Page 140 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 140

İngilizce

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Listening:

                               Ters yüz öğrenme stratejisi süreci uygulaması ile ders süreci başlar (SF1).

                               Öğretmen öğrencilerden Türkiye’nin tarihî bir bölgesini anlatan 3-5 dakikadan oluşan
                               etkileşimli bir videoyu evde izlemelerini ister (İF1). (Etkileşimli videoda video ilerledik-
                               çe öğrencilerin cevaplaması gereken sorular bulunmaktadır). Öğretmen hazırladığı
                               videoyu öğrencilere EBA V sınıf platformu üzerinden sunar ve onların kendi hızlarına
                               göre belirlenen sürede tamamlamaları ister (ÜF1).
                               Warm-up:

                               Öğretmen öğrencilere evde izlediği, daha önceden paylaşılan, Türkiye’nin tarihî bir
                               bölgesini anlatan etkileşimli videodan neler hatırladığını sorar ve aldığı cevapları tah-
                               taya yazar.
                               Öğrenci  Merkezli  Öğrenme  :  Ders  esnasında  öğrencilerin  farklı  bölgeleri  ve  tarihî
                               mekânları keşfetmeleri, araştırmaları ve öğrenmeleri için tasarlanmış öğrenme alan-
                               ları oluşturulur. Bu alanlara Türkiye’nin farklı bir coğrafi bölgesinin ismini verir. Gruplar
         Uygulama Süreci       5-6 kişilik olacak şekilde oluşturulur (FÖOD1).
                               Öz Yönetim: Öğrenciler çalışma grubunda iş bölümlerini paylaşırlar. Öğrencilere gö-
                               rev ve sorumlulukları kapsamında coğrafi bölgede anlatılacak olan turistik yerler, ta-
                               rihî eserler, anıtlar, abideler vb. şeklinde paylaştırılır. Her bir birey kendisinin belirlemiş
                               olduğu ve araştıracağı ögeyi bağımsız olarak araştırır (SF2).
                               İkinci Ders

                               İş Birliği ve İletişim: Her bir coğrafi bölgenin yer aldığı öğrenme alanında kitaplar,
                               yazılı materyaller, interaktif yazılımlar ve bilgisayarlar yer alır. Türkiye’nin tarihî bölge-
                               lerini daha derinlemesine ele almaları ve uygulamaları için öğrencinin grupla beraber
                               çalışarak seçtiği bölgede yer alan tarihî bir mekânı anlatan infografik hazırlaması is-
                               tenir (SF3). Ardından hazırlanan tüm infografiklerin grup sorumlusu tarafından EBA
                               V sınıf panosunda paylaşılması istenir.

                               Writing:

                               Öğrenci Değerlendirme: EBA V Sınıf panosunda paylaşılan  infografikleri tüm öğren-
                               cilerin okumaları ve tavsiye niteliğinde bir yorum yazmaları istenir (SF4).

                               Yansıtıcı Öğrenme Günlüğü: Süreçte işlenen konuya ilişkin öğrencilerin düşünce ve
                               deneyimlerini paylaşmaları istenir.

                               -Ne öğrendin?

                               -Uygulama işe yaradı mı?
         Değerlendirme
                               -Neden işe yaradı / yaramadı?
                               -Başka neler yapılabilir?

                               Bu sorulara yazım kuralları dikkat edilerek verdikleri cevaplarla kendilerini değerlen-
                               dirmeleri istenir (ÜF2).

    140
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145