Page 92 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 92

İngilizce

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Dünyadaki Eski Gelenekler
         Konu                  Traditions
                               Öğrenciler, dünyanın başka bir yerinde, geçmişte yaşamış insanların sosyal ve eğitim
         Öğrenme Hedefleri     hayatları, teknoloji kullanımları hakkında kısa bir okuma metnine ilişkin soruları ce-
                               vaplayabilir.

                               Yazılı Materyal, Video, Akıllı Tahta, PPT, Canva Sunum , OGM Materyal Etkileşimli
         Materyaller
                               İçerikler, Açık Kaynaklar (İnternet, kitaplar vb.), EBA Portalı
         Süre                  1 ders saati

                               Bu etkinlik planı bir ders saati sürede, sınıf ortamında E10.4.R1. kazanımına yönelik
                               okuma etkinliği olarak hazırlanmıştır.
                               Derste kullanılan öğretim metotları ve açıklamaları, uygulanan etkinliklerin kriterleri
                               ve değerlendirme araçları şunlardır: Her bir strateji öğrencilerin ihtiyaçlarına ve öğ-
                               renme stillerine göre uyarlanabilir.
                                 1.  Yönlendirilmiş İmgeleme
                                 2.  Ön Bilgi Aktivasyonu

                                 3.  Aktif Öğrenme
                                 4.  Öğrenci Merkezli Okuma
                                 5.  Metni İnceleme ve Analiz
                                 6.  İşbirlikli Öğrenme Soru-Cevap Aktivitesi
                                 7.  Özetleme Değerlendirme
                                 8.  “Thumbs up - Thumbs down” Değerlendirme Aracı
                                 9.  Üç-İki-Bir Değerlendirme
                                 10.  Öğretmen Değerlendirmesi
                               Yönlendirilmiş İmgeleme (Guided Imagery) : Öğrencilerin soyut kavramları somut-
         Etkinlik Açıklaması   laştırmasına, karmaşık bilgileri daha kolay anlamasına ve yaratıcı düşünme becerile-
                               rini geliştirmesine yardımcı olmak amacıyla, tarih, edebiyat, bilim alanlarında kulla-
                               nılan bir metottur. Bu teknik, öğrencilerin öğrenme deneyimini zenginleştirir ve onların
                               hayal  gücünü  kullanarak  daha  derinlemesine  düşünmelerine  olanak  tanır.  Bu  ders
                               özelinde öğretmen öğrencilere verdiği yönlendirmeler ile geçmişte dünyanın başka
                               bir yerinde, başka bir kültürde yaşayan insanların hayatlarını hayal etmelerini ister.

                               Ön Bilgi Aktivasyonu (Prior Knowledge Activation): Öğrencilerin temaya yönelik bil-
                               gilerini değerlendirmek için bir ön bilgi aktivasyonu yapılır. Öğrencilerin bu konuyla
                               ilgili ne bildiklerini tartışabilir ve mevcut bilgilerini hatırlamaları sağlanır. Öğretmen
                               sunum yaparak bu süreci destekleyebilir.
                               Öğrenci Merkezli Okuma (Student-Centered  Reading): Öğrencilerin gruplara ayrı-
                               larak veya bireysel olarak metni okumaları sağlanır. Bu, her öğrencinin kendi hızında
                               okumasına ve metni anlamasına olanak tanır.
                               Aktif Öğrenme (Active Learning): Öğrencilerin metin üzerinde aktif olarak çalışma-
                               ları, sorulara cevap bulmaları ve tartışmaları teşvik edilir.
                               Metni İnceleme ve Analiz (Text Review and Analysis): Metni okuduktan sonra, öğ-
                               rencilerle birlikte metni inceleyebilir ve önemli kavramları, destekleyici detayları belir-
                               leyebilirsiniz. Bu, öğrencilerin metni daha derinlemesine anlamalarına yardımcı olur,
                               hedef kelime ve dilbilgisi yapıları incelenir.

    92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97