Page 107 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 107
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 107
TEMA 8: DIGITAL ERA
E10.8.S1. Students will be able to make comments on innovations by stating causes
Etkinliğe and effects.
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları E10.8.R1. Students will be able to scan a text about the evolution of technology for
specific information.
Teknoloji ile ilgili kelimeleri bilir.
Ön Koşul Beceriler / Teknolojiye ve çeşitli alanlardaki yeni gelişmelere ilgi duyar.
Temel Kabuller Sebep ve sonuç cümleleri kurarak yenilikler hakkında yorum yapar.
Teknolojinin gelişimi hakkında bir okuma metnini belirli bilgiler için tarar.
Teknolojiye ilgi duymayabilir.
Sebep sonuç cümleleri kurmakta zorlanabilir.
Temaya ilişkin kelime ve kalıpları öğrenmekte ve / veya hatırlamakta zorlanabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Okuma stratejilerini uygulayamayabilir.
Okuma metnini sentezlemekte zorlanabilir.
Grup çalışmaları sırasında işbirliği, iletişim, liderlik gibi sosyal becerilerde zorlana-
bilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için metinler, cümle sayısı, punto, şekil zemin
rengi gibi biçimsel olarak ve konunun öğrencinin kişisel hayatına uygunluğu sağla-
İçerik
nır. Öğrenme özelliklerine uygun şekilde daha az cümle sayısı ve açık anlatım gibi
içeriksel olarak farklılaştırılarak Türkçesi ile birlikte hazırlanır.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için öğretmen tarafından sınıfa getirilen te-
lefon modelinin öğrenci tarafından incelenmesi için gerekli süre (diğer arkadaş-
larından bariz farklılık olmayacak şekilde ek süre) tanınır. Öğretmen telefon mo-
dellerinin görsellerini kullanmayı tercih ettiyse görsel boyutu öğrencinin rahatça
görebileceği şekilde ayarlanır ve öğrencinin görselleri inceleyebileceği mesafede
oturması ya da gerekiyorsa görselin çıktısının incelenmesi sağlanır. Öğretmen ta-
rafından tahtaya yazılan “......... çünkü iletişim teknolojisi gelişti.” cümlesi desteğe
ihtiyacı olan öğrenci için Türkçesi ile birlikte öğrenciye yazılı metin şeklinde verilir.
Öğrencinin cevaplaması için olası “neden cümleleri” seçenek olarak yine Türkçesi ile
birlikte verilerek öğrenciden uygun olanları seçmesi ve okuması (okumanın kolay-
Süreç laştırılması için cümlelerin yanına Türkçe telaffuzlar da eklenebilir) istenir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için verilen cümle tamamlama etkinliği ne-
denler bir tarafta sonuçlar bir tarafta olacak şekilde iki farklı sütun şeklinde içerik
farklılaştırılarak verilir. Öğrenciden neden cümlesi ile uygun sonuç cümlesini çizerek
eşleştirmesi istenir. Cümlelerin Türkçe anlamları da yanlarına eklenir ve metin de
Türkçesi ile birlikte verildiği için metin ve cümle karşılaştırmasını yapması kolaylaş-
tırılır. Sebep sonuç cümlesini yapan öğrenciden akranları sebep ve sonuçları ayrış-
tırırken, sebepleri renkli kalemle, sonuçları farklı renkte bir kalemle altını çizerek
belirtmesi beklenir. Ayrıca öğretmen dönüt verme aşamasında desteğe ihtiyaç du-
yan öğrenci için gerekiyorsa sözel ipuçları sunar.
107