Page 129 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 129
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
• Bireysel Çalışma: Öğrenciler kendi bölümlerini okuyup not alır (Grupta her öğrenci
farklı bir biyografi seçer. Biyografideki cümleler karışık bir şekilde verilmiştir ve her
öğrenci seçtiği biyografide geçen olayları kronolojik sırayla listelemeye çalışır).
• Uzman Grupları: Aynı bölümü çalışan öğrenciler bir araya gelerek tartışır ve
bilgilerini derinleştirir (Aynı biyografiyi okuyan öğrenciler farklı gruplardan bir
araya gelerek uzman grupları oluşturur. Örneğin tüm Einstein biyografisini okuyan
öğrenciler bir uzman grup oluşturur. Uzman grupları biyografideki olayları tartışır,
doğru kronolojik sıralamada karar kılar ve öğretmenden dönüt alır).
• Ana Gruplara Dönüş: Öğrenciler orijinal gruplarına geri döner ve öğrendiklerini
paylaşır (Uzman gruplarındaki öğrenciler orijinal gruplarına geri döner. Her
öğrenci uzman grubunda tartışıp doğru sıralamaya koyduğu ünlünün biyografisini
kendi grubuna aktarır. Böylelikle her grup tüm biyografiler hakkında bilgi sahibi
olmuş olur).
Galeri Yürüyüşü (Gallery Walk): Öğrencilerin çalışmalarını sınıf içinde sergileyerek
birbirlerinin eserlerini incelemelerini ve geri bildirimde bulunmalarını sağlayan
etkileşimli bir öğrenme etkinliğidir. Bu yöntem öğrencilerin aktif katılımını teşvik eder,
öğrenmeyi sosyal bir etkinlik hâline getirir ve öğrenci çalışmalarını daha görünür
kılar. Galeri yürüyüşü sırasında öğrenciler sınıfta sergilenen posterler veya çalışmalar
arasında dolaşır, her bir çalışmayı inceler, notlar alır ve birbirleriyle etkileşimde bulunur.
Galeri yürüyüşü etkinliğinde öğrenciler geçmişte yaşadıkları önemli bir deneyimi yazılı
olarak hazırlar ve bu deneyimleri posterlere geçirir. Posterlerde olayın kısa bir özeti
ve önemli noktaları yer alır. Öğretmen sınıfı galeri şeklinde düzenler ve öğrenciler
posterlerini sergiler. Öğrenciler sırayla diğer öğrencilerin posterlerini inceleyip sorular
sorar ve deneyimleri hakkında konuşur.
Akran Değerlendirmesi (Peer Assessment): Öğrencilerin birbirlerinin çalışmalarını
değerlendirerek geri bildirimde bulunmalarını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntem
öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine ve yapıcı geri bildirim
verme yeteneklerini artırmalarına yardımcı olur. Akran değerlendirmesi öğrencilerin
kendilerini ve başkalarını objektif bir şekilde değerlendirmelerine olanak tanır.
Planda akran değerlendirmesi galeri yürüyüşü etkinliğinin bir parçası olarak
uygulanmıştır. Öğrencilere bir akran değerlendirme formu dağıtılır ve formda "Bu
deneyimde en çok neyi beğendin?, Sunumda ne geliştirilebilir?" gibi sorular yer alır.
Öğrenciler, galeri yürüyüşü sırasında etkileşimde bulundukları en az 3-4 farklı öğrenciyi
değerlendirir ve değerlendirme formlarını doldurarak incelediği postere yapıştırır.
Öğretmen süreç içerisinde grupları ziyaret ederek mentörlük yapar ve geri bildirim
verir.
Birinci Ders
Warm-up:
Öğretmen dersin amacını ve kazanımları kısaca açıklar. Daha sonra tahtaya bir bulut
çizer ve üzerine "Famous People" başlığını yazar. Öğrencilerden akıllarına gelen ünlü
kişi isimlerini söylemelerini ister. Bu kişiler bir sanatçı, bilim adamı, ünlü bir kişi veya
Uygulama Süreci
başka alanlarda tanınmış biri olabilir. Öğrencilerin söyledikleri isimler tahtaya yazıla-
rak bir kelime bulutu oluşturulur. Sonrasında öğretmen öğrencilere ünlü kişilerin biyog-
rafileri hakkında ne bildiklerini sorar.
Örnek sorular:
"Which famous people's biographies do you know?"
129