Page 92 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 92
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Dünyadaki Eski Gelenekler
Konu Traditions
Öğrenciler, dünyanın başka bir yerinde, geçmişte yaşamış insanların sosyal ve eğitim
Öğrenme Hedefleri hayatları, teknoloji kullanımları hakkında kısa bir okuma metnine ilişkin soruları ce-
vaplayabilir.
Yazılı Materyal, Video, Akıllı Tahta, PPT, Canva Sunum , OGM Materyal Etkileşimli
Materyaller
İçerikler, Açık Kaynaklar (İnternet, kitaplar vb.), EBA Portalı
Süre 1 ders saati
Bu etkinlik planı bir ders saati sürede, sınıf ortamında E10.4.R1. kazanımına yönelik
okuma etkinliği olarak hazırlanmıştır.
Derste kullanılan öğretim metotları ve açıklamaları, uygulanan etkinliklerin kriterleri
ve değerlendirme araçları şunlardır: Her bir strateji öğrencilerin ihtiyaçlarına ve öğ-
renme stillerine göre uyarlanabilir.
1. Yönlendirilmiş İmgeleme
2. Ön Bilgi Aktivasyonu
3. Aktif Öğrenme
4. Öğrenci Merkezli Okuma
5. Metni İnceleme ve Analiz
6. İşbirlikli Öğrenme Soru-Cevap Aktivitesi
7. Özetleme Değerlendirme
8. “Thumbs up - Thumbs down” Değerlendirme Aracı
9. Üç-İki-Bir Değerlendirme
10. Öğretmen Değerlendirmesi
Yönlendirilmiş İmgeleme (Guided Imagery) : Öğrencilerin soyut kavramları somut-
Etkinlik Açıklaması laştırmasına, karmaşık bilgileri daha kolay anlamasına ve yaratıcı düşünme becerile-
rini geliştirmesine yardımcı olmak amacıyla, tarih, edebiyat, bilim alanlarında kulla-
nılan bir metottur. Bu teknik, öğrencilerin öğrenme deneyimini zenginleştirir ve onların
hayal gücünü kullanarak daha derinlemesine düşünmelerine olanak tanır. Bu ders
özelinde öğretmen öğrencilere verdiği yönlendirmeler ile geçmişte dünyanın başka
bir yerinde, başka bir kültürde yaşayan insanların hayatlarını hayal etmelerini ister.
Ön Bilgi Aktivasyonu (Prior Knowledge Activation): Öğrencilerin temaya yönelik bil-
gilerini değerlendirmek için bir ön bilgi aktivasyonu yapılır. Öğrencilerin bu konuyla
ilgili ne bildiklerini tartışabilir ve mevcut bilgilerini hatırlamaları sağlanır. Öğretmen
sunum yaparak bu süreci destekleyebilir.
Öğrenci Merkezli Okuma (Student-Centered Reading): Öğrencilerin gruplara ayrı-
larak veya bireysel olarak metni okumaları sağlanır. Bu, her öğrencinin kendi hızında
okumasına ve metni anlamasına olanak tanır.
Aktif Öğrenme (Active Learning): Öğrencilerin metin üzerinde aktif olarak çalışma-
ları, sorulara cevap bulmaları ve tartışmaları teşvik edilir.
Metni İnceleme ve Analiz (Text Review and Analysis): Metni okuduktan sonra, öğ-
rencilerle birlikte metni inceleyebilir ve önemli kavramları, destekleyici detayları belir-
leyebilirsiniz. Bu, öğrencilerin metni daha derinlemesine anlamalarına yardımcı olur,
hedef kelime ve dilbilgisi yapıları incelenir.
92