Page 126 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 126
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 20
TEMA 4: WHAT A LIFE
Etkinliğe E11.4.R1. Students will be able to order the events in the biography of a famous per-
Dönüştürülecek son / inventor / scientist / celebrity.
Öğrenme Çıktıları E11.4.S1. Students will be able to share their personal experiences in the past.
Kronolojik sıralamayı anlayabilir.
Geçmiş zaman kiplerini kullanır ve anlar.
Ön Koşul Beceriler /
Temel Kabuller Biyografik metinleri okur ve anlar.
Geçmiş zaman kiplerini doğru kullanır.
Kendi deneyimlerini ifade eder.
Biyografik metinleri anlamak için okuma becerileri zayıf olabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Kişisel deneyimlerini etkili bir şekilde paylaşmak için doğru yazma ve konuşma süreç-
İhtiyaçları lerinde zorlanabilir.
Olaylar arasındaki ilişkileri analiz etmede zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye sunulacak olan metin öğrencinin öğrenme özel-
liklerine uygun biçim (büyüklük, punto, şekil / zemin rengi vb.) ve içerikte (açık, an-
laşılır, sadeleştirilmiş vb.) gerekiyorsa Türkçesi ile birlikte hazırlanır. Ayrıca öğretmen
İçerik
bir çalışma kâğıdı hazırlar. Bu çalışma kâğıdında ünlü kişilerin özelliklerine ve yaptığı
işlere ilişkin görsellere yer verilir. Bu kişiler öğrenciye evde çalışması için verilen kişiler
ile aynı kişiler olmalıdır.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için ders öncesinde öğrenciden ünlü kişileri araş-
tırması istenir. Bu ev ödevi olarak da verilebilir. Öğrenci ünlü kişilere dair ön bilgi edi-
nerek derse gelir, böylelikle akranları ile birlikte ders sürecine devam etmesine destek
sağlanır. Ödevlendirmeye alternatif olarak ders sırasında öğrenciye bilim, film, müzik
vb. alanlarda ilgisi doğrultusunda kişisel hayatına dair sorular sorulup sözel ipuçları
sunularak öğrencinin cevap verme süreci kolaylaştırılır. Desteğe ihtiyacı olan öğren-
cilere sorular yazılı metin hâlinde ve cevap seçenekleri ile gerekiyorsa Türkçesi ile bir-
likte verilir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin seçeceği ünlü kişiyi dersten önce seçmesine
imkân verilir. Öğrencinin metni incelemesi ve süreçten kopmaması için ek süre tanı-
nabilir. Bu metin gerekirse Türkçe olarak öğrenciye sunulur. Alternatif olarak öğrenci
Süreç seçtiği metin ile ilgili teknolojik alet, çeviri programı, sözlük vb. destekleyicileri kulla-
nır. Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere verilen metin Türkçe anlamları ile verilir. Öğrenci
önce Türkçe cümleleri sıralar, ardından da İngilizce cümleleri sıralayarak metni oluş-
turur. Alternatif olarak öğrencinin öğrenme özelliklerine göre metni yeniden oluştur-
ması yerine cümle sıralamalarını cümlelerin yanına rakamla belirterek ifade etmesine
ve çalışmasını tamamlamasına izin verilir.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için grup tarafından hazırlanan biyografinin su-
numunu yapması sağlanabilir.
SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci istenen metni hazırlarken teknolojik aletlerden
destek alabilir. Metni öğrenme özelliklerine göre çeviri programları ile oluşturarak
sesli olarak da kaydedip sunabilir.
126