Page 162 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 162
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Sürdürülebilir Bir Dünya
Konu İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi
Kayıtlı bir metin / videoda insan haklarına ilişkin olumlu ve olumsuz ifadeleri ayırt
eder.
Öğrenme Hedefleri
Dünyadaki dezavantajlı insanların sorunlarını / zorluklarını tartışır.
İnsan haklarına ilişkin slogan / slogan yazar.
Materyaller Etkileşimli Video, EBA Sınıf, İnteraktif Yazılımlar, Bilgisayar, Renkli Fon Kartonlar
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik E12.8.L1., E12.8.S1., E12.8.R1. ve E12.8.W1. kazanımlarına yönelik iki
ders saati olarak planlanmıştır.
Ters Yüz Eğitim (Flipped Learning): Öğretmen öğrencilere evrensel insan hakları
bildirgesini içeren etkileşimli videoyu önceden sunar. Sınıf zamanı öğrencilerin in-
san haklarının alt maddesi olan “Aile toplumun doğal ve temel birimidir, devlet ta-
rafından korunur.” maddesini daha yakından öğrenmeleri, anlamaları için ortam
hazırlar. Öğrencilerin derinlemesine öğrenmelerini teşvik ederken sınıf içinde daha
fazla etkileşim ve uygulama fırsatı sağlar.
Hazırlık Aşaması: EBA üzerinden etkileşimli video paylaşımı ön hazırlık çalışmasın-
da ilgi uyandırmak için kullanılır.
Ters Yüz Eğitim Uygulama Basamakları:
1. Tartışmacı Yaklaşım: Öğrencilerin analiz edip eleştirel düşünme ve iletişim be-
cerilerini geliştirmek için kullanılan stratejidir. Bu strateji sayesinde öğrenciler in-
san hakları evrensel bildirgesinden “Aile toplumun doğal ve temel birimidir, devlet
tarafından korunur.” maddesini daha yakından inceleme ve farklı bakış açılarıyla
Etkinlik Açıklaması tartışma fırsatı bulur.
2. Konu Belirleme ve Hazırlık: Tartışma grupları oluşturulur. Grupların heterojen ol-
masına dikkat edilir.
3. Tartışmanın Yönetim Basamağı: Tartışma kuralları öğrencilerin grup içerisinde
daha sistematik ilerlemesine imkân sağlar. Öğretmen tartışma kurallarını etkinlik
başlamadan önce sözlü olarak açıklar. Bu kurallar etkili zaman kullanımı, öğrenci-
nin kendini ifade etmesi ve karşılıklı fikir alışverişinde bulunma gibi noktaları içerir.
4. Farklı Görüşlerin İfade Edilmesi: Her grup ailenin toplumsal, kültürel ve ekono-
mik faktörlerden nasıl etkilendiği yönünde araştırma yaparak çalışmalarını diğer
öğrenci grupları ile paylaşır. Konu kapsamında diğer grupların da farklı içerikleri
keşfetmesine imkân sağlanır.
5. Eleştirel Düşünme ve Analiz: Motto oluşturularak çalışmalardan elde ettikleri ve
zihinlerinde oluşan kavramların ürün çıktıları elde edilir.
6. Geri Bildirim ve Değerlendirme: Öğretmen grup çalışmaları sürecine ve ürünle-
rine ilişkin geri bildirimde bulunur.
162