Page 126 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 126

İngilizce

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 20

        TEMA 4: WHAT A LIFE
         Etkinliğe             E11.4.R1. Students will be able to order the events in the biography of a famous per-
         Dönüştürülecek        son / inventor / scientist / celebrity.
         Öğrenme Çıktıları     E11.4.S1. Students will be able to share their personal experiences in the past.
                               Kronolojik sıralamayı anlayabilir.

                               Geçmiş zaman kiplerini kullanır ve anlar.
         Ön Koşul Beceriler /
         Temel Kabuller        Biyografik metinleri okur ve anlar.
                               Geçmiş zaman kiplerini doğru kullanır.
                               Kendi deneyimlerini ifade eder.

                               Biyografik metinleri anlamak için okuma becerileri zayıf olabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Kişisel deneyimlerini etkili bir şekilde paylaşmak için doğru yazma ve konuşma süreç-
         İhtiyaçları           lerinde zorlanabilir.

                               Olaylar arasındaki ilişkileri analiz etmede zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye sunulacak olan metin öğrencinin öğrenme özel-
                               liklerine uygun biçim (büyüklük, punto, şekil / zemin rengi vb.) ve içerikte (açık, an-
                               laşılır, sadeleştirilmiş vb.) gerekiyorsa Türkçesi ile birlikte hazırlanır. Ayrıca öğretmen
         İçerik
                               bir çalışma kâğıdı hazırlar. Bu çalışma kâğıdında ünlü kişilerin özelliklerine ve yaptığı
                               işlere ilişkin görsellere yer verilir. Bu kişiler öğrenciye evde çalışması için verilen kişiler
                               ile aynı kişiler olmalıdır.

                               SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için ders öncesinde öğrenciden ünlü kişileri araş-
                               tırması istenir. Bu ev ödevi olarak da verilebilir.  Öğrenci ünlü kişilere dair ön bilgi edi-
                               nerek derse gelir, böylelikle akranları ile birlikte ders sürecine devam etmesine destek
                               sağlanır. Ödevlendirmeye alternatif olarak ders sırasında öğrenciye bilim, film, müzik
                               vb. alanlarda ilgisi doğrultusunda kişisel hayatına dair sorular sorulup sözel ipuçları
                               sunularak öğrencinin cevap verme süreci kolaylaştırılır. Desteğe ihtiyacı olan öğren-
                               cilere sorular yazılı metin hâlinde ve cevap seçenekleri ile gerekiyorsa Türkçesi ile bir-
                               likte verilir.
                               SF2:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrencinin  seçeceği  ünlü  kişiyi  dersten  önce  seçmesine
                               imkân verilir. Öğrencinin metni incelemesi ve süreçten kopmaması için ek süre tanı-
                               nabilir. Bu metin gerekirse Türkçe olarak öğrenciye sunulur. Alternatif olarak öğrenci
         Süreç                 seçtiği metin ile ilgili teknolojik alet, çeviri programı, sözlük vb. destekleyicileri kulla-
                               nır. Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere verilen metin Türkçe anlamları ile verilir. Öğrenci
                               önce Türkçe cümleleri sıralar, ardından da İngilizce cümleleri sıralayarak metni oluş-
                               turur. Alternatif olarak öğrencinin öğrenme özelliklerine göre metni yeniden oluştur-
                               ması yerine cümle sıralamalarını cümlelerin yanına rakamla belirterek ifade etmesine
                               ve çalışmasını tamamlamasına izin verilir.
                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için grup tarafından  hazırlanan biyografinin su-
                               numunu yapması sağlanabilir.
                               SF4:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenci  istenen  metni  hazırlarken  teknolojik  aletlerden
                               destek  alabilir.  Metni  öğrenme  özelliklerine  göre  çeviri  programları  ile  oluşturarak
                               sesli olarak da kaydedip sunabilir.

    126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131