Page 132 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 132
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 21
TEMA 5: BACK TO THE PAST
E11.5.S1. Students will be able to talk about their regrets and wishes about past
events.
Etkinliğe E11.5.R1. Students will be able to analyze a text to distinguish the expressions used
Dönüştürülecek to express wishes, regrets and unreal past.
Öğrenme Çıktıları
E11.5.W1. Students will be able to write their opinions and regrets according to
#Iwish.
Konuşma stratejilerini bilir.
Ön Koşul Beceriler / Okuma stratejilerini bilir.
Temel Kabuller Yazım ve imla kurallarını bilir.
Geçmiş zamandaki olayları anlatabilir ve anlayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Konuşma etkinliğinde kendini ifade etmekte zorlanabilir.
İhtiyaçları Teknoloji kullanımında zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için verilen metin öğrencinin bireysel farklılıklarına
göre yazılı ve Türkçe dil desteğiyle ya da ses kaydı şeklinde ve yine Türkçe anlamını
İçerik içerecek şekilde verilir. Metin içerisinde amaca hizmet etmeyen cümleler varsa ve
çıkarıldığında da akış etkilenmiyorsa metinden çıkarılır ya da aynı cümleler daha
temel düzey ifadeler ile görsellerle desteklenerek öğrenciye sunulur.
SF1: Öğretmen desteğe ihtiyacı olan öğrencileri dersin başlangıcında “geri al”
etkinliği için hazırlar. Dersin “butona basıp zamanı geri almak istediğini söylediği,
geçmişe ait bir pişmanlığından, dileğinden bahseden örnek cümleler kurduğu,
öğrencilere bu görseli kullanarak zamanı geri almak isteyip istemediklerini ve
nedenlerini sorduğu” kısmı bulunmaktadır. Bu kısımda kullanılmak üzere öğrenciye
araştırma, düşünme ve olası cevapları hazırlama görevi verilir. Bu süreçte
öğrencinin "keşke" kalıplarını kullanarak ve geçmişe ait gerçek dışı durumların yer
aldığı bir tablo oluşturması sağlanır. Öğrenci ders öncesinde hazırlıklarını yaparak
derse katılırsa akranlarıyla süreci eş zamanlı takip edebilir.
SF2: Desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere verilen metinde geçmişe ait gerçek dışı
Süreç cümleler, geçmişteki pişmanlık ve dilek cümleleri metin içerisinde altı çizili olarak
verilir. Öğrenciden ise altı çizili cümlelerin hangi kategoriye gireceğini bulması
istenir. Öğrencinin öğrenme düzeyinin metin içerisindeki ifadeleri anlamak
konusunda yetersiz kalacağı düşünülüyorsa cümlelerin Türkçe anlamları da metin
içerisine eklenir.
SF3: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye dağıtılacak olan etkinlik kâğıdında yarım
bırakılan cümlelerin ve açık uçlu soruların Türkçe karşılıkları yazılır ve olası cevap
seçenekleri öğrenciye sunularak öğrenciden uygun cevabı seçmesi istenir.
SF4: Grup oluşturmak için renkli kâğıt dağıtırken desteğe ihtiyaç duyan öğrenci ile
ona fiziksel, bilişsel, görsel, işitsel yönlerden destek olabilecek akranının bir araya
getirilmesine dikkat edilir.
132