Page 145 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 145

İngilizce

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Bu  sporlarda  kullanılan  malzemeler  nelerdir?,  Bu  sporlar  nasıl  yapılır?  vb.  soruları
                               sorarak kağıda yazmalarını ister (ÜF1). Ardından öğretmen akıllı tahtada “Extreme
                               Sports (ekstrem sporlar)” ile ilgili kelimelerini öğrencilere sunan ve bu sporların ne
                               olduğunu gösteren bir video açar (İF1). Video içeriğinde gördüğü ekstrem sporların
                               görselleri ile İngilizce kelime karşılıklarının eşleştirildiği bir etkinlik kâğıdı verilir ve dol-
                               durmaları istenir (ÜF2).
                               Reading:
                               Öğrencilere farklı ekstrem sporlar hakkında bilgi içeren bir metin verilir. Metin ders ki-
                               tabından, EBA’dan ya da diğer açık kaynaklardan seçilebilir ya da öğretmen tarafın-
                               dan oluşturulabilir (İF2). Metinde paragraf sıralaması karışık olarak verilir. Öğrenciler
                               bu aşamada ikili gruplar hâlinde çalışır. Her öğrenci veya grup paragrafları mantıklı
                               bir şekilde yeniden düzenlemeye çalışır. Öğrencilere metindeki paragrafları doğru sı-
                               raya yerleştirmeleri için belirli bir süre verilerek öğrencilerden paragrafları doğru şe-
                               kilde sıralamaları istenir (Bkz. EK1) (SF1). Öğrencilerin ikili çalışmasının ardından her
                               bir paragrafın yeri tüm sınıf öğrencileriyle beraber kısaca tartışılır. Öğretmen metnin
                               doğru hâlini akıllı tahtadan açar ve grubun kendi metin akışlarını kontrol etmelerini
                               ister. Kontrol aşamasından sonra öğrenciler doğru metin akışına sahip olurlar (ÜF3).
                               İknci Ders
                               Speaking:
                               İkinci W (Want to know) sütununda öğrenciler konuyla ilgili merak ettikleri soruları
                               sormaya teşvik edilir. Öğrenciler ekstrem sporlar hakkında daha fazla bilgi edinmek
                               istedikleri kelimeleri, dil bilgisi yapılarını ve  konuları belirler ve yazar (SF2). Öğren-
                               cilerin  ilgileri,  belirledikleri  konu  ve  yazıları  doğrultusunda  ayrılıp  birleşme  tekniği
                               kullanılarak  heterojen  gruplar  oluşturulur  (havada,  karada,  suda  yapılan  ekstrem
                               sporlar vb.) (SF3). Öğretmen öğrencileri ilgileri doğrultusunda asıl gruplarına ayırır
                               (FÖOD1). Öğrencilere bu gruplarının asıl grupları olduğu bilgisi verilir. Her grup seç-
                               tiği ekstrem sporu EBA, ders kitabı, internette açık kaynakları vb. kullanarak araştı-
                               rır. Araştırdıkları ekstrem sporun ne olduğu, nasıl yapıldığı, hangi ekipmanların veya
                               araç-gereçlerin  kullanılması  gerektiği,  olası  risk  ve  tehlikeleri,  kimlerin  tercih  ettiği
                               ve varsa bu sporu yapan ünlü kişiler, nerelerde yapıldığı vb. konular hakkında bilgi
                               toplarlar. Bu sayede her grup bir ekstrem spor konusunda uzmanlaşır. Asıl grupların
                               seçtikleri ekstrem spor hakkındaki araştırmaları bittikten sonra her asıl gruptan birer
                               kişi bir araya gelecek şekilde yeni gruplar oluşturulur. Oluşturulan bu yeni gruplar da
                               uzman grupları olarak adlandırılır. Uzman gruplarda bir araya gelen öğrenciler asıl
                               gruplarında araştırıp hakkında bilgi edindikleri ekstrem sporu diğer grup üyelerine
                               anlatır. Bu şekilde uzman gruplarda bir araya gelen herkes asıl grupların araştırıp
                               bilgi edindikleri ekstrem sporlar hakkında bilgi sahibi olur. Daha sonra uzman grup-
                               lardaki tüm öğrenciler asıl gruplarına geri dönerler, diğer ekstrem sporlar hakkında
                               edindikleri bilgileri bir araya getirirler ve bir rapor hazırlarlar (ÜF4). Bu sayede tüm
                               gruplar birbirlerinin araştırdıkları ekstrem sporlar hakkında bilgi sahibi olur.
                               Öğrenci kendi grubunda araştırdıkları ekstrem sporu ve uzman gruplarda bilgi edin-
         Değerlendirme         dikleri diğer ekstrem sporlar hakkındakileri “L (Learn), Ne öğrendim?” sütununa yazar
                               (ÜF5). Süreç sonunda KWL kağıdını EBA portalına yükler.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi teş-
                                   vik edin.

                                                                                                         145
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150