Page 150 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 150

İngilizce

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Düşünce Dünyası Büyüklerini ve Edebiyat İnsanlarını Tanıyorum
         Konu                  Values and Norms
                               Öğrenciler değerler ve uygulamalar hakkında fikir alışverişinde bulunur.
         Öğrenme Hedefleri     Öğrenciler farklı kültürlerdeki ahlaki değer ve normlar hakkında yorum yapar.
                               Öğrenciler manevi, ahlaki ve toplumsal değerlerle ilgili sloganlar yazar.
         Materyaller           Öğrenme Menüleri, Kontrol Listesi, Basılı ve Dijital Materyaller, Çalışma Kâğıtları
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlik E11.10.S1. ve E11.10.W2. kazanımlarına yönelik iki ders saati olarak ha-
                               zırlanmıştır.
                               Beyin Fırtınası (Brainstorming): Çok sayıda fikir üretmek için kullanılan bu teknikle
                               öğrencilerin hem dünya edebiyatının hem de düşünce dünyasının önemli büyüklerin-
                               den kimleri tanıdıklarını öğrenmek için ön bilgileri yoklanır. Ayrıca beyin fırtınası öğ-
                               rencilerin süreçte  birbirlerinden etkilenerek fikirlerini birleştirme, genişletme ve de-
                               ğiştirme fırsatı sunar.
                               Öğrenme Menüsü (Learning Menu): Öğrencilerin sınıfta ne yapacaklarına ilişkin ka-
                               rar vermelerine katkı sağlayan bir araçtır. Menüler öğrencilerin farklı Türk edebiya-
                               tının ve düşünce dünyasının önemli büyüklerini daha yakından tanıma fırsatı sağla-
                               maktadır. Ayrıca süreçte de etkinlik seçme olanağı sağlamasından dolayı öğrenciye
                               özerk öğrenme ortamı sunar.
                               Menü oluşturma aşağıdaki adımlar takip edilerek gerçekleştirilir:
                               1. Başlangıç bölümünde, Türk edebiyatının ve düşünce dünyasının önemli büyüklerini
                               daha yakından tanımaları sağlamak.
                               2. Meze bölümünde, istenilen görevlerde öğrencilerin akıllı tahta, ders kitabı, araştır-
                               maya izin veren teknolojik aletler kullanılarak bu görevi yerine getirmeleri istenir.
                               3. Başlangıç bölümünde, öğrenciye Türk edebiyatının ve düşünce dünyasının önemli
         Etkinlik Açıklaması   büyüklerini daha yakından tanıma, araştırma fırsatı verilir ve kendi cümleleriyle bu
                               kişilerin yaşam öykülerini yazmaları istenir.
                               4. Ana menü bölümünde, öğrencilerden araştırma yaptığı kişiyle ilişkin sunulan soru-
                               lardan cevaplamak istedikleri soruları seçip cevaplamaları istenir. Bu sayede tercih
                               hakkı verilmiş olur. Sorulara cevap verirken kendi duygu ve düşüncelerini yazılı olarak
                               ifade etmeleri beklenir.
                               5. Tatlı bölümünde, öğrencilerin süreçte elde ettikleri bilgileri toparlayarak ortaya bir
                               ürün çıkarmaları istenir.
                               Kontrol Listesi (Checklist): Öğrenme aracı olarak kullanılan kontrol listeleri öğren-
                               cilerin bir davranışı öğrenmesi veya değerlendirmesi sürecinde neleri, hangi sıra ile
                               nasıl yapacağını izlemek amacıyla kullanılır. Öğrencilerin gözlenebilir davranışlarını
                               içermektedir ve süreci ölçer. Değerlendirmek istediğimiz özellikler yazılır. Bu çalışma-
                               da ise;
                               1.  Çalışma sürecinde zamanı etkili ve verimli kullandı.
                               2.  Teknolojiyi çalışma sürecinde etkin kullandı.
                               3.  Bireysel sorumluluklarını yerine getirdi.
                               4.  Hazırlanan çalışmaları verilen menüye uygun olarak tasarlandı.
                               5.  Kontrol listeleri çalışma öncesi öğrencilerle paylaşılır ve süreçte öğretmen bu lis-
                                   teye göre öğrencileri değerlendirir.

    150
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155