Page 127 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 127
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye daha önce yapmış olduğu çalışmaları postere
aktarırken öğretmen desteği sağlanabilir. Metinlerin daha anlaşılır olabilmesi için öğ-
rencinin teknolojik alet, çeviri programı, sözlük vb. destekleyiciler kullanarak metinleri
oluşturması ve yazması istenebilir.
SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci kendi posterini anlatırken çeviri imkânlarından ya-
rarlanabilir, sunumunu sadece görsel olarak yapabilir ya da öğretmen desteği alabi-
lir. Gerekirse Türkçe olarak sunumu ses kaydı alır. Yapay zekâ ile İngilizce ses kaydına
dönüştürür.
SF7: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin akranlarının posterlerini değerlendirme süreci-
ni kolaylaştırmak için öğretmen tarafından hazırlanan emojiler (beğendim, kararsı-
zım, beğenmedim) verilerek öğrencinin akranlarının posterinin altına uygun gördüğü
emojiyi yapıştırması istenir.
ÜF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye verilen akran değerlendirme formu Türkçesi ile
Ürün birlikte sunulabilir. Açık uçlu sorular yerine öğrencinin olası cevaplarını içerecek şekil-
de hazırlanır, öğrenciden seçim yaparak değerlendirme yapması da istenebilir.
FÖOD1: Desteğe gereksinimi olan öğrenciler için sınıf düzenlemesi yapılır. Öğrenci-
lerin fiziksel olarak rahatça hareket edebilecekleri bir ortam yaratılır. Fiziksel, bilişsel,
görsel ve işitsel olarak destek olabilecek akranlarıyla gruplanması sağlanır.
FÖOD2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci seçtiği metin ile ilgili olarak destek sağlayabi-
lecek akranları ile aynı gruba denk gelmemesi durumunda öğretmen sürece dahil olur
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri ve öğrenciye sözel / görsel ipuçları sunarak performansını ortaya koymasını destekler.
FÖOD3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için sınıf düzenlemesi öğrencilerin rahatça
hareket edebilecekleri, posterleri rahatça inceleyebilecekleri şekilde tasarlanır. Des-
teğe ihtiyacı olan öğrencilerin diğer posterlere erişimini kolaylaştırmak için teknolojik
aletlerden yararlanarak hazırlanan posterler ekrana yansıtılıp uygun büyüklükte ve
oturma düzeninde öğrenciye sunulması sağlanır.
127