Page 100 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 100

İngilizce

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               lokantanın otoparkı ya da çocuk oyun alanına sahip olup olmadığı, gibi rezervas-
                               yon ile ilgili farklı detaylar bulunabilir (İF3). Öğretmen öğrencilerden rezervasyon
                               yapma sürecinde kullanılan temel ifadeler ve kartta verilen ayrıntılara dikkat ede-
                               rek bir diyalog yazmalarını ister. Verilen sürenin sonunda öğrenciler, müşteri ve res-
                               toran rezervasyon personeli rollerini oynar (SF12). Öğretmen öğrencilerin konuş-
                               malarını önceden hazırladığı holistik rubriği (Bkz. EK 2) kullanarak değerlendirir
                               (ÜF4).  Öğrencilerin  gelişim  alanları  hakkında  notlar  alır.  Dersin  sonunda  birkaç
                               gruptan konuşmalarını sınıfa sunmalarını ister. Örnek sunumlar sonrasında öğret-
                               men sunumların genel bir değerlendirmesini yapar. Öğrencilerin neyi doğru yap-
                               tığını, neleri geliştirebileceklerini ve nasıl daha iyi performans gösterebileceklerini
                               anlamalarına yardımcı olacak geri bildirimler verir. Dersi sonlandırır.

                               Thumbs up - Thumbs down Değerlendirme Aracı: Öğretmenin öğrencilere “Siz hiç
                               daha önce rezervasyon yaptırdınız mı?" diye sorduğu soruya,  öğrenciler rezervas-
                               yon yaptırdı ise thumbs up- evet anlamında, thumbs down- hayır anlamında işaret
                               dili ile geri dönüt verir.
                               Yumruk Yapma Değerlendirme Aracı (Fist Making Assessment Tool): Ders içi de-
                               ğerlendirme tekniği yumruk yapma, öğrencilerin kavrama seviyelerini anlamak ve
                               öğrenme ilerlemelerini izlemek için kullanılan bir yöntemdir. Yumruk yapma, öğren-
                               cilerin kendi seviyelerine göre yanıtlarını ifade etmelerine ve öğretmen tarafından
                               bunu hızlıca değerlendirilmesine olanak tanır. Bu derste yumruk yapma, dinleme
                               etkinliği sonrasında öğrencilerin, dinledikleri metinde geçen yapıları fart edip, ne
                               kadarını listeleyebildiklerini ölçmek amaçlı yapılır. Yumruğundan bir parmağını aç-
                               ması çok az cümle yazabildiği, beş parmak ise dinleme metninde verilen yapıların
                               hemen-hemen tamamını yazabildiğini ifade etmek için kullanılır.
                               Öz Değerlendirme (Self-Assessment): Öz değerlendirme, öğrencilerin kendi öğ-
                               renme süreçlerini ve performanslarını kendilerinin değerlendirdiği bir yöntemdir.
                               Bu yöntem, öğrencilerin kendi güçlü ve zayıf yönlerini, öğrenme hedeflerini ve ilerle-
                               melerini bilinçli bir şekilde analiz etmelerini sağlar. Öz değerlendirme, sadece aka-
                               demik performansı değil, aynı zamanda kişisel gelişimi de kapsar ve öğrencilerin
         Değerlendirme         kendi kendilerini yönetme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu ders özelin-
                               de öz değerlendirme üç aşamada kullanılır: Ders öncesinde öğrencin yaşantısında
                               bir rezervasyon deneyimi olup olmadığını öğrenmek amaçlı thumbs up – thumbs
                               down olarak yapılır.  Dinleme etkinliği sonrası yumruk yapma değerlendirme aracı
                               ile öğrenci metinde dinlediği dilbilgisi yapılarını listeleyebildiği ölçüde kendini de-
                               ğerlendirir. Bu değerlendirme aynı zamanda öğretmen için bir sonraki sınıf içi ortak
                               çalışmada nelerin üzerinde daha fazla durması gerektiği konusunda bir dönüt ola-
                               rak da kullanılır. Dersin sonunda, öğretmenin dağıttığı bir öz değerlendirme formu
                               ile öğrenci kendini hem dinleme becerisi hem de konu özelinde akademik başarısı
                               açısından değerlendirir.
                               Holistik  Rubrik  (Holistic  Rubric):  Holistik  rubrik  genellikle  değerlendirme  veya
                               analiz aracı olarak kullanılır ve bir konunun veya bir çalışmanın genel bir değerlen-
                               dirmesini sağlamak için çeşitli kriterleri veya boyutları içerir. Bu rubrik, genellikle
                               çoklu  boyutlardaki  performansı  değerlendirmek  için  kullanılır  ve  değerlendirilen
                               konunun bütünsel bakış açısını sağlamak için tasarlanır. Bu ders özelinde rubrik,
                               öğrencilerin bir lokantada masa rezervasyonu yaptığı görüşmenin, konuşma per-
                               formans değerlendirmesini yapmak amacıyla uygulanmıştır.




    100
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105