Page 107 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 107

İngilizce

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 107

        TEMA 8: DIGITAL ERA
                               E10.8.S1. Students will be able to make comments on innovations by stating causes
         Etkinliğe             and effects.
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları     E10.8.R1. Students will be able to scan a text about the evolution of technology for
                               specific information.
                               Teknoloji ile ilgili kelimeleri bilir.

         Ön Koşul Beceriler /   Teknolojiye ve çeşitli alanlardaki yeni gelişmelere ilgi duyar.
         Temel Kabuller        Sebep ve sonuç cümleleri kurarak yenilikler hakkında yorum yapar.

                               Teknolojinin gelişimi hakkında bir okuma metnini belirli bilgiler için tarar.
                               Teknolojiye ilgi duymayabilir.
                               Sebep sonuç cümleleri kurmakta zorlanabilir.

                               Temaya ilişkin kelime ve kalıpları öğrenmekte ve / veya hatırlamakta zorlanabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Okuma stratejilerini uygulayamayabilir.
                               Okuma metnini sentezlemekte zorlanabilir.
                               Grup çalışmaları sırasında işbirliği, iletişim, liderlik gibi sosyal becerilerde zorlana-
                               bilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için metinler, cümle sayısı, punto, şekil zemin
                               rengi gibi biçimsel olarak ve konunun öğrencinin kişisel hayatına uygunluğu sağla-
         İçerik
                               nır. Öğrenme özelliklerine uygun şekilde daha az cümle sayısı ve açık anlatım gibi
                               içeriksel olarak farklılaştırılarak Türkçesi ile birlikte hazırlanır.
                               SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için öğretmen tarafından sınıfa getirilen te-
                               lefon modelinin öğrenci tarafından incelenmesi için gerekli süre (diğer arkadaş-
                               larından bariz farklılık olmayacak şekilde ek süre) tanınır. Öğretmen telefon mo-
                               dellerinin  görsellerini  kullanmayı  tercih  ettiyse  görsel  boyutu  öğrencinin  rahatça
                               görebileceği şekilde ayarlanır ve öğrencinin görselleri inceleyebileceği mesafede
                               oturması ya da gerekiyorsa görselin çıktısının incelenmesi sağlanır. Öğretmen ta-
                               rafından tahtaya yazılan “......... çünkü iletişim teknolojisi gelişti.” cümlesi desteğe
                               ihtiyacı olan öğrenci için Türkçesi ile birlikte öğrenciye yazılı metin şeklinde verilir.
                               Öğrencinin cevaplaması için olası “neden cümleleri” seçenek olarak yine Türkçesi ile
                               birlikte verilerek öğrenciden uygun olanları seçmesi ve okuması (okumanın kolay-
         Süreç                 laştırılması için cümlelerin yanına Türkçe telaffuzlar da eklenebilir) istenir.

                               SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için verilen cümle tamamlama etkinliği ne-
                               denler bir tarafta sonuçlar bir tarafta olacak şekilde iki farklı sütun şeklinde içerik
                               farklılaştırılarak verilir. Öğrenciden neden cümlesi ile uygun sonuç cümlesini çizerek
                               eşleştirmesi istenir. Cümlelerin Türkçe anlamları da yanlarına eklenir ve metin de
                               Türkçesi ile birlikte verildiği için metin ve cümle karşılaştırmasını yapması kolaylaş-
                               tırılır. Sebep sonuç cümlesini yapan öğrenciden akranları sebep ve sonuçları ayrış-
                               tırırken, sebepleri renkli kalemle, sonuçları farklı renkte bir kalemle altını çizerek
                               belirtmesi beklenir. Ayrıca öğretmen dönüt verme aşamasında desteğe ihtiyaç du-
                               yan öğrenci için gerekiyorsa sözel ipuçları sunar.

                                                                                                         107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112