Page 123 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 123
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Öğrenciler küçük gruplara ayrılır. Her grup sırayla çarkı çevirir ve çarkın durduğu
kategoriye göre bir kart çeker. Kartta o kategoriyle ilgili bir soru bulunur. Örneğin:
Present Abilities: "What can you do very well now?"
Past Abilities: "What could you do when you were five years old?" (İF1).
Karttaki soruyu çeken öğrenci soruyu grup arkadaşlarından birine sorar. Sorulan
öğrenci soruya cevap verir ve ardından çarkı çevirme sırası ona geçer (FÖOD1). Oyun
tüm öğrenciler sırayla çarkı çevirip sorularını sorduktan sonra sona erer (SF3).
Anlık Geri Bildirim ve Genel Değerlendirme:
Öğrencilerin etkinlik sırasında gösterdikleri performansa dayalı olarak hızlı ve etkili
geri bildirim sağlanır. Öğretmen etkinlik sırasında her öğrencinin performansını basit
bir form kullanarak değerlendirir. Formdaki kriterler:
Soru sorma (1-5): Öğrenci net ve anlamlı sorular sorabiliyor mu?
Cevap verme (1-5): Öğrenci doğru ve eksiksiz cevap verebiliyor mu?
Değerlendirme
Öğretmen etkinlik sonunda formları toplar ve genel bir geri bildirim sağlar.
Etkinlik sonunda öğretmen genel bir değerlendirme yapar (ÜF2). Bu değerlendirme
sırasında öğrencilerin güçlü yönleri ve gelişim alanları üzerinde durur. Örneğin:
Güçlü Yönler: "Overall, I noticed that many of you asked very thoughtful questions."
Gelişim Alanları: "Some of you need to work on providing more detailed answers. Let's
focus on expanding our sentences."
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, görsel
Kullanılan Evrensel vb.).
Tasarım Ögeleri • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlayın (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
• Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
123