Page 119 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 119
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 19
TEMA 2: HOBBIES AND SKILLS
E11.2.R1. Students will be able to identify lexis and expressions related to past
Etkinliğe abilities in a text.
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları E11.2.S2. Students will be able to ask and answer questions about their present and
past abilities.
Geçmiş zaman ifadelerini kullanabilir.
Ön Koşul Beceriler / Geçmiş zaman ile ilgili basit cümleler kurabilir.
Temel Kabuller
Bağlı cümleleri (when, while yapılı cümleler vb.) anlar ve kullanabilir.
Geçmiş zaman kalıplarını kullanarak cümleler kurmakta zorlanabilir.
Yeteneklerini doğru bir şekilde ifade etmekte güçlük çekebilir.
Tema Bazlı Öğrenci Zaman bağlaçlarını (when, while vb.) kullanarak bağlı cümleler oluşturmakta zorluk
İhtiyaçları yaşayabilir.
Geniş zaman, geçmiş zaman ifadelerini kullanarak yetenekler hakkında soru sorma
ve cevap vermekte güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için hazırlanan çarka "Present Abilities," ve
"Past Abilities" ifadelerinin Türkçeleri eklenir. Çark içerisindeki ifadelerin İngilizce ve
Türkçeleri aynı renkler üzerine iki farklı çark ya da kart hâlinde hazırlanır ya da çark
İçerik
içinde yer alan cümleler basitleştirilerek sorulur. “Can you swim?, Could you ride a bike
when you were five years old?” gibi öğrencinin evet ve hayır şeklinde cevaplayabileceği
sorular hazırlanabilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye yazması için eksik bırakılan cümleler Türkçeleri
ile birlikte yazılı metin olarak hazırlanır. Cümlelerin tamamlanması için olası cevap
ihtimallerinden iki tanesi cümle devamının karşısına yazılır. Öğrenci doğru cevabı
işaretleyerek cümleleri birleştirir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye verilen metin öğrencinin öğrenme özelliklerine
göre biçim (punto, şekil / zemin rengi, materyal vb.) ve içerik cümle sayısı (öğrenci
özelliklerine göre azaltılarak, açık ve anlaşılır ifadeler içeren, Türkçesi ile birlikte)
yönünden farklılaştırılarak hazırlanır. Öğrencinin cümlelerdeki geçmiş zaman
ifadelerini bulması istenir. Geçmiş zaman ifadelerini bulma süreci için gerekiyorsa
metnin altına geçmiş zaman ifadelerini içeren kelimeler hatırlatıcı olarak verilir.
Süreç
Öğrencinin, verilen bu kelimelere bakarak cümlelerdeki geçmiş zaman ifadelerini
bulma süreci desteklenmiş olur.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin grup oluşturulurken kendilerine fiziksel, bilişsel,
işitsel ve görsel yönlerden destek olabilecek olan akranları ile aynı grup içerisinde yer
almalarına dikkat edilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenci İngilizce çarkta denk gelen
cümlenin Türkçe karşılığındaki anlamına ve eklendiyse Türkçe telaffuzuna bakarak
soruyu arkadaşına yöneltir. Alternatif olarak öğrenci çeviri programları ve sesli çeviri
imkânları ile de soru sorabilir veya sorulan soruları cevaplayabilir. Öğrencinin geçmiş
ve mevcut zaman ifadeleri ayırt edebilmesi için hazırlanan Türkçe çarkta iki durumun
ifadeleri farklı fontta yazılır ya da yanına ayırt edici semboller eklenir.
119