Page 98 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 98
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Dinleme Metni İnceleme ve Analiz (Listening Text Review and Analysis): Dinleme
metninde öğrencinin duyurak not aldığı hedef kazanıma uygun anahtar kelimeler
ve dilbilgisi yapıları, dersin ikili grup çalışması sonrası tüm sınıfın dâhil olduğu ve
öğretmenin rehberlik ettiği bir değerlendirmeden geçer.
İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): İş birlikli öğretim stratejisinde öğ-
renciler, birbirleriyle etkileşim içinde olurlar, bilgi ve deneyimlerini paylaşarak ve
birlikte çalışarak öğrenirler. Bu ders özelinde iş birlikli öğrenme hem ikili öğrenci
çalışmasında hem dinleme metni analiz aşamasında tüm sınıfın katılımı ile aktif
olarak uygulanır.
Rol Yapma (Role Play): Öğrencilerin belirli bir senaryo veya karakteri canlandıra-
rak etkileşime girdiği bir aktivitedir. Rol yapma, eğlenceli ve etkili bir öğrenme yön-
temidir. Katılımcılara belirli bir senaryo veya rol atanır. Bu ders özelinde belirlenen
senaryo öğrencilerin lokantada rezervasyon yapmalarıdır. Öğrenciler, kendilerine
verilen rol için hazırlık yaparlar. Diyaloglarını öğrendikleri dil kalıplarına uygun ya-
zar ve oynarlar.
Birinci Ders
Warm-up:
Öğretmen öğrencilere yer ayırtma ile ilgili bir hikâye veya anekdot anlatarak derse
giriş yapar (İF1). Onlara “siz hiç daha önce rezervasyon yaptırdınız mı? diye sorar
ve öğrencilerden thumbs up - thumbs town ile cevap vermelerini ister (ÜF1). Daha
sonra öğretmen öğrencilerin ön bilgilerini aktive etmek ve dinleme metnine hazırlık
yapmak amacıyla öğrencilere sorular sormaya devam eder. Bu sorular yer ayırtma
ifadeleri ile ilgilidir. Örneğin: “Bir restoran rezervasyonu nasıl yapılır?”, ”Bir otel oda-
sı ayırtırken nelere dikkat etmeliyiz?” gibi (SF1).
Listening:
Dinleme etkinliğine geçilir. Öğretmen öğrencilere bir dinleme etkinliği yapacakla-
rını söyler, amaçlarını açıklar. Dinleme etkinliğinin amacı öğrencilerin rezervasyon
yaptırırken kullanılan yapıları tanımaları ve listeleyebilmeleridir (SF2).
Öğretmen bir restoran rezervasyonu ile ilgili dinleme parçasını akıllı tahtada açar.
Uygulama Süreci Öğrencilerden özellikle kullanılan anahtar ifadelere ve cümle yapılarına dikkat et-
melerini ister (SF3).
Sık Kullanılan Kelimeler: Reservation, table, people, date, time, available, confirm,
options, special requests vb. (İF2).
Rezervasyon yaptırmak için kullanılan yapılar :
"I'd like to make a reservation.", "Can I book a table for …. (number of people)?", "Do
you have any tables available for … (date and time)?"
Rezervasyon detaylarını vermek için kullanılan yapılar:
"We need a table for … (number of people) at … (time) on … (date)."
"My name is … ( name)."
"Can I reserve a table for the number of people]?"
Özel istekler ve sorular için kullanılan yapılar:
"Do you have any vegan/vegetarian/gluten-free options?"
98