Page 133 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 133
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin ders öncesinde yapılan yönlendirme
(SF1’de belirtilen) ile hazırladıkları metni kullanmasına izin verilir. Öğrencinin sınıf
içerisinde hazırladığı metni okumakta ya da ifade etmekte zorluk yaşayacağı
düşünülüyorsa konuşma bölümü kısmı için metnin ses kaydını ya da video kaydını
evde hazırlaması talep edilir. Öğrenci grup içerisindeki konuşmasını bu şekilde
ifade eder. Diğer arkadaşlarının konuşmalarına göre soru sorarken ve etkinlik
kâğıdını doldururken teknolojik aletler, çeviri programları, sözlük vb. destekleyiciler
kullanarak performans gösterir.
SF6: Okul dışı etkinliğe erişimi kolaylaştırmak için desteğe ihtiyacı olan öğrenciyle
EBA linki paylaşılır. Öğrencinin pişmanlık ve dilek cümlelerini oluşturması için
teknolojik destekleyicilerden yararlanması tavsiye edilir. Öğrenciye verilen
etiketlere uygun paylaşım yapması için akran ya da ebeveyn desteği önerilir.
ÜF1: Akran değerlendirmesi yapılırken desteğe ihtiyacı olan öğrencinin
performansından kaynaklı sadece olumsuz değerlendirmelere maruz kalmaması
sağlanır. Bunun için yapılan değerlendirmede tüm grup için simgesel bir
değerlendirme yapılır. Örneğin, “Geçmişte yaşadığı pişmanlıkları anlatabilir. /
Dilek ve temennilerini ifade edebilir. / Konuşma akıcı ve anlaşılırdı vb. maddeler
için oldukça iyi performans sergilediğini düşünüyorsan , performansını iyi
Ürün bulduysan , performansını geliştirmesi gerektiğini düşünüyorsan ” şeklinde
simgeler koyarak değerlendirme yapması istenir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan
öğrenciye değerlendirme formu Türkçe dil desteği sunularak verilir.
ÜF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için holistik rubrik değerlendirmesinde
öğrencinin bireysel farklılıklarına uygun olarak kriter sayısı azaltılır ve öğrenciden
kullanması beklenen kelime sayısı grup geneline göre değil, öğrencinin bireysel
özelliklerine göre belirlenerek değerlendirme yapılır.
FÖOD1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için sınıf düzeni grup çalışmasına uygun
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri şekilde ayarlanır, desteğe ihtiyacı olan öğrencinin akranlarını rahatça görebileceği
ve duyabileceği şekilde oturması sağlanır.
133