Page 155 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 155
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 25
TEMA 2: FRIENDSHIP
E12.2.L2. Students will be able to make inferences about the qualities of a good
friend through a recorded text.
Etkinliğe
Dönüştürülecek E12.2.S1. Students will be able to ask and answer questions about personal features.
Öğrenme Çıktıları
E12.2.W1. Students will be able to write an opinion essay about qualities of a good
friend by stating reasons.
Arkadaşlık için kullanılan sıfatları bilir.
Ön Koşul Beceriler / Arkadaşlık iletişiminin nasıl kurulduğunu bilir.
Temel Kabuller
Arkadaşlarının kişilik özelliklerini bilir.
Kendini ifade etmekte zorlanabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Yazım ve imla kurallarına uygun yazmada zorlanabilir.
Tema bazlı ihtiyaç duyulan kelime bilgisi yetersiz olabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen gereksinime ihtiyacı olan öğrenci için dinleme metnini önceden evde
dinleyebilmesi için verir. Ayrıca arkadaşlık ilişkilerinde kullanılan anahtar kavramların
yer aldığı temel düzeyde dinleme metinleri öğrenciye gerekli olması hâlinde verilebilir.
İF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için dağıtılan etkinlik kâğıtlarının boyutları,
İçerik kullanılan yazıların puntosu öğrencinin özelliklerine göre belirlenir. Etkinlik kâğıdının
içeriğinde isim, kişisel özellikler ve açık uçlu soru örneklerinden (En güçlü özelliğinin
ne olduğunu düşünüyorsun?, En zayıf yönün sana göre nedir?, Senin için ideal bir
arkadaşın özellikleri nelerdir? vb.) birkaçına yer verilir. Gerekli olması durumunda
Türkçe olarak hazırlanabilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için kişilik özelliklerinin bulunduğu bir liste ge-
rekirse Türkçe karşılıkları da eklenerek sunulur ve bildiklerini simit içerisine yazması
istenir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için müzik yavaşlatılabilir ya da durdurulabilir.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için iyi bir arkadaşın özelliklerinin anlatıldığı
cümlelerin bulunduğu bir çalışma kâğıdı hazırlanır. İyi bir arkadaşı tanımlayan özellik-
lerin yanına TRUE, iyi bir arkadaşı tanımlamayan özelliklerin yanına ise FALSE olarak
işaretlemesi istenir. Öğrencinin özelliklerine göre cümlelerin Türkçesine de yer verile-
Süreç bilir.
SF4: Öğrencilere dinletilen metin desteğe ihtiyacı olan öğrencinin özelliklerine uygun
olarak yazılı, işitsel ya da hem yazılı hem işitsel olarak sunulabilir. Yazılı ya da işitsel olarak
sunulan metinlerde anlamayı kolaylaştıran destekleyicileri (tablet, telefon, kulaklık vb.)
kullanması sağlanır. Öğrencinin destekleyicileri kullanarak metni okuması ya da din-
lemesi sağlanır, öğrenciye kendi öğrenme özelliklerine uygun olarak puntosunu, sesini
ve hız seviyesini ayarlama imkânı sunulur. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için hazırla-
nan metinde yer alan iyi özellikler ve yer almayan özelliklerin karışık olarak bulunduğu
bir etkinlik kâğıdı verilir, öğrenciden metinde duyduğu iyi özellikleri işaretlemesi istenir.
155