Page 130 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 130
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
"What information would you expect to find in a biography?"
"Why are biographies important?"
Öğrenciler, bu sorulara cevap verirken öğretmen cevapları kısaca tahtaya not alır ve
sınıfla tartışır. Bu tartışma öğrencilerin biyografiler hakkında genel bir bilgi edinmelerini
sağlar ve onları derse hazırlar (SF1).
Bu beyin fırtınası etkinliğinden sonra öğrencilerin biyografik bilgileri sıralama ve iş
birliği yapma becerilerini geliştirmek amacıyla ayrılıp birleşme tekniğine geçilir.
Reading:
Ayrılıp Birleşme Tekniği (Jigsaw)
Öğrenciler 4-5 kişilik gruplara ayrılır (FÖOD1).
Öğretmen her gruba ünlü kişilerin biyografisini içeren metinler dağıtır (İF1).
Aziz Sancar, Marie Curie, Nasreddin Hoca, Albert Einstein vb.
Gruptaki her öğrenci farklı bir biyografi seçer. Metindeki cümlelerin sıralaması karışık
bir şekilde verilmiştir. Öğrenci metni sessizce okur ve cümleleri anlam sırasına göre
dizerek bir paragraf oluşturur (SF2) .
Uzman Grupları: Aynı biyografiyi okuyan öğrenciler farklı gruplardan bir araya gelerek
uzman gruplarını oluşturur. Örneğin tüm Einstein biyografisini okuyan öğrenciler bir
grup oluşturur (FÖOD2).
Uzman grupları biyografideki sıralamayı tartışır ve bir karara varırlar sonrasında
öğretmenden dönüt alırlar.
Ana Gruplara Dönüş: Uzman gruplarındaki öğrenciler orijinal gruplarına geri döner.
Her öğrenci uzman grubunda sıralamaya koydukları ve öğretmenden dönüt aldıkları
biyografiyi kendi grubuna aktarır. Böylelikle her grup tüm ünlü kişilerin biyografileri
hakkında bilgi sahibi olmuş olur. Bu süreçte öğretmen gruplara mentörlük eder (SF3).
Öğrencilerin biyografik metinleri okuma, sıralama ve iş birliği yapma becerilerini
geliştiren ayrılıp birleşme etkinliğinden sonra geçmişteki kişisel deneyimlerini
paylaşacakları konuşma etkinliğine geçilir.
İkinci Ders
Speaking:
Galeri Yürüyüşü (Gallery Walk)
Öğretmen, öğrencilerin geçmişteki kişisel deneyimlerini paylaşacakları galeri yürüyü-
şü etkinliğini nasıl işleyeceğini açıklar. Her öğrenci geçmişte yaşadığı önemli bir dene-
yimi yazılı olarak hazırlar (SF4). Bu deneyim kısa ve öz olmalı, belirli bir olayı anlat-
malıdır. Yazım aşaması etkinliğe hazır olarak gelmeleri için eve ödev olarak verilebilir.
Öğrenciler yazdıkları deneyimlerini poster kâğıtlarına geçirir. Posterlerde olayın kısa
bir özeti ve önemli noktaları yer alır. “Past Tense” kullanımına dikkat çekmek için geç-
miş zaman yapılarının altı çizilir (SF5).
Öğretmen sınıfı galeri şeklinde düzenler (FÖOD3). Öğrenciler posterlerini sınıfın du-
varlarına asarlar.
Her öğrenci posterinin yanında durarak kendi deneyimini paylaşmaya ve soruları ya-
nıtlamaya hazır olur (SF6).
Sınıf iki gruba ayrılır. İlk grup posterleri inceleyip poster sahibiyle etkileşim kurar. Belirli
bir süre sonra diğer grup galeri yürüyüşü aşamasına geçer. Her öğrencinin en az 3-4
130