Page 132 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 132

İngilizce

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 21

        TEMA 5: BACK TO THE PAST
                               E11.5.S1. Students will be able to talk about their regrets and wishes about past
                               events.
         Etkinliğe             E11.5.R1. Students will be able to analyze a text to distinguish the expressions used
         Dönüştürülecek        to express wishes, regrets and unreal past.
         Öğrenme Çıktıları
                               E11.5.W1. Students will be able to write their opinions and regrets according to
                               #Iwish.

                               Konuşma stratejilerini bilir.
         Ön Koşul Beceriler /   Okuma stratejilerini bilir.
         Temel Kabuller        Yazım ve imla kurallarını bilir.

                               Geçmiş zamandaki olayları anlatabilir ve anlayabilir.

         Tema Bazlı Öğrenci    Konuşma etkinliğinde kendini ifade etmekte zorlanabilir.
         İhtiyaçları           Teknoloji kullanımında zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için verilen metin öğrencinin bireysel farklılıklarına
                               göre yazılı ve Türkçe dil desteğiyle ya da ses kaydı şeklinde ve yine Türkçe anlamını
         İçerik                içerecek şekilde verilir. Metin içerisinde amaca hizmet etmeyen cümleler varsa ve
                               çıkarıldığında da akış etkilenmiyorsa metinden çıkarılır ya da aynı cümleler daha
                               temel düzey ifadeler ile görsellerle desteklenerek öğrenciye sunulur.

                               SF1:  Öğretmen  desteğe  ihtiyacı  olan  öğrencileri  dersin  başlangıcında  “geri  al”
                               etkinliği için hazırlar. Dersin “butona basıp zamanı geri almak istediğini söylediği,
                               geçmişe  ait  bir  pişmanlığından,  dileğinden  bahseden  örnek  cümleler  kurduğu,
                               öğrencilere  bu  görseli  kullanarak  zamanı  geri  almak  isteyip  istemediklerini  ve
                               nedenlerini sorduğu” kısmı bulunmaktadır. Bu kısımda kullanılmak üzere öğrenciye
                               araştırma,  düşünme  ve  olası  cevapları  hazırlama  görevi  verilir.  Bu  süreçte
                               öğrencinin "keşke" kalıplarını kullanarak ve geçmişe ait gerçek dışı durumların yer
                               aldığı bir tablo oluşturması sağlanır. Öğrenci ders öncesinde hazırlıklarını yaparak
                               derse katılırsa akranlarıyla süreci eş zamanlı takip edebilir.

                               SF2:  Desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrencilere  verilen  metinde  geçmişe  ait  gerçek  dışı
         Süreç                 cümleler, geçmişteki pişmanlık ve dilek cümleleri metin içerisinde altı çizili olarak
                               verilir.  Öğrenciden  ise  altı  çizili  cümlelerin  hangi  kategoriye  gireceğini  bulması
                               istenir.  Öğrencinin  öğrenme  düzeyinin  metin  içerisindeki  ifadeleri  anlamak
                               konusunda yetersiz kalacağı düşünülüyorsa cümlelerin Türkçe anlamları da metin
                               içerisine eklenir.

                               SF3: Desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrenciye  dağıtılacak  olan  etkinlik  kâğıdında  yarım
                               bırakılan cümlelerin ve açık uçlu soruların Türkçe  karşılıkları yazılır ve olası cevap
                               seçenekleri öğrenciye sunularak öğrenciden uygun cevabı seçmesi istenir.

                               SF4: Grup oluşturmak için renkli kâğıt dağıtırken desteğe ihtiyaç duyan öğrenci ile
                               ona fiziksel, bilişsel, görsel, işitsel yönlerden destek olabilecek akranının bir araya
                               getirilmesine dikkat edilir.

    132
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137