Page 135 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 135
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Birinci Ders
Warm-up:
Ögretmen, üzerinde "Prev" ya da "Back to the past" yazan bir buton görseli ile
derse girer. Butona basıp zamanı geri almak isteğini söyler ve geçmişe ait bir
pişmanlığından, dileğinden bahseden örnek cümleler kurar. Öğrencilere bu
görseli kullanarak zamanı geri almak isteyip istemediklerini ve nedenlerini sorar.
Zamanı geri almak isteyen öğrencilerin geçmişte neyi değiştirmek istediklerini,
pişmanlıklarını ve dileklerini sorar (SF1). Bu şekilde öğrencilerin ön bilgileri harekete
geçirilmiş olur.
Reading:
Öğretmen tarafından öğrencilere birer zarf dağıtılır. Öğrenciler zarfı açar ve içinden
bir mektup çıkar. Öğrencilere verilen bu mektup geçmişteki pişmanlıklarından ve
dileklerinden bahseden yaşlı birinin yazdığı bir okuma metnidir (İF1). Öğrencilere
mektubu hızlıca okumaları söylenir. İlk okuma sonunda öğretmen öğrencilere
metnin ne ile ilgili olduğunu sorar ve öğrencilerden cevapları alır. Daha sonra
öğrencilere metni ikinci defa okuyacaklarını söyler. İkinci okumadan sonra
öğrencilerin metinde geçen geçmişe ait gerçek dışı cümleleri, geçmişteki pişmanlık
ve dilek cümlelerini, metni inceleyerek bulup altını çizmeleri istenir. Ardından
öğretmen metni akıllı tahtadan açar ve öğrenciler buldukları cümlelerin altını akıllı
tahta üzerinde çizerler (SF2). Bu şekilde öğrencilerin cevapları alınır ve metin hep
birlikte yeniden incelenerek öğrencilere açıklanır. Daha sonra konuşma etkinliğine
geçilir.
Uygulama Süreci
İkinci Ders
Speaking:
Öğretmen öğrencilere 4-5 farklı renkte olan küçük kartlar dağıtır. Ardından
aynı renge sahip öğrencilerin birbirlerini bulup bir araya gelmesini ister. Bu
şekilde öğrenciler heterojen gruplara ayrılmış olur (FÖOD1). Gruplardaki her
öğrenciye bir etkinlik kâğıdı dağıtılır. Etkinlik kâğıdında yapılan konuşmalara
göre tamamlanması gereken cümleler ve / veya açık uçlu sorular yer alır. Etkinlik
kağıdında (Bu etkinlik kâğıdı konuşma etkinliği sonunda öğretmen tarafından
yöneltilecek soruların cevaplanması sırasında kullanılacaktır.) boş olan yerlerin
öğrenci tarafından tamamlaması istenir (SF3). Öğrencilere geçmişe dair kendi
pişmanlıkları ve dilekleri hakkında grup içinde birer konuşma yapacakları
söylenir. Konuşma esnasında diğer grup üyeleri de kendilerine verilen etkinlik
kâğıdını doldurur (SF4). Grup çalışmaları sırasında öğretmen sınıfta dolaşarak
öğrencileri gözlemler, gerektiğinde onlara dönütler verir ve yardımcı olur. Tüm
gruplarda konuşmalar yapıldıktan ve etkinlik kâğıtları doldurulduktan sonra
öğretmen öğrencilere kendileri hakkında ve bulunduğu grubun diğer üyeleri
hakkında yaptıkları konuşmalarla ilgili sorular yöneltir ve cevapları alır (SF5). Tüm
öğrencilere grubundaki arkadaşlarını değerlendirmeleri için bir kontrol listesi verilir.
Öğrencilerden kontrol listesinde yazan (Geçmişte yaşadığı pişmanlıkları anlatabilir.
/ Dilek ve temennilerini ifade edebilir. / Konuşma akıcı ve anlaşılırdı vb.) maddelere
ya da simgelerini koymaları istenir. Bu sayede öğrencilerin grup çalışmaları
değerlendirilmiş olur (ÜF1).
135