçe açıklamaları yazılı olarak verilir.
         Süreç
                               SF4:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciye  öncelikle  kendi  grubunda  yapılan  araştırma
                               akranları tarafından anlatılır.  Karşı grubun sözcüsü tarafından ifade edilen fikirleri,
                               beyanları not alması istenir.
                               SF5: Grupça oluşturulan slogandaki cümlenin anlaşılmasını kolaylaştırmak için gör-
                               seller çizmesi istenir.
                               SF6: Öğrenciye verilen dönüt daha anlaşılır, yalın ve konuşma şeklinde  Türkçe olarak
                               yapılır.

                               ÜF1: Öz değerlendirme içeriğinin  farklı bir şekilde sunulması öğrencilerin kendile-
                               rini tekrardan değerlendirme fırsatı bulmasına imkân verir.  Desteğe ihtiyaç duyan
                               öğrenciler tartışma etkinliği bittikten sonra kendileri için hazırlanmış olan değerlen-
         Ürün                  dirme araçlarını  kullanırlar. Öz değerlendirme aracı yapabilirim (thumbs-up), yapa-
                               mam (thumbs-down) olarak uygulanır. Bu kısımda öğrenci bir tablo şeklinde yapabil-
                               diklerini bir sütuna yapamadıklarını diğer sütuna aktararak değerlendirme sürecini
                               kendisi yazar.
                               FÖOD1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin sınıf panosuna erişimini kolaylaştırmak
         Fiziksel Öğrenme      için önlemler alınabilir. Panoya asmada kullanılacak olan malzemeler çocuklar için
         Ortamı Düzenlemeleri
                               tehlike oluşturmayacak şekilde kullanılır.

                                                                                                         161
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166