Page 115 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 115

İngilizce

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               İkinci Ders
                               Speaking 2:
                               Rol Yapma
                               Öğrenciler karşılaştırma etkinliğinde bulundukları küçük gruplarda kalmaya devam
                               ederler. Öğretmen, öğrencileri kendi gruplarında ikili gruplar hâlinde ayırır (SF3). Her
                               gruba, müşteri ve satıcı rolleri içeren rol kartları verir (İF3). Bu kartlarda, öğrencilerin
                               canlandırmaları gereken senaryolar yer alır.
                               Rol Kartı Örnekleri: (Bkz. EK 2)
                               Kart 1: Müşteri bir elbise almak istiyor ve satıcı ile elbise ve fiyatı hakkında konuşuyor.

                               Kart 2: Müşteri indirimleri soruyor. Satıcı mağazadaki indirimlerden bahsediyor.
                               Kart 3: Müşteri ayakkabı bulmak için yardım istiyor. Satıcı farklı ayakkabı seçeneklerini
                               gösteriyor.
                               Öğrenciler, müşteri ve satıcı rollerini üstlenerek senaryolarını canlandırır (SF4). Her
                               grup,  sınıfın  önünde  diyaloglarını  sunar  (FÖOD1).  İkili  gruplar  rollerini  yaptıktan
                               sonra grup değerlendirmesine geçilir.
                               Grup Değerlendirmesi:
                               Öğrenciler gruplarında çalışarak performansları değerlendirir ve her grup kısa bir
                               geri bildirim sunar.

                               Değerlendirme Kriterleri: (Bkz. EK3)
                               İkna Edicilik (Persuasiveness) (1-5)
                               Yardımseverlik (Helpfulness) (1-5)
                               Doğallık ve Akıcılık (Naturalness and Fluency) (1-5)
                               Müşteri İhtiyaçlarının İfade Edilmesi (Clarity of Customer Needs) (1-5)
                               Değerlendirme Süreci:

         Değerlendirme         Her  grup,  izledikleri  rol  yapma  performansını  kendi  içinde  tartışır  ve  değerlendirir
                               (ÜF3).
                               Geri Bildirim Sunumu:
                               Her grup, bir temsilci seçer ve bu temsilci, grubun geri bildirimini sınıfa sunar. Her grup
                               için geri bildirim süresi kısa tutulur (3-4 dakika).
                               Örnek Grup Geri Bildirimi:
                               "We found that the salesperson was very persuasive and explained the product well.
                               However,  they  could  have  been  more  helpful  by  offering  additional  suggestions.
                               Overall,  the  dialogue  was  fluent."  Öğretmen,  grupların  sunduğu  değerlendirmeleri
                               özetleyerek her grupta göze çarpan güçlü yönleri ve geliştirilmesi gereken alanları
                               belirtir  (ÜF4).  Genel  bir  geri  bildirim  verir  ve  öğrencilere  önerilerde  bulunur.  Bu,
                               öğrencilerin kendilerini geliştirmelerine yardımcı olacak yapıcı bir değerlendirmedir.
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.
                                 •  Öğrenme  materyallerine  erişimde  esneklik  sağlayın  (dijital  kopyalar,  interaktif
         Kullanılan Evrensel       uygulamalar vb.).
         Tasarım Ögeleri         •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi teşvik
                                   edin.
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.

                                                                                                         115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120