Page 162 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 162

İngilizce

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          Sürdürülebilir Bir Dünya
         Konu                  İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi
                               Kayıtlı bir metin / videoda insan haklarına ilişkin olumlu ve olumsuz ifadeleri ayırt
                               eder.
         Öğrenme Hedefleri
                               Dünyadaki dezavantajlı insanların sorunlarını / zorluklarını tartışır.
                               İnsan haklarına ilişkin slogan / slogan yazar.

         Materyaller           Etkileşimli Video, EBA Sınıf, İnteraktif Yazılımlar, Bilgisayar, Renkli Fon Kartonlar
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlik E12.8.L1., E12.8.S1., E12.8.R1. ve E12.8.W1. kazanımlarına yönelik iki
                               ders saati olarak planlanmıştır.

                               Ters Yüz Eğitim (Flipped Learning):  Öğretmen öğrencilere evrensel insan hakları
                               bildirgesini içeren etkileşimli videoyu önceden sunar. Sınıf zamanı öğrencilerin in-
                               san haklarının alt maddesi olan “Aile toplumun doğal ve temel birimidir, devlet ta-
                               rafından korunur.” maddesini daha yakından öğrenmeleri, anlamaları için ortam
                               hazırlar. Öğrencilerin derinlemesine öğrenmelerini teşvik ederken sınıf içinde daha
                               fazla etkileşim ve uygulama fırsatı sağlar.

                               Hazırlık Aşaması: EBA üzerinden etkileşimli video paylaşımı ön hazırlık çalışmasın-
                               da ilgi uyandırmak için kullanılır.
                               Ters Yüz Eğitim Uygulama Basamakları:

                               1. Tartışmacı Yaklaşım: Öğrencilerin analiz edip eleştirel düşünme ve iletişim be-
                               cerilerini geliştirmek için kullanılan stratejidir. Bu strateji  sayesinde öğrenciler in-
                               san hakları evrensel bildirgesinden “Aile toplumun doğal ve temel birimidir, devlet
                               tarafından korunur.”  maddesini daha yakından inceleme ve farklı bakış açılarıyla
         Etkinlik Açıklaması   tartışma fırsatı bulur.

                               2. Konu Belirleme ve Hazırlık: Tartışma grupları oluşturulur. Grupların heterojen ol-
                               masına dikkat edilir.

                               3. Tartışmanın Yönetim Basamağı: Tartışma kuralları öğrencilerin grup içerisinde
                               daha sistematik ilerlemesine imkân sağlar. Öğretmen tartışma kurallarını etkinlik
                               başlamadan önce sözlü olarak açıklar. Bu kurallar etkili zaman kullanımı, öğrenci-
                               nin kendini ifade etmesi ve karşılıklı fikir alışverişinde bulunma gibi noktaları içerir.

                               4. Farklı Görüşlerin İfade Edilmesi: Her grup  ailenin toplumsal, kültürel ve ekono-
                               mik faktörlerden nasıl etkilendiği yönünde araştırma yaparak çalışmalarını diğer
                               öğrenci grupları ile paylaşır. Konu kapsamında diğer grupların da farklı içerikleri
                               keşfetmesine imkân sağlanır.

                               5. Eleştirel Düşünme ve Analiz: Motto oluşturularak çalışmalardan elde ettikleri ve
                               zihinlerinde oluşan kavramların ürün çıktıları elde edilir.

                               6. Geri Bildirim ve Değerlendirme:  Öğretmen grup çalışmaları sürecine ve ürünle-
                               rine ilişkin geri bildirimde bulunur.

    162
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167