Page 134 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 134

İngilizce

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Hatıraların Peşinde
         Konu                  Back to The Past
                               Geçmişteki pişmanlıkları ve dilekleri hakkında konuşabilir.

                               Dilekleri, pişmanlıkları ve gerçek dışı geçmişi açıklamak amacıyla kullanılan ifade-
         Öğrenme Hedefleri
                               leri ayırt etmek için bir metni analiz eder.
                               Pişmanlıklarını ve fikirlerini #Iwish etiketine göre yazabilir.
                               Akıllı Tahta, "Prev" ya da "Back to the past" Yazılı Buton Görseli, Zarf, Renkli Kağıt-
         Materyaller
                               lar, Okuma Metni
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlik planı ardışık iki ders saati olarak, E11.5.S1., E11.5.R1., E11.5.W1. kaza-
                               nımlarına yönelik hazırlanmıştır.

                               Ön Bilgi Aktivasyonu (Activation of Prior Knowledge): Ders başlangıcında öğren-
                               cilerin teknoloji hakkında sebep-sonuç cümleleri kurabilmeleri ile ilgili bilgilerini de-
                               ğerlendirmek için bir ön bilgi aktivasyonu yapılır. Öğretmen öğrencilere geçmişteki
                               pişmanlıklarını sorarak ön bilgilerini kontrol eder.

                               Beyin Fırtınası (Brainstorming):  Yaratıcı düşünceyi destekleyen takım çalışanlarını
                               motive ederek kısa sürede çok fazla fikrin üretilmesine imkân veren bir tekniktir.
                               Ortaya çıkan fikirler yargılanmaz. Bu ders özelinde öğrenciler geçmişe ait pişman-
                               lıklarını, dileklerini ifade ederken ve metni incelerken beyin fırtınası yaparlar.
                               Metin İnceleme Analizi (Text Analysis): Metni okuduktan sonra öğrencilerle bir-
                               likte metni inceleyebilir ve önemli kavramları, destekleyici detayları belirleyebilirsi-
                               niz. Bu, öğrencilerin metni daha derinlemesine anlamalarına yardımcı olur, hedef
                               kelime ve dil bilgisi yapılarını  incelemeye olanak verir. Bu ders özelinde öğrenciler
                               metni inceleyip hedef cümlelerin altını çizerken metin inceleme analizi yapar.

         Etkinlik Açıklaması   İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): Bir grup öğrencinin bir araya gele-
                               rek bir konuyu veya problemi birlikte çözmeye çalıştığı bir öğrenme yaklaşımıdır.
                               Bu yöntemde öğrenciler birbirleriyle etkileşim içinde olurlar, bilgi ve deneyimlerini
                               paylaşırlar ve birlikte çalışarak öğrenirler.
                               Akran Değerlendirmesi (Peer Assessment): Benzer seviyedeki öğrencilerin öğren-
                               me çıktılarının, ürünlerinin kalitesini değerlendirdikleri bir süreçtir. Bu ders özelinde
                               konuşma etkinliğinde öğrenciler kontrol listesi kullanarak akran değerlendirmesin-
                               de bulunur.

                               Bağımsız Çalışma (Independent Study): Eğitimde öğrencilere kendi öğrenme sü-
                               reçlerini kontrol etme ve yönlendirme yeteneği kazandırmayı amaçlayan bir yakla-
                               şımdır. Bu yöntem öğrencilerin belirli bir konu veya beceri üzerinde kendi başlarına
                               genellikle öğretmen rehberliği olmadan çalışmasını içerir. Ders sonunda okul dışı
                               bir  zamanda  “#Iwish”  etiketiyle  EBA  platformunda  pişmanlıklarını  ve  dileklerini
                               yazmaları istenen öğrenciler bağımsız çalışma yapmış olurlar.

                               Öğretmen  Değerlendirmesi  (Teacher  Evaluation):  Öğretmen  iki  ders  sürecinde
                               çalışmaya katılan  her öğrenciyi kendi belirlediği kriterlere ve puanlama sistemine
                               göre değerlendirir.

    134
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139