Page 150 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 150
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Düşünce Dünyası Büyüklerini ve Edebiyat İnsanlarını Tanıyorum
Konu Values and Norms
Öğrenciler değerler ve uygulamalar hakkında fikir alışverişinde bulunur.
Öğrenme Hedefleri Öğrenciler farklı kültürlerdeki ahlaki değer ve normlar hakkında yorum yapar.
Öğrenciler manevi, ahlaki ve toplumsal değerlerle ilgili sloganlar yazar.
Materyaller Öğrenme Menüleri, Kontrol Listesi, Basılı ve Dijital Materyaller, Çalışma Kâğıtları
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik E11.10.S1. ve E11.10.W2. kazanımlarına yönelik iki ders saati olarak ha-
zırlanmıştır.
Beyin Fırtınası (Brainstorming): Çok sayıda fikir üretmek için kullanılan bu teknikle
öğrencilerin hem dünya edebiyatının hem de düşünce dünyasının önemli büyüklerin-
den kimleri tanıdıklarını öğrenmek için ön bilgileri yoklanır. Ayrıca beyin fırtınası öğ-
rencilerin süreçte birbirlerinden etkilenerek fikirlerini birleştirme, genişletme ve de-
ğiştirme fırsatı sunar.
Öğrenme Menüsü (Learning Menu): Öğrencilerin sınıfta ne yapacaklarına ilişkin ka-
rar vermelerine katkı sağlayan bir araçtır. Menüler öğrencilerin farklı Türk edebiya-
tının ve düşünce dünyasının önemli büyüklerini daha yakından tanıma fırsatı sağla-
maktadır. Ayrıca süreçte de etkinlik seçme olanağı sağlamasından dolayı öğrenciye
özerk öğrenme ortamı sunar.
Menü oluşturma aşağıdaki adımlar takip edilerek gerçekleştirilir:
1. Başlangıç bölümünde, Türk edebiyatının ve düşünce dünyasının önemli büyüklerini
daha yakından tanımaları sağlamak.
2. Meze bölümünde, istenilen görevlerde öğrencilerin akıllı tahta, ders kitabı, araştır-
maya izin veren teknolojik aletler kullanılarak bu görevi yerine getirmeleri istenir.
3. Başlangıç bölümünde, öğrenciye Türk edebiyatının ve düşünce dünyasının önemli
Etkinlik Açıklaması büyüklerini daha yakından tanıma, araştırma fırsatı verilir ve kendi cümleleriyle bu
kişilerin yaşam öykülerini yazmaları istenir.
4. Ana menü bölümünde, öğrencilerden araştırma yaptığı kişiyle ilişkin sunulan soru-
lardan cevaplamak istedikleri soruları seçip cevaplamaları istenir. Bu sayede tercih
hakkı verilmiş olur. Sorulara cevap verirken kendi duygu ve düşüncelerini yazılı olarak
ifade etmeleri beklenir.
5. Tatlı bölümünde, öğrencilerin süreçte elde ettikleri bilgileri toparlayarak ortaya bir
ürün çıkarmaları istenir.
Kontrol Listesi (Checklist): Öğrenme aracı olarak kullanılan kontrol listeleri öğren-
cilerin bir davranışı öğrenmesi veya değerlendirmesi sürecinde neleri, hangi sıra ile
nasıl yapacağını izlemek amacıyla kullanılır. Öğrencilerin gözlenebilir davranışlarını
içermektedir ve süreci ölçer. Değerlendirmek istediğimiz özellikler yazılır. Bu çalışma-
da ise;
1. Çalışma sürecinde zamanı etkili ve verimli kullandı.
2. Teknolojiyi çalışma sürecinde etkin kullandı.
3. Bireysel sorumluluklarını yerine getirdi.
4. Hazırlanan çalışmaları verilen menüye uygun olarak tasarlandı.
5. Kontrol listeleri çalışma öncesi öğrencilerle paylaşılır ve süreçte öğretmen bu lis-
teye göre öğrencileri değerlendirir.
150