Page 135 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 135

İngilizce

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Birinci Ders

                               Warm-up:

                               Ögretmen,  üzerinde  "Prev"  ya  da  "Back  to  the  past"  yazan  bir  buton  görseli  ile
                               derse  girer.  Butona  basıp  zamanı  geri  almak  isteğini  söyler  ve  geçmişe  ait  bir
                               pişmanlığından,  dileğinden  bahseden  örnek  cümleler  kurar.  Öğrencilere  bu
                               görseli kullanarak zamanı geri almak isteyip istemediklerini ve nedenlerini sorar.
                               Zamanı  geri  almak  isteyen  öğrencilerin  geçmişte  neyi  değiştirmek  istediklerini,
                               pişmanlıklarını ve dileklerini sorar (SF1). Bu şekilde öğrencilerin ön bilgileri harekete
                               geçirilmiş olur.

                               Reading:

                               Öğretmen tarafından öğrencilere birer zarf dağıtılır. Öğrenciler zarfı açar ve içinden
                               bir mektup çıkar. Öğrencilere verilen bu mektup geçmişteki pişmanlıklarından ve
                               dileklerinden bahseden yaşlı birinin yazdığı bir okuma metnidir (İF1). Öğrencilere
                               mektubu  hızlıca  okumaları  söylenir.  İlk  okuma  sonunda  öğretmen  öğrencilere
                               metnin  ne  ile  ilgili  olduğunu  sorar  ve  öğrencilerden  cevapları  alır.  Daha  sonra
                               öğrencilere  metni  ikinci  defa  okuyacaklarını  söyler.  İkinci  okumadan  sonra
                               öğrencilerin metinde geçen geçmişe ait gerçek dışı cümleleri, geçmişteki pişmanlık
                               ve  dilek  cümlelerini,  metni  inceleyerek  bulup  altını  çizmeleri  istenir.  Ardından
                               öğretmen metni akıllı tahtadan açar ve öğrenciler buldukları cümlelerin altını akıllı
                               tahta üzerinde çizerler (SF2). Bu şekilde öğrencilerin cevapları alınır ve metin hep
                               birlikte yeniden incelenerek öğrencilere açıklanır. Daha sonra konuşma etkinliğine
                               geçilir.
         Uygulama Süreci
                               İkinci Ders
                               Speaking:

                               Öğretmen  öğrencilere  4-5  farklı  renkte  olan  küçük  kartlar  dağıtır.  Ardından
                               aynı  renge  sahip  öğrencilerin  birbirlerini  bulup  bir  araya  gelmesini  ister.  Bu
                               şekilde  öğrenciler  heterojen  gruplara  ayrılmış  olur  (FÖOD1).  Gruplardaki  her
                               öğrenciye  bir  etkinlik  kâğıdı  dağıtılır.  Etkinlik  kâğıdında  yapılan  konuşmalara
                               göre tamamlanması gereken cümleler ve / veya açık uçlu sorular yer alır. Etkinlik
                               kağıdında  (Bu  etkinlik  kâğıdı  konuşma  etkinliği  sonunda  öğretmen  tarafından
                               yöneltilecek  soruların  cevaplanması  sırasında  kullanılacaktır.)  boş  olan  yerlerin
                               öğrenci  tarafından  tamamlaması  istenir  (SF3).  Öğrencilere  geçmişe  dair  kendi
                               pişmanlıkları  ve  dilekleri  hakkında  grup  içinde  birer  konuşma  yapacakları
                               söylenir.  Konuşma  esnasında  diğer  grup  üyeleri  de  kendilerine  verilen  etkinlik
                               kâğıdını  doldurur  (SF4).  Grup  çalışmaları  sırasında  öğretmen  sınıfta  dolaşarak
                               öğrencileri  gözlemler,  gerektiğinde  onlara  dönütler  verir  ve  yardımcı  olur.  Tüm
                               gruplarda  konuşmalar  yapıldıktan  ve  etkinlik  kâğıtları  doldurulduktan  sonra
                               öğretmen  öğrencilere  kendileri  hakkında  ve  bulunduğu  grubun  diğer  üyeleri
                               hakkında yaptıkları konuşmalarla ilgili sorular yöneltir ve cevapları alır (SF5). Tüm
                               öğrencilere grubundaki arkadaşlarını değerlendirmeleri için bir kontrol listesi verilir.
                               Öğrencilerden kontrol listesinde yazan (Geçmişte yaşadığı pişmanlıkları anlatabilir.
                               / Dilek ve temennilerini ifade edebilir. / Konuşma akıcı ve anlaşılırdı vb.) maddelere
                                 ya da   simgelerini koymaları istenir. Bu sayede öğrencilerin grup çalışmaları
                               değerlendirilmiş olur (ÜF1).


                                                                                                         135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140