Page 111 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 111
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 18
TEMA 10: SHOPPING
Etkinliğe E10.10.S1. Students will be able to compare clothes by using key words and
Dönüştürülecek phrases related to shopping.
Öğrenme Çıktıları E10.10.S2. Students will be able to act out a dialogue in a clothes shop.
Karşılaştırma (comparative) yapılarını kullanır.
Ön Koşul Beceriler / Temel dilbilgisi kurallarını bilir.
Temel Kabuller Alışveriş, moda ve kıyafetlerle ilgili temel kelimeleri ve ifadeleri bilir.
Alışveriş sürecinde talimatları ve diyalogları doğru anlar.
Tema Bazlı Öğrenci Alışverişte kullanılan kelimeleri cümle içinde kullanabilme
İhtiyaçları Alışverişte karşılaştırma cümleleri kurabilme
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için hazırlanan yapışkan kâğıtlar öğrencinin
bireysel farklılığına uygun şekilde punto, zemin-şekil rengi gözetilerek biçimsel özel-
liklere dikkat edilerek seçilir. Ayrıca öğrencinin öğrenme düzeyine uygun olarak ha-
zırlanan kâğıtların bazılarına kelimelerin Türkçe yazılışları ve Türkçe anlamlarının ek-
lenmesiyle öğrencinin etkinliğe katılma ve etkinliği sürdürme motivasyonu desteklenir.
İF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için hazırlanacak kartlarda öğrencinin günlük haya-
tında karşılaştığı nesne ve eylemler seçilir. Kartlarda öğrencinin bireysel farklılıklarına
uygun olarak boyut, punto ve renk değişiklikleri yapılır. Öğrencinin öğrenme düzeyine
göre ihtiyaç duyuyorsa görsellerin Türkçeleri de kartlara eklenir. Bununla birlikte bir
İçerik
durum kartı desteğe ihtiyacı olan öğrenci için basitleştirilir. Örneğin kart dört kısma
ayrılır. Kullanılan kelimelere ilişkin görselli şekilde hazırlanır. Öğretmen aynı kâğıdın
bir bölümüne karşılaştırma kelimelerini de yazar. Öğrenciden bu kelimeler ile görsel-
leri eşleştirmesi sağlanır.
İF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için verilen rol kartlarındaki senaryolar öğren-
cinin öğrenme özelliklerine uygun punto, renk ve dokuda hazırlanarak gerekiyorsa
Türkçe anlamları eklenerek verilir. Ayrıca İngilizce olarak yer alan kelimelerin paran-
tez içlerinde okunuşlarına de yer verilebilir. Cümleye ilişkin betimleyici bir görsel ya-
pay zekâya da hazırlatılabilir.
SF1: Sınıf içerisinde gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrenci fiziksel, biliş-
sel, görsel ve işitsel olarak destek olabilecek akranları ile gruplanır. Ayrıca grupların
oluşturulması esnasında, desteğe ihtiyacı olan öğrencinin seçilen durum kartlarından
ilgisini çeken gruba dahil olması sağlanır.
SF2: Durum kartlarının arka tarafında görseldeki nesne ya da eylemlerin Türkçe an-
lamlarına yer verilerek desteğe ihtiyacı olan öğrencinin ihtiyaç duyuyorsa bakmasına
Süreç izin verilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye kelime yapılarının veya kelimelerin olduğu
kart öğretmeni tarafından Türkçe-İngilizce olarak hazırlanır. Desteğe ihtiyacı olan
öğrenci arkadaşlarının söylediği cümleleri kelime kartlarından destek alarak yazar
veya konuşur.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci fiziksel, bilişsel, görsel ve işitsel olarak destek olabi-
lecek akranları ile gruplanır ya da öğretmen ile grup oluşturarak rol yapma etkinliğine
katılır.
111