Page 129 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 129

İngilizce

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                                 •  Bireysel Çalışma: Öğrenciler kendi bölümlerini okuyup not alır (Grupta her öğrenci
                                   farklı bir biyografi seçer. Biyografideki cümleler karışık bir şekilde verilmiştir ve her
                                   öğrenci seçtiği biyografide geçen olayları kronolojik sırayla listelemeye çalışır).
                                 •  Uzman  Grupları:  Aynı  bölümü  çalışan  öğrenciler  bir  araya  gelerek  tartışır  ve
                                   bilgilerini  derinleştirir  (Aynı  biyografiyi  okuyan  öğrenciler  farklı  gruplardan  bir
                                   araya gelerek uzman grupları oluşturur. Örneğin tüm Einstein biyografisini okuyan
                                   öğrenciler bir uzman grup oluşturur. Uzman grupları biyografideki olayları tartışır,
                                   doğru kronolojik sıralamada karar kılar ve öğretmenden dönüt alır).
                                 •  Ana Gruplara Dönüş: Öğrenciler orijinal gruplarına geri döner ve öğrendiklerini
                                   paylaşır  (Uzman  gruplarındaki  öğrenciler  orijinal  gruplarına  geri  döner.  Her
                                   öğrenci uzman grubunda tartışıp doğru sıralamaya koyduğu ünlünün biyografisini
                                   kendi grubuna aktarır. Böylelikle her grup tüm biyografiler hakkında bilgi sahibi
                                   olmuş olur).
                               Galeri  Yürüyüşü  (Gallery  Walk):  Öğrencilerin  çalışmalarını  sınıf  içinde  sergileyerek
                               birbirlerinin  eserlerini  incelemelerini  ve  geri  bildirimde  bulunmalarını  sağlayan
                               etkileşimli bir öğrenme etkinliğidir. Bu yöntem öğrencilerin aktif katılımını teşvik eder,
                               öğrenmeyi  sosyal  bir  etkinlik  hâline  getirir  ve  öğrenci  çalışmalarını  daha  görünür
                               kılar. Galeri yürüyüşü sırasında öğrenciler sınıfta sergilenen posterler veya çalışmalar
                               arasında dolaşır, her bir çalışmayı inceler, notlar alır ve birbirleriyle etkileşimde bulunur.
                               Galeri yürüyüşü etkinliğinde öğrenciler geçmişte yaşadıkları önemli bir deneyimi yazılı
                               olarak hazırlar ve bu deneyimleri posterlere geçirir. Posterlerde olayın kısa bir özeti
                               ve  önemli  noktaları  yer  alır.  Öğretmen  sınıfı  galeri  şeklinde  düzenler  ve  öğrenciler
                               posterlerini sergiler. Öğrenciler sırayla diğer öğrencilerin posterlerini inceleyip sorular
                               sorar ve deneyimleri hakkında konuşur.

                               Akran  Değerlendirmesi  (Peer  Assessment):  Öğrencilerin  birbirlerinin  çalışmalarını
                               değerlendirerek  geri  bildirimde  bulunmalarını  sağlayan  bir  yöntemdir.  Bu  yöntem
                               öğrencilerin  eleştirel  düşünme  becerilerini  geliştirmelerine  ve  yapıcı  geri  bildirim
                               verme yeteneklerini artırmalarına yardımcı olur. Akran değerlendirmesi öğrencilerin
                               kendilerini ve başkalarını objektif bir şekilde değerlendirmelerine olanak tanır.
                               Planda  akran  değerlendirmesi  galeri  yürüyüşü  etkinliğinin  bir  parçası  olarak
                               uygulanmıştır.  Öğrencilere  bir  akran  değerlendirme  formu  dağıtılır  ve  formda  "Bu
                               deneyimde en çok neyi beğendin?, Sunumda ne geliştirilebilir?" gibi sorular yer alır.
                               Öğrenciler, galeri yürüyüşü sırasında etkileşimde bulundukları en az 3-4 farklı öğrenciyi
                               değerlendirir ve değerlendirme formlarını doldurarak incelediği postere yapıştırır.
                               Öğretmen süreç içerisinde grupları ziyaret ederek mentörlük yapar ve geri bildirim
                               verir.
                               Birinci Ders
                               Warm-up:
                               Öğretmen dersin amacını ve kazanımları kısaca açıklar. Daha sonra tahtaya bir bulut
                               çizer ve üzerine "Famous People" başlığını yazar. Öğrencilerden akıllarına gelen ünlü
                               kişi isimlerini söylemelerini ister. Bu kişiler bir sanatçı, bilim adamı, ünlü bir kişi veya
         Uygulama Süreci
                               başka alanlarda tanınmış biri olabilir. Öğrencilerin söyledikleri isimler tahtaya yazıla-
                               rak bir kelime bulutu oluşturulur. Sonrasında öğretmen öğrencilere ünlü kişilerin biyog-
                               rafileri hakkında ne bildiklerini sorar.
                               Örnek sorular:

                               "Which famous people's biographies do you know?"

                                                                                                         129
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134