Page 140 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 140
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Listening:
Ters yüz öğrenme stratejisi süreci uygulaması ile ders süreci başlar (SF1).
Öğretmen öğrencilerden Türkiye’nin tarihî bir bölgesini anlatan 3-5 dakikadan oluşan
etkileşimli bir videoyu evde izlemelerini ister (İF1). (Etkileşimli videoda video ilerledik-
çe öğrencilerin cevaplaması gereken sorular bulunmaktadır). Öğretmen hazırladığı
videoyu öğrencilere EBA V sınıf platformu üzerinden sunar ve onların kendi hızlarına
göre belirlenen sürede tamamlamaları ister (ÜF1).
Warm-up:
Öğretmen öğrencilere evde izlediği, daha önceden paylaşılan, Türkiye’nin tarihî bir
bölgesini anlatan etkileşimli videodan neler hatırladığını sorar ve aldığı cevapları tah-
taya yazar.
Öğrenci Merkezli Öğrenme : Ders esnasında öğrencilerin farklı bölgeleri ve tarihî
mekânları keşfetmeleri, araştırmaları ve öğrenmeleri için tasarlanmış öğrenme alan-
ları oluşturulur. Bu alanlara Türkiye’nin farklı bir coğrafi bölgesinin ismini verir. Gruplar
Uygulama Süreci 5-6 kişilik olacak şekilde oluşturulur (FÖOD1).
Öz Yönetim: Öğrenciler çalışma grubunda iş bölümlerini paylaşırlar. Öğrencilere gö-
rev ve sorumlulukları kapsamında coğrafi bölgede anlatılacak olan turistik yerler, ta-
rihî eserler, anıtlar, abideler vb. şeklinde paylaştırılır. Her bir birey kendisinin belirlemiş
olduğu ve araştıracağı ögeyi bağımsız olarak araştırır (SF2).
İkinci Ders
İş Birliği ve İletişim: Her bir coğrafi bölgenin yer aldığı öğrenme alanında kitaplar,
yazılı materyaller, interaktif yazılımlar ve bilgisayarlar yer alır. Türkiye’nin tarihî bölge-
lerini daha derinlemesine ele almaları ve uygulamaları için öğrencinin grupla beraber
çalışarak seçtiği bölgede yer alan tarihî bir mekânı anlatan infografik hazırlaması is-
tenir (SF3). Ardından hazırlanan tüm infografiklerin grup sorumlusu tarafından EBA
V sınıf panosunda paylaşılması istenir.
Writing:
Öğrenci Değerlendirme: EBA V Sınıf panosunda paylaşılan infografikleri tüm öğren-
cilerin okumaları ve tavsiye niteliğinde bir yorum yazmaları istenir (SF4).
Yansıtıcı Öğrenme Günlüğü: Süreçte işlenen konuya ilişkin öğrencilerin düşünce ve
deneyimlerini paylaşmaları istenir.
-Ne öğrendin?
-Uygulama işe yaradı mı?
Değerlendirme
-Neden işe yaradı / yaramadı?
-Başka neler yapılabilir?
Bu sorulara yazım kuralları dikkat edilerek verdikleri cevaplarla kendilerini değerlen-
dirmeleri istenir (ÜF2).
140