Page 127 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
        P. 127
     İngilizce
                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
                               SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye daha önce yapmış olduğu çalışmaları postere
                               aktarırken öğretmen desteği sağlanabilir. Metinlerin daha anlaşılır olabilmesi için öğ-
                               rencinin teknolojik alet, çeviri programı, sözlük vb. destekleyiciler kullanarak metinleri
                               oluşturması ve yazması istenebilir.
                               SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci kendi posterini anlatırken çeviri imkânlarından ya-
                               rarlanabilir, sunumunu sadece görsel olarak yapabilir ya da öğretmen desteği alabi-
                               lir. Gerekirse Türkçe olarak sunumu ses kaydı alır. Yapay zekâ ile İngilizce ses kaydına
                               dönüştürür.
                               SF7: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin akranlarının posterlerini değerlendirme süreci-
                               ni kolaylaştırmak için öğretmen tarafından hazırlanan emojiler (beğendim, kararsı-
                               zım, beğenmedim) verilerek öğrencinin akranlarının posterinin altına uygun gördüğü
                               emojiyi yapıştırması istenir.
                               ÜF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye verilen akran değerlendirme formu Türkçesi ile
         Ürün                  birlikte sunulabilir. Açık uçlu sorular yerine öğrencinin olası cevaplarını içerecek şekil-
                               de hazırlanır, öğrenciden seçim yaparak değerlendirme yapması da istenebilir.
                               FÖOD1: Desteğe gereksinimi olan öğrenciler için sınıf düzenlemesi yapılır. Öğrenci-
                               lerin fiziksel olarak rahatça hareket edebilecekleri bir ortam yaratılır. Fiziksel, bilişsel,
                               görsel ve işitsel olarak destek olabilecek akranlarıyla gruplanması sağlanır.
                               FÖOD2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci seçtiği metin ile ilgili olarak destek sağlayabi-
                               lecek akranları ile aynı gruba denk gelmemesi durumunda öğretmen sürece dahil olur
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  ve öğrenciye sözel / görsel ipuçları sunarak performansını ortaya koymasını destekler.
                               FÖOD3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için sınıf düzenlemesi öğrencilerin rahatça
                               hareket edebilecekleri, posterleri rahatça inceleyebilecekleri şekilde tasarlanır. Des-
                               teğe ihtiyacı olan öğrencilerin diğer posterlere erişimini kolaylaştırmak için teknolojik
                               aletlerden yararlanarak hazırlanan posterler ekrana yansıtılıp uygun büyüklükte ve
                               oturma düzeninde öğrenciye sunulması sağlanır.
                                                                                                         127





