Page 111 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 111

İngilizce

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 18

        TEMA 10: SHOPPING
         Etkinliğe             E10.10.S1.  Students  will  be  able  to  compare  clothes  by  using  key  words  and
         Dönüştürülecek        phrases related to shopping.
         Öğrenme Çıktıları     E10.10.S2. Students will be able to act out a dialogue in a clothes shop.
                               Karşılaştırma (comparative) yapılarını kullanır.

         Ön Koşul Beceriler /   Temel dilbilgisi kurallarını bilir.
         Temel Kabuller        Alışveriş, moda ve kıyafetlerle ilgili temel kelimeleri ve ifadeleri bilir.
                               Alışveriş sürecinde talimatları ve diyalogları doğru anlar.

         Tema Bazlı Öğrenci    Alışverişte kullanılan kelimeleri cümle içinde kullanabilme
         İhtiyaçları           Alışverişte karşılaştırma cümleleri kurabilme

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  hazırlanan  yapışkan  kâğıtlar  öğrencinin
                               bireysel farklılığına uygun şekilde punto, zemin-şekil rengi gözetilerek biçimsel özel-
                               liklere dikkat edilerek seçilir. Ayrıca öğrencinin öğrenme düzeyine uygun olarak ha-
                               zırlanan kâğıtların bazılarına kelimelerin Türkçe yazılışları ve Türkçe anlamlarının ek-
                               lenmesiyle öğrencinin etkinliğe katılma ve etkinliği sürdürme motivasyonu desteklenir.
                               İF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için hazırlanacak kartlarda öğrencinin günlük haya-
                               tında karşılaştığı nesne ve eylemler seçilir. Kartlarda öğrencinin bireysel farklılıklarına
                               uygun olarak boyut, punto ve renk değişiklikleri yapılır. Öğrencinin öğrenme düzeyine
                               göre ihtiyaç duyuyorsa görsellerin Türkçeleri de kartlara eklenir. Bununla birlikte bir
         İçerik
                               durum kartı desteğe ihtiyacı olan öğrenci için basitleştirilir. Örneğin kart dört kısma
                               ayrılır. Kullanılan kelimelere ilişkin görselli şekilde hazırlanır. Öğretmen aynı kâğıdın
                               bir bölümüne karşılaştırma kelimelerini de yazar. Öğrenciden bu kelimeler ile görsel-
                               leri eşleştirmesi sağlanır.

                               İF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için verilen rol kartlarındaki senaryolar öğren-
                               cinin öğrenme özelliklerine uygun punto, renk ve dokuda hazırlanarak gerekiyorsa
                               Türkçe anlamları eklenerek verilir. Ayrıca İngilizce olarak yer alan kelimelerin paran-
                               tez içlerinde okunuşlarına de yer verilebilir. Cümleye ilişkin betimleyici bir görsel ya-
                               pay zekâya da hazırlatılabilir.
                               SF1: Sınıf içerisinde gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrenci fiziksel, biliş-
                               sel, görsel ve işitsel olarak destek olabilecek akranları ile gruplanır. Ayrıca grupların
                               oluşturulması esnasında, desteğe ihtiyacı olan öğrencinin seçilen durum kartlarından
                               ilgisini çeken gruba  dahil olması sağlanır.
                               SF2: Durum kartlarının arka tarafında görseldeki nesne ya da eylemlerin Türkçe an-
                               lamlarına yer verilerek desteğe ihtiyacı olan öğrencinin ihtiyaç duyuyorsa bakmasına
         Süreç                 izin verilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye kelime yapılarının veya kelimelerin olduğu
                               kart  öğretmeni  tarafından  Türkçe-İngilizce  olarak  hazırlanır.  Desteğe  ihtiyacı  olan
                               öğrenci arkadaşlarının söylediği cümleleri kelime kartlarından destek alarak yazar
                               veya konuşur.
                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci fiziksel, bilişsel, görsel ve işitsel olarak destek olabi-
                               lecek akranları ile gruplanır ya da öğretmen ile grup oluşturarak rol yapma etkinliğine
                               katılır.

                                                                                                         111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116