Page 104 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 104

İngilizce

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 16

        TEMA 6: HELPFUL TIPS
         Etkinliğe             E10.6.S2. Students will be able to talk about household chores they are responsible for.
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               Konuşma stratejilerini uygular.
         Ön Koşul Beceriler /
         Temel Kabuller        Ev işleri ve sorumlulukları ile ilgili kelime ve ifadeleri bilir.
                               Grupla çalışabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Ev işleri ve sorumluluklarını ifade etmekte zorlanabilir.
         İhtiyaçları
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğrenciye ev işlerinin bulunduğu video ve görseller sunulur. Öğrenci ev işlerinde
                               kendi sorumluluğunda olanları belirlemeye çalışır. Görme desteğine ihtiyacı olan öğ-
                               renciler için tahtada açılan görsellerin boyutları görebilecekleri şekilde ayarlanmalıdır.
                               İşitme desteğine ihtiyacı olan öğrenciler için videodaki ses düzeyi duyabilecekleri şekil-
         İçerik                de ayarlanmalıdır.

                               İF2: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye tahtada açılan ev işlerine ait görseller İngilizce
                               kelimeler, Türkçe anlamları ile verilir. Gerekli durumlarda görsellere ait video sunumları
                               sesli betimleme yapılarak görsellerin anlatımı sağlanır.
                               SF1: Görsel ve Sesli Destekleyiciler Kullanma: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye diyalo-
                               ğu kendi öğrenme hızına göre veya altyazılı dinleyebilmesi / izleyebilmesi, ses düzeyini
                               kendine göre ayarlayabilmesi için akıllı telefon ya da tabletten izlemesi sağlanabilir.

                               SF2: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için aileleri ile birlikte okul dışı bir destek plan-
                               lanır.  Ailelere  öğretmen  tarafından  öneriler  sunulur.  Ev  işlerinin  öğretiminde  görsel
                               destekler kullanmalarının önemli olduğu, basit talimatlar içeren resim kartları veya
         Süreç                 işaretler, çocukların görevleri daha iyi anlamalarına yardımcı olabileceği, ev işlerini
                               öğretmede model olmanın önemli olduğu ailelere bildirilmeli. Yetişkinler, çocuklara ev
                               görevlerini doğru şekilde nasıl yapacaklarını göstermeli ve ardından onlara denemesi
                               için fırsat vermeli, ev işlerini günlük rutinlere entegre edilmeli, çocukların alışkanlık hâ-
                               line getirmelerine yardımcı olunmalı vb.
                               SF3: Desteğe ihtiyaç duyan öğrencinin etkinlik sırasında daha rahat hissetmesi ve ka-
                               tılımı için öğrencinin hangi rolü istiyorsa onu oynaması sağlanır.
                               ÜF1: Akran değerlendirmesi için hazırlanan kontrol listesi desteğe ihtiyaç duyan öğ-
                               renciye özel sadeleştirilir. Maddeler azaltılır. Öğrenci 1-5, 1-10 arası puan vererek de-
                               ğerlendirmek yerine emojiler koyarak değerlendirme yapar. Örneğin; başarılı bulduğu
                               madde ile ilgili gülen yüz emojisi, normal bulduğu maddeler için somurtkan yüz emoji-
         Ürün                  si, başarılı bulmadığı maddeler için de üzgün yüz ifadesi koyabilir.
                               ÜF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için değerlendirme aracı olarak verilen çalışma
                               kâğıdında ev işlerinin görsellerinin ve İngilizce kelimelerin Türkçe karşılığının yer aldığı
                               kontrol listesi verilir. Öğrenciler kendilerini kontrol listesine göre değerlendirir.

                               FÖOD1: İşitme desteğine ihtiyaç duyan bireyler için diyolog veya videoyu rahat bir
         Fiziksel Öğrenme      şekilde takip edebilmelerine imkân verecek şekilde ses düzeyi ayarlanabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için esnek grup çalışması sırasında sınıf
                               içerisinde rahat hareket edebilecekleri şekilde yerleşim yapılır.

    104
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109