Page 122 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 122

İngilizce

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               etkileşim ve dil kullanımı odaklıdır. Öğrenciler birbirleriyle aktif olarak iletişim kurarak
                               dil becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar.
                               Anlık Geri Bildirim ve Genel Değerlendirme Yöntemi (Instant Feedback and General
                               Evaluation): Öğrencilerin etkinlik sırasında gösterdikleri performansa dayalı olarak
                               hızlı, etkili geri bildirim sağlanmasını ve etkinlik sonunda genel bir değerlendirme ya-
                               pılmasını içeren bir yöntemdir. “Spin the Wheel” etkinliğinde öğretmen öğrencilerin
                               performansını etkinlik sırasında gözlemleyerek anlık geri bildirim sağlar. Öğrencilerin
                               net ve anlamlı sorular sorma ve doğru, eksiksiz cevaplar verme becerilerini değerlen-
                               dirmek için bir form kullanır. Etkinlik sonunda öğretmen genel bir değerlendirme ya-
                               par. Bu değerlendirme sırasında öğrencilerin güçlü yönlerini vurgular ve gelişim alan-
                               larına yönelik somut öneriler sunar.
                               Birinci Ders
                               Warm-up:
                               Öğretmen tahtaya bir kısmı eksik olan cümleler yazar ve öğrencilerden bu cümleleri
                               tamamlamalarını ister (SF1).
                               Örneğin:
                               "When I was ten, I could...";
                               "Last year, I managed to...";
                               "As a child, I succeeded in..."
                               Öğrenciler cümleleri tamamladıktan sonra sınıfla paylaşır.
                               Öğretmen  öğrencilerin  tamamladıkları  cümleleri  dinledikten  sonra  geçmiş  zaman
                               ifadelerini vurgular ve ardından dersin ana kazanımlarına geçiş yapar.
                               "Bugün geçmişteki yeteneklerimizi ve başarılarımızı nasıl ifade edebileceğimizi daha
                               ayrıntılı olarak keşfedeceğiz. Şimdi bir dedektif oyunuyla bu konuyu daha derinleme-
                               sine öğrenelim. Hepiniz birer dedektif olacaksınız ve metinlerde gizlenmiş geçmiş za-
                               man ifadelerini bulacaksınız. Hazır mısınız?"
                               Reading:
                               Dedektif Oyunu
         Uygulama Süreci       Öğrencilere geçmiş zamanla ilgili ifadelerin bulunduğu kısa metinler dağıtılır. Örne-
                               ğin, "When she was young, she could run very fast." Her öğrencinin geçmiş zamanla
                               oluşturulmuş ifadeleri defterlerine yazmaları istenir (SF2). Öğrenciler metinleri oku-
                               yarak dedektif rolü ile geçmiş zamanla oluşturulmuş ifadeleri arar ve buldukları her
                               ifadeyi defterlerine not ederler. Öğretmen doğru cevapları paylaşır ve oyun sonunda
                               en fazla doğru ifadeyi bulan dedektiflere küçük ödüller verilebilir (ÜF1).
                               Bu oyun öğrencilerin geçmiş zaman ifadelerini metinlerde tanımasını ve anlamasını
                               eğlenceli bir şekilde teşvik ederken dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Et-
                               kinlik sonrasında bu ifadeleri kullanarak öğrencilerin konuşma becerilerini pekiştir-
                               mek için "Çark Çevirme" etkinliğine geçilir.
                               İkinci Ders
                               Speaking:
                               Çark Çevirme (Spin the Wheel)
                               Bu etkinlik öğrencilerin mevcut ve geçmiş yetkinlikler hakkında konuşma becerilerini
                               geliştirmelerini ve birbirleriyle etkileşimde bulunmalarını sağlar. Bir çark oluşturulur
                               ve  çarkın  dilimlerine  yetkinlik  kategorileri  yazılır:  "Present  Abilities,"  "Past  Abilities."
                               (Bkz. EK1). Çark için kullanılabilecek örnek cümleler önceden hazırlanır (Bkz. EK2).
                               Öğretmen çarkı fiziksel olarak hazırlayabilir veya web 2.0 araçlarını kullanarak dijital
                               bir çark oluşturabilir. Öğretmenin dijital araçlar kullanarak çarkı hazırlaması etkinliği
                               daha ilgi çekici hâle getirebilir.

    122
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127