Page 122 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 122
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
etkileşim ve dil kullanımı odaklıdır. Öğrenciler birbirleriyle aktif olarak iletişim kurarak
dil becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar.
Anlık Geri Bildirim ve Genel Değerlendirme Yöntemi (Instant Feedback and General
Evaluation): Öğrencilerin etkinlik sırasında gösterdikleri performansa dayalı olarak
hızlı, etkili geri bildirim sağlanmasını ve etkinlik sonunda genel bir değerlendirme ya-
pılmasını içeren bir yöntemdir. “Spin the Wheel” etkinliğinde öğretmen öğrencilerin
performansını etkinlik sırasında gözlemleyerek anlık geri bildirim sağlar. Öğrencilerin
net ve anlamlı sorular sorma ve doğru, eksiksiz cevaplar verme becerilerini değerlen-
dirmek için bir form kullanır. Etkinlik sonunda öğretmen genel bir değerlendirme ya-
par. Bu değerlendirme sırasında öğrencilerin güçlü yönlerini vurgular ve gelişim alan-
larına yönelik somut öneriler sunar.
Birinci Ders
Warm-up:
Öğretmen tahtaya bir kısmı eksik olan cümleler yazar ve öğrencilerden bu cümleleri
tamamlamalarını ister (SF1).
Örneğin:
"When I was ten, I could...";
"Last year, I managed to...";
"As a child, I succeeded in..."
Öğrenciler cümleleri tamamladıktan sonra sınıfla paylaşır.
Öğretmen öğrencilerin tamamladıkları cümleleri dinledikten sonra geçmiş zaman
ifadelerini vurgular ve ardından dersin ana kazanımlarına geçiş yapar.
"Bugün geçmişteki yeteneklerimizi ve başarılarımızı nasıl ifade edebileceğimizi daha
ayrıntılı olarak keşfedeceğiz. Şimdi bir dedektif oyunuyla bu konuyu daha derinleme-
sine öğrenelim. Hepiniz birer dedektif olacaksınız ve metinlerde gizlenmiş geçmiş za-
man ifadelerini bulacaksınız. Hazır mısınız?"
Reading:
Dedektif Oyunu
Uygulama Süreci Öğrencilere geçmiş zamanla ilgili ifadelerin bulunduğu kısa metinler dağıtılır. Örne-
ğin, "When she was young, she could run very fast." Her öğrencinin geçmiş zamanla
oluşturulmuş ifadeleri defterlerine yazmaları istenir (SF2). Öğrenciler metinleri oku-
yarak dedektif rolü ile geçmiş zamanla oluşturulmuş ifadeleri arar ve buldukları her
ifadeyi defterlerine not ederler. Öğretmen doğru cevapları paylaşır ve oyun sonunda
en fazla doğru ifadeyi bulan dedektiflere küçük ödüller verilebilir (ÜF1).
Bu oyun öğrencilerin geçmiş zaman ifadelerini metinlerde tanımasını ve anlamasını
eğlenceli bir şekilde teşvik ederken dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Et-
kinlik sonrasında bu ifadeleri kullanarak öğrencilerin konuşma becerilerini pekiştir-
mek için "Çark Çevirme" etkinliğine geçilir.
İkinci Ders
Speaking:
Çark Çevirme (Spin the Wheel)
Bu etkinlik öğrencilerin mevcut ve geçmiş yetkinlikler hakkında konuşma becerilerini
geliştirmelerini ve birbirleriyle etkileşimde bulunmalarını sağlar. Bir çark oluşturulur
ve çarkın dilimlerine yetkinlik kategorileri yazılır: "Present Abilities," "Past Abilities."
(Bkz. EK1). Çark için kullanılabilecek örnek cümleler önceden hazırlanır (Bkz. EK2).
Öğretmen çarkı fiziksel olarak hazırlayabilir veya web 2.0 araçlarını kullanarak dijital
bir çark oluşturabilir. Öğretmenin dijital araçlar kullanarak çarkı hazırlaması etkinliği
daha ilgi çekici hâle getirebilir.
122