Page 161 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 161
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 26
TEMA 3: HUMAN RIGHTS
E12.3.L2. Students will be able to distinguish the positive and negative expressions
Etkinliğe about human rights in a recorded text / video.
Dönüştürülecek E12.3.S2. Students will be able to discuss the problems / difficulties of the disadvan-
Öğrenme Çıktıları taged people in the world.
E12.3.W1. Students will be able to write mottos / slogans about human rights.
Tavsiyede bulunurken kullanılan dil yapılarını bilir.
İnsan hakları ile ilgili temel kelimeleri bilir.
Ön Koşul Beceriler /
Temel Kabuller Saygı ve sevgi kavramlarını bilir.
Ailenin toplum içindeki yerini bilir.
Ailenin topluma katkısını bilir.
Tema Bazlı Öğrenci Aile yaşamının toplum üzerindeki kültürel, ekonomik ve sosyal etkilerini açıklamakta
İhtiyaçları zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Ters yüz etkinliğinde ev için verilen bilgi amaçlı video yerine içeriği daha sade
olan bir video verilebilir. Ayrıca insan haklarına ilişkin konunun soyut içeriklerinin fazla
olmasından dolayı insan haklarına ilişkin Türkçe çekilmiş bir video da verilebilir.
İçerik
İF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere açıklamanın kolaylaşması için insan hakları
evrensel bildirgesi ilişkin, görselli A1 düzeyinde bir metin verilir. Konuya ilişkin altında
boşlukları olan görsel kartlar verilir.
SF1: Hazırlanan etkileşimli videoda yer alan soru türleri Doğru / Yanlış ve Evet / Hayır
soruları olacak şekilde değiştirilir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler sınıf içerisinde akademik becerileri ileri düzeyde
olan grup ile eşleştirilir. Öğrencilerin grup çalışmasında aile, çekirdek aile, geniş aile
vb. kavramları araştırmaları sağlanır.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere tartışma kuralları, saygı ve empati, sıra ile ko-
nuşma, etkili dinleme, zaman yönetimi Türkçe açıklamaları yazılı olarak verilir.
Süreç
SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye öncelikle kendi grubunda yapılan araştırma
akranları tarafından anlatılır. Karşı grubun sözcüsü tarafından ifade edilen fikirleri,
beyanları not alması istenir.
SF5: Grupça oluşturulan slogandaki cümlenin anlaşılmasını kolaylaştırmak için gör-
seller çizmesi istenir.
SF6: Öğrenciye verilen dönüt daha anlaşılır, yalın ve konuşma şeklinde Türkçe olarak
yapılır.
ÜF1: Öz değerlendirme içeriğinin farklı bir şekilde sunulması öğrencilerin kendile-
rini tekrardan değerlendirme fırsatı bulmasına imkân verir. Desteğe ihtiyaç duyan
öğrenciler tartışma etkinliği bittikten sonra kendileri için hazırlanmış olan değerlen-
Ürün dirme araçlarını kullanırlar. Öz değerlendirme aracı yapabilirim (thumbs-up), yapa-
mam (thumbs-down) olarak uygulanır. Bu kısımda öğrenci bir tablo şeklinde yapabil-
diklerini bir sütuna yapamadıklarını diğer sütuna aktararak değerlendirme sürecini
kendisi yazar.
FÖOD1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin sınıf panosuna erişimini kolaylaştırmak
Fiziksel Öğrenme için önlemler alınabilir. Panoya asmada kullanılacak olan malzemeler çocuklar için
Ortamı Düzenlemeleri
tehlike oluşturmayacak şekilde kullanılır.
161