Page 94 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 94

İngilizce

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                                 6.  Geçmişteki durumlarla günümüz arasında karşılaştırmalar ve analiz yapılma-
                                   sına  olanak  sağlayacak  bilgiler.  Örneğin:  Geçmişte  ve  günümüzde  eğitimde
                                   kullanılan teknolojiler arasındaki farklar.

                               Öğretmen, öğrencilere metindeki önemli kavramları ve terimleri, teknik terimleri var-
                               sa dipnotları sorar (İF4) ve kelimeler tahtaya yazılır. (FÖOD2). Metni derinlemesine
                               çalışmaları sağlanır (SF5). Öğretmen metnin anlaşıldığına dair hızlı bir dönüt almak
                               amacıyla “Thumbs up - Thumbs down” değerlendirme aracını kullanır. “Metni anladım”
                               diyen  öğrenciler  “Thumbs  up”,”metni  anlamadım”  diyenler  “Thumbs  down”  işaretini
                               yapar. Öğretmen aldığı geribildirimi iki şekilde kullanır: birincisi; gerek görürse anla-
                               şılmayan yerleri sorar ve tekrar bilgi verir. İkincisi; bir sonraki aşamada oluşturacağı
                               grupları bu dönüte göre oluşturur (ÜF1).
                               Grup çalışmasına geçilir:

                               Öğretmen öğrencileri 2-3 kişilik gruplara ayırır (SF6). Öğretmen daha önceden oku-
                               ma parçası ile ilgili hazırladığı soru setlerini gruplara dağıtır. Her grup, öğretmenin
                               verdiği soruların parçada cevap olarak geçtiği bölümü analiz eder. Grup içinde sorula-
                               ra cevap verilir ve cevaplar yazılır. Gruplar yazdıkları cevapları öğretmenin belirlediği
                               sırayla sınıfla paylaşır (ÜF2). Hem 2-3 kişilik grup içinde hem de her grubun sınıf pay-
         Değerlendirme         laşımı sırasında kazanım derinleşir. Ders sonunda öğretmen Üç-İki-Bir Değerlendirme
                               Aracını kullanır. Öğretmen öğrencilerden okuma parçasında öğrendikleri “üç önemli
                               noktayı”, “hâlâ merak ettikleri iki konuyu” ve okuma parçasından “akıllarında kalan en
                               önemli şeyi” yazmalarını ister. Bu yöntem, öğrencilerin etkinlik sırasında edindikleri bil-
                               gileri yansıtmalarını ve analiz etmelerini sağlar (ÜF3). Öğretmen ders sonunda kendi
                               belirlediği kriterlere göre her bir öğrenci için performans değerlendirmesi yapar. Bu
                               değerlendirme ders içi katılım notu olarak verilebilir (ÜF4).

                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
                                 •  Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme fır-
         Kullanılan Evrensel       satları sunun.
         Tasarım Ögeleri         •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi teşvik
                                   edin.
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.





























    94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99