Page 134 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 134
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Hatıraların Peşinde
Konu Back to The Past
Geçmişteki pişmanlıkları ve dilekleri hakkında konuşabilir.
Dilekleri, pişmanlıkları ve gerçek dışı geçmişi açıklamak amacıyla kullanılan ifade-
Öğrenme Hedefleri
leri ayırt etmek için bir metni analiz eder.
Pişmanlıklarını ve fikirlerini #Iwish etiketine göre yazabilir.
Akıllı Tahta, "Prev" ya da "Back to the past" Yazılı Buton Görseli, Zarf, Renkli Kağıt-
Materyaller
lar, Okuma Metni
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik planı ardışık iki ders saati olarak, E11.5.S1., E11.5.R1., E11.5.W1. kaza-
nımlarına yönelik hazırlanmıştır.
Ön Bilgi Aktivasyonu (Activation of Prior Knowledge): Ders başlangıcında öğren-
cilerin teknoloji hakkında sebep-sonuç cümleleri kurabilmeleri ile ilgili bilgilerini de-
ğerlendirmek için bir ön bilgi aktivasyonu yapılır. Öğretmen öğrencilere geçmişteki
pişmanlıklarını sorarak ön bilgilerini kontrol eder.
Beyin Fırtınası (Brainstorming): Yaratıcı düşünceyi destekleyen takım çalışanlarını
motive ederek kısa sürede çok fazla fikrin üretilmesine imkân veren bir tekniktir.
Ortaya çıkan fikirler yargılanmaz. Bu ders özelinde öğrenciler geçmişe ait pişman-
lıklarını, dileklerini ifade ederken ve metni incelerken beyin fırtınası yaparlar.
Metin İnceleme Analizi (Text Analysis): Metni okuduktan sonra öğrencilerle bir-
likte metni inceleyebilir ve önemli kavramları, destekleyici detayları belirleyebilirsi-
niz. Bu, öğrencilerin metni daha derinlemesine anlamalarına yardımcı olur, hedef
kelime ve dil bilgisi yapılarını incelemeye olanak verir. Bu ders özelinde öğrenciler
metni inceleyip hedef cümlelerin altını çizerken metin inceleme analizi yapar.
Etkinlik Açıklaması İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): Bir grup öğrencinin bir araya gele-
rek bir konuyu veya problemi birlikte çözmeye çalıştığı bir öğrenme yaklaşımıdır.
Bu yöntemde öğrenciler birbirleriyle etkileşim içinde olurlar, bilgi ve deneyimlerini
paylaşırlar ve birlikte çalışarak öğrenirler.
Akran Değerlendirmesi (Peer Assessment): Benzer seviyedeki öğrencilerin öğren-
me çıktılarının, ürünlerinin kalitesini değerlendirdikleri bir süreçtir. Bu ders özelinde
konuşma etkinliğinde öğrenciler kontrol listesi kullanarak akran değerlendirmesin-
de bulunur.
Bağımsız Çalışma (Independent Study): Eğitimde öğrencilere kendi öğrenme sü-
reçlerini kontrol etme ve yönlendirme yeteneği kazandırmayı amaçlayan bir yakla-
şımdır. Bu yöntem öğrencilerin belirli bir konu veya beceri üzerinde kendi başlarına
genellikle öğretmen rehberliği olmadan çalışmasını içerir. Ders sonunda okul dışı
bir zamanda “#Iwish” etiketiyle EBA platformunda pişmanlıklarını ve dileklerini
yazmaları istenen öğrenciler bağımsız çalışma yapmış olurlar.
Öğretmen Değerlendirmesi (Teacher Evaluation): Öğretmen iki ders sürecinde
çalışmaya katılan her öğrenciyi kendi belirlediği kriterlere ve puanlama sistemine
göre değerlendirir.
134