Page 133 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 133

İngilizce

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               SF5:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrencilerin  ders  öncesinde  yapılan  yönlendirme
                               (SF1’de belirtilen) ile hazırladıkları metni kullanmasına izin verilir. Öğrencinin sınıf
                               içerisinde  hazırladığı  metni  okumakta  ya  da  ifade  etmekte  zorluk  yaşayacağı
                               düşünülüyorsa konuşma bölümü kısmı için metnin ses kaydını ya da video kaydını
                               evde  hazırlaması  talep  edilir.  Öğrenci  grup  içerisindeki  konuşmasını  bu  şekilde
                               ifade  eder.  Diğer  arkadaşlarının  konuşmalarına  göre  soru  sorarken  ve  etkinlik
                               kâğıdını doldururken teknolojik aletler, çeviri programları, sözlük vb. destekleyiciler
                               kullanarak performans gösterir.

                               SF6: Okul dışı etkinliğe erişimi kolaylaştırmak için desteğe ihtiyacı olan öğrenciyle
                               EBA  linki  paylaşılır.  Öğrencinin  pişmanlık  ve  dilek  cümlelerini  oluşturması  için
                               teknolojik  destekleyicilerden  yararlanması  tavsiye  edilir.  Öğrenciye  verilen
                               etiketlere uygun paylaşım yapması için akran ya da ebeveyn desteği önerilir.
                               ÜF1:  Akran  değerlendirmesi  yapılırken  desteğe  ihtiyacı  olan  öğrencinin
                               performansından kaynaklı sadece olumsuz değerlendirmelere maruz kalmaması
                               sağlanır.  Bunun  için  yapılan  değerlendirmede  tüm  grup  için  simgesel  bir
                               değerlendirme  yapılır.  Örneğin,  “Geçmişte  yaşadığı  pişmanlıkları  anlatabilir.  /
                               Dilek  ve  temennilerini  ifade  edebilir.  /  Konuşma  akıcı  ve  anlaşılırdı  vb.  maddeler
                               için oldukça iyi performans sergilediğini düşünüyorsan   , performansını iyi
         Ürün                  bulduysan    , performansını geliştirmesi gerektiğini düşünüyorsan   ” şeklinde
                               simgeler  koyarak  değerlendirme  yapması  istenir.  Ayrıca  desteğe  ihtiyacı  olan
                               öğrenciye değerlendirme formu Türkçe dil desteği sunularak verilir.

                               ÜF2:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  holistik  rubrik  değerlendirmesinde
                               öğrencinin bireysel farklılıklarına uygun olarak kriter sayısı azaltılır ve öğrenciden
                               kullanması  beklenen  kelime  sayısı  grup  geneline  göre  değil,  öğrencinin  bireysel
                               özelliklerine göre belirlenerek değerlendirme yapılır.
                               FÖOD1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için sınıf düzeni grup çalışmasına uygun
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  şekilde ayarlanır, desteğe ihtiyacı olan öğrencinin akranlarını rahatça görebileceği
                               ve duyabileceği şekilde oturması sağlanır.

































                                                                                                         133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138