Page 119 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 119

İngilizce

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 19

        TEMA 2: HOBBIES AND SKILLS
                               E11.2.R1.  Students  will  be  able  to  identify  lexis  and  expressions  related  to  past
         Etkinliğe             abilities in a text.
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları     E11.2.S2. Students will be able to ask and answer questions about their present and
                               past abilities.
                               Geçmiş zaman ifadelerini kullanabilir.
         Ön Koşul Beceriler /   Geçmiş zaman ile ilgili basit cümleler kurabilir.
         Temel Kabuller
                               Bağlı cümleleri (when, while yapılı cümleler vb.) anlar ve kullanabilir.
                               Geçmiş zaman kalıplarını kullanarak cümleler kurmakta zorlanabilir.

                               Yeteneklerini doğru bir şekilde ifade etmekte güçlük çekebilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Zaman bağlaçlarını (when, while vb.) kullanarak bağlı cümleler oluşturmakta zorluk
         İhtiyaçları           yaşayabilir.

                               Geniş zaman, geçmiş zaman ifadelerini kullanarak yetenekler hakkında soru sorma
                               ve cevap vermekte güçlük yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  hazırlanan  çarka  "Present  Abilities,"  ve
                               "Past Abilities" ifadelerinin Türkçeleri eklenir.  Çark içerisindeki ifadelerin İngilizce ve
                               Türkçeleri aynı renkler üzerine iki farklı çark ya da kart hâlinde hazırlanır ya da çark
         İçerik
                               içinde yer alan cümleler basitleştirilerek sorulur. “Can you swim?, Could you ride a bike
                               when you were five years old?” gibi öğrencinin evet ve hayır şeklinde cevaplayabileceği
                               sorular hazırlanabilir.
                               SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye yazması için eksik bırakılan cümleler Türkçeleri
                               ile birlikte yazılı metin olarak hazırlanır. Cümlelerin tamamlanması için olası cevap
                               ihtimallerinden  iki  tanesi  cümle  devamının  karşısına  yazılır.  Öğrenci  doğru  cevabı
                               işaretleyerek cümleleri birleştirir.

                               SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye verilen metin öğrencinin öğrenme özelliklerine
                               göre biçim (punto, şekil / zemin rengi, materyal vb.) ve içerik cümle sayısı (öğrenci
                               özelliklerine  göre  azaltılarak,  açık  ve  anlaşılır  ifadeler  içeren,  Türkçesi  ile  birlikte)
                               yönünden  farklılaştırılarak  hazırlanır.  Öğrencinin  cümlelerdeki  geçmiş  zaman
                               ifadelerini  bulması  istenir.  Geçmiş  zaman  ifadelerini  bulma  süreci  için  gerekiyorsa
                               metnin  altına  geçmiş  zaman  ifadelerini  içeren  kelimeler  hatırlatıcı  olarak  verilir.
         Süreç
                               Öğrencinin,  verilen  bu  kelimelere  bakarak  cümlelerdeki  geçmiş  zaman  ifadelerini
                               bulma süreci desteklenmiş olur.

                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin grup oluşturulurken kendilerine fiziksel, bilişsel,
                               işitsel ve görsel yönlerden destek olabilecek olan akranları ile aynı grup içerisinde yer
                               almalarına  dikkat  edilir.  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenci  İngilizce  çarkta  denk  gelen
                               cümlenin Türkçe karşılığındaki anlamına ve eklendiyse Türkçe telaffuzuna bakarak
                               soruyu arkadaşına yöneltir. Alternatif olarak öğrenci çeviri programları ve sesli çeviri
                               imkânları ile de soru sorabilir veya sorulan soruları cevaplayabilir. Öğrencinin geçmiş
                               ve mevcut zaman ifadeleri ayırt edebilmesi için hazırlanan Türkçe çarkta iki durumun
                               ifadeleri farklı fontta yazılır ya da yanına ayırt edici semboller eklenir.

                                                                                                         119
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124