Page 145 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 145
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Bu sporlarda kullanılan malzemeler nelerdir?, Bu sporlar nasıl yapılır? vb. soruları
sorarak kağıda yazmalarını ister (ÜF1). Ardından öğretmen akıllı tahtada “Extreme
Sports (ekstrem sporlar)” ile ilgili kelimelerini öğrencilere sunan ve bu sporların ne
olduğunu gösteren bir video açar (İF1). Video içeriğinde gördüğü ekstrem sporların
görselleri ile İngilizce kelime karşılıklarının eşleştirildiği bir etkinlik kâğıdı verilir ve dol-
durmaları istenir (ÜF2).
Reading:
Öğrencilere farklı ekstrem sporlar hakkında bilgi içeren bir metin verilir. Metin ders ki-
tabından, EBA’dan ya da diğer açık kaynaklardan seçilebilir ya da öğretmen tarafın-
dan oluşturulabilir (İF2). Metinde paragraf sıralaması karışık olarak verilir. Öğrenciler
bu aşamada ikili gruplar hâlinde çalışır. Her öğrenci veya grup paragrafları mantıklı
bir şekilde yeniden düzenlemeye çalışır. Öğrencilere metindeki paragrafları doğru sı-
raya yerleştirmeleri için belirli bir süre verilerek öğrencilerden paragrafları doğru şe-
kilde sıralamaları istenir (Bkz. EK1) (SF1). Öğrencilerin ikili çalışmasının ardından her
bir paragrafın yeri tüm sınıf öğrencileriyle beraber kısaca tartışılır. Öğretmen metnin
doğru hâlini akıllı tahtadan açar ve grubun kendi metin akışlarını kontrol etmelerini
ister. Kontrol aşamasından sonra öğrenciler doğru metin akışına sahip olurlar (ÜF3).
İknci Ders
Speaking:
İkinci W (Want to know) sütununda öğrenciler konuyla ilgili merak ettikleri soruları
sormaya teşvik edilir. Öğrenciler ekstrem sporlar hakkında daha fazla bilgi edinmek
istedikleri kelimeleri, dil bilgisi yapılarını ve konuları belirler ve yazar (SF2). Öğren-
cilerin ilgileri, belirledikleri konu ve yazıları doğrultusunda ayrılıp birleşme tekniği
kullanılarak heterojen gruplar oluşturulur (havada, karada, suda yapılan ekstrem
sporlar vb.) (SF3). Öğretmen öğrencileri ilgileri doğrultusunda asıl gruplarına ayırır
(FÖOD1). Öğrencilere bu gruplarının asıl grupları olduğu bilgisi verilir. Her grup seç-
tiği ekstrem sporu EBA, ders kitabı, internette açık kaynakları vb. kullanarak araştı-
rır. Araştırdıkları ekstrem sporun ne olduğu, nasıl yapıldığı, hangi ekipmanların veya
araç-gereçlerin kullanılması gerektiği, olası risk ve tehlikeleri, kimlerin tercih ettiği
ve varsa bu sporu yapan ünlü kişiler, nerelerde yapıldığı vb. konular hakkında bilgi
toplarlar. Bu sayede her grup bir ekstrem spor konusunda uzmanlaşır. Asıl grupların
seçtikleri ekstrem spor hakkındaki araştırmaları bittikten sonra her asıl gruptan birer
kişi bir araya gelecek şekilde yeni gruplar oluşturulur. Oluşturulan bu yeni gruplar da
uzman grupları olarak adlandırılır. Uzman gruplarda bir araya gelen öğrenciler asıl
gruplarında araştırıp hakkında bilgi edindikleri ekstrem sporu diğer grup üyelerine
anlatır. Bu şekilde uzman gruplarda bir araya gelen herkes asıl grupların araştırıp
bilgi edindikleri ekstrem sporlar hakkında bilgi sahibi olur. Daha sonra uzman grup-
lardaki tüm öğrenciler asıl gruplarına geri dönerler, diğer ekstrem sporlar hakkında
edindikleri bilgileri bir araya getirirler ve bir rapor hazırlarlar (ÜF4). Bu sayede tüm
gruplar birbirlerinin araştırdıkları ekstrem sporlar hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenci kendi grubunda araştırdıkları ekstrem sporu ve uzman gruplarda bilgi edin-
Değerlendirme dikleri diğer ekstrem sporlar hakkındakileri “L (Learn), Ne öğrendim?” sütununa yazar
(ÜF5). Süreç sonunda KWL kağıdını EBA portalına yükler.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi teş-
vik edin.
145