Page 130 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 130

İngilizce

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               "What information would you expect to find in a biography?"
                               "Why are biographies important?"
                               Öğrenciler, bu sorulara cevap verirken öğretmen cevapları kısaca tahtaya not alır ve
                               sınıfla tartışır. Bu tartışma öğrencilerin biyografiler hakkında genel bir bilgi edinmelerini
                               sağlar ve onları derse hazırlar (SF1).
                               Bu  beyin  fırtınası  etkinliğinden  sonra  öğrencilerin  biyografik  bilgileri  sıralama  ve  iş
                               birliği yapma becerilerini geliştirmek amacıyla ayrılıp birleşme tekniğine geçilir.

                               Reading:
                               Ayrılıp Birleşme Tekniği (Jigsaw)
                               Öğrenciler 4-5 kişilik gruplara ayrılır (FÖOD1).
                               Öğretmen her gruba ünlü kişilerin biyografisini içeren metinler dağıtır (İF1).
                               Aziz Sancar, Marie Curie, Nasreddin Hoca, Albert Einstein vb.
                               Gruptaki her öğrenci farklı bir biyografi seçer. Metindeki cümlelerin sıralaması karışık
                               bir şekilde verilmiştir. Öğrenci metni sessizce okur ve cümleleri anlam sırasına göre
                               dizerek bir paragraf oluşturur (SF2) .
                               Uzman Grupları: Aynı biyografiyi okuyan öğrenciler farklı gruplardan bir araya gelerek
                               uzman gruplarını oluşturur. Örneğin tüm Einstein biyografisini okuyan öğrenciler bir
                               grup oluşturur (FÖOD2).
                               Uzman  grupları  biyografideki  sıralamayı  tartışır  ve  bir  karara  varırlar  sonrasında
                               öğretmenden dönüt alırlar.
                               Ana Gruplara Dönüş: Uzman gruplarındaki öğrenciler orijinal gruplarına geri döner.
                               Her öğrenci uzman grubunda sıralamaya koydukları ve öğretmenden dönüt aldıkları
                               biyografiyi kendi grubuna aktarır. Böylelikle her grup tüm ünlü kişilerin biyografileri
                               hakkında bilgi sahibi olmuş olur. Bu süreçte öğretmen gruplara mentörlük eder (SF3).
                               Öğrencilerin  biyografik  metinleri  okuma,  sıralama  ve  iş  birliği  yapma  becerilerini
                               geliştiren  ayrılıp  birleşme  etkinliğinden  sonra  geçmişteki  kişisel  deneyimlerini
                               paylaşacakları konuşma etkinliğine geçilir.
                               İkinci Ders
                               Speaking:
                               Galeri Yürüyüşü (Gallery Walk)

                               Öğretmen, öğrencilerin geçmişteki kişisel deneyimlerini paylaşacakları galeri yürüyü-
                               şü etkinliğini nasıl işleyeceğini açıklar. Her öğrenci geçmişte yaşadığı önemli bir dene-
                               yimi yazılı olarak hazırlar (SF4). Bu deneyim kısa ve öz olmalı, belirli bir olayı anlat-
                               malıdır. Yazım aşaması etkinliğe hazır olarak gelmeleri için eve ödev olarak verilebilir.
                               Öğrenciler yazdıkları deneyimlerini poster kâğıtlarına geçirir. Posterlerde olayın kısa
                               bir özeti ve önemli noktaları yer alır. “Past Tense” kullanımına dikkat çekmek için geç-
                               miş zaman yapılarının altı çizilir (SF5).
                               Öğretmen sınıfı galeri şeklinde düzenler (FÖOD3). Öğrenciler posterlerini sınıfın du-
                               varlarına asarlar.

                               Her öğrenci posterinin yanında durarak kendi deneyimini paylaşmaya ve soruları ya-
                               nıtlamaya hazır olur (SF6).
                               Sınıf iki gruba ayrılır. İlk grup posterleri inceleyip poster sahibiyle etkileşim kurar. Belirli
                               bir süre sonra diğer grup galeri yürüyüşü aşamasına geçer. Her öğrencinin en az 3-4

    130
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135