Page 155 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 155

İngilizce

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 25


        TEMA 2: FRIENDSHIP
                               E12.2.L2.  Students  will  be  able  to  make  inferences  about  the  qualities  of  a  good
                               friend through a recorded text.
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        E12.2.S1. Students will be able to ask and answer questions about personal features.
         Öğrenme Çıktıları
                               E12.2.W1. Students will be able to write an opinion essay about qualities of a good
                               friend by stating reasons.

                               Arkadaşlık için kullanılan sıfatları bilir.
         Ön Koşul Beceriler /   Arkadaşlık iletişiminin nasıl kurulduğunu bilir.
         Temel Kabuller
                               Arkadaşlarının kişilik özelliklerini bilir.
                               Kendini ifade etmekte zorlanabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Yazım ve imla kurallarına uygun yazmada zorlanabilir.
                               Tema bazlı ihtiyaç duyulan kelime bilgisi yetersiz olabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen gereksinime ihtiyacı olan öğrenci için dinleme metnini önceden evde
                               dinleyebilmesi için verir. Ayrıca arkadaşlık ilişkilerinde kullanılan anahtar kavramların
                               yer aldığı temel düzeyde dinleme metinleri öğrenciye gerekli olması hâlinde verilebilir.

                               İF2:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  dağıtılan  etkinlik  kâğıtlarının  boyutları,
         İçerik                kullanılan yazıların puntosu öğrencinin özelliklerine göre belirlenir. Etkinlik kâğıdının
                               içeriğinde isim, kişisel özellikler ve açık uçlu soru örneklerinden (En güçlü özelliğinin
                               ne  olduğunu  düşünüyorsun?,  En  zayıf  yönün  sana  göre  nedir?,  Senin  için  ideal  bir
                               arkadaşın  özellikleri  nelerdir?  vb.)  birkaçına  yer  verilir.  Gerekli  olması  durumunda
                               Türkçe olarak hazırlanabilir.

                               SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için kişilik özelliklerinin bulunduğu bir liste ge-
                               rekirse Türkçe karşılıkları da eklenerek sunulur ve  bildiklerini simit içerisine yazması
                               istenir.

                               SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için müzik yavaşlatılabilir ya da durdurulabilir.
                               SF3:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  iyi  bir  arkadaşın  özelliklerinin  anlatıldığı
                               cümlelerin bulunduğu bir çalışma kâğıdı hazırlanır. İyi bir arkadaşı tanımlayan özellik-
                               lerin yanına TRUE, iyi bir arkadaşı tanımlamayan özelliklerin yanına ise FALSE olarak
                               işaretlemesi istenir. Öğrencinin özelliklerine göre cümlelerin Türkçesine de yer verile-
         Süreç                 bilir.

                               SF4: Öğrencilere dinletilen metin desteğe ihtiyacı olan öğrencinin özelliklerine uygun
                               olarak yazılı, işitsel ya da hem yazılı hem işitsel olarak sunulabilir. Yazılı ya da işitsel olarak
                               sunulan metinlerde anlamayı kolaylaştıran destekleyicileri (tablet, telefon, kulaklık vb.)
                               kullanması sağlanır. Öğrencinin destekleyicileri kullanarak metni okuması ya da din-
                               lemesi sağlanır, öğrenciye kendi öğrenme özelliklerine uygun olarak puntosunu, sesini
                               ve hız seviyesini ayarlama imkânı sunulur. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için hazırla-
                               nan metinde yer alan iyi   özellikler ve yer almayan özelliklerin karışık olarak bulunduğu
                               bir etkinlik kâğıdı verilir, öğrenciden metinde duyduğu iyi özellikleri işaretlemesi istenir.

                                                                                                         155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160