Page 127 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 127

İngilizce

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye daha önce yapmış olduğu çalışmaları postere
                               aktarırken öğretmen desteği sağlanabilir. Metinlerin daha anlaşılır olabilmesi için öğ-
                               rencinin teknolojik alet, çeviri programı, sözlük vb. destekleyiciler kullanarak metinleri
                               oluşturması ve yazması istenebilir.
                               SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci kendi posterini anlatırken çeviri imkânlarından ya-
                               rarlanabilir, sunumunu sadece görsel olarak yapabilir ya da öğretmen desteği alabi-
                               lir. Gerekirse Türkçe olarak sunumu ses kaydı alır. Yapay zekâ ile İngilizce ses kaydına
                               dönüştürür.
                               SF7: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin akranlarının posterlerini değerlendirme süreci-
                               ni kolaylaştırmak için öğretmen tarafından hazırlanan emojiler (beğendim, kararsı-
                               zım, beğenmedim) verilerek öğrencinin akranlarının posterinin altına uygun gördüğü
                               emojiyi yapıştırması istenir.
                               ÜF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye verilen akran değerlendirme formu Türkçesi ile
         Ürün                  birlikte sunulabilir. Açık uçlu sorular yerine öğrencinin olası cevaplarını içerecek şekil-
                               de hazırlanır, öğrenciden seçim yaparak değerlendirme yapması da istenebilir.

                               FÖOD1: Desteğe gereksinimi olan öğrenciler için sınıf düzenlemesi yapılır. Öğrenci-
                               lerin fiziksel olarak rahatça hareket edebilecekleri bir ortam yaratılır. Fiziksel, bilişsel,
                               görsel ve işitsel olarak destek olabilecek akranlarıyla gruplanması sağlanır.
                               FÖOD2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci seçtiği metin ile ilgili olarak destek sağlayabi-
                               lecek akranları ile aynı gruba denk gelmemesi durumunda öğretmen sürece dahil olur
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  ve öğrenciye sözel / görsel ipuçları sunarak performansını ortaya koymasını destekler.
                               FÖOD3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için sınıf düzenlemesi öğrencilerin rahatça
                               hareket edebilecekleri, posterleri rahatça inceleyebilecekleri şekilde tasarlanır. Des-
                               teğe ihtiyacı olan öğrencilerin diğer posterlere erişimini kolaylaştırmak için teknolojik
                               aletlerden yararlanarak hazırlanan posterler ekrana yansıtılıp uygun büyüklükte ve
                               oturma düzeninde öğrenciye sunulması sağlanır.




































                                                                                                         127
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132