Page 87 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 87

İngilizce

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 13

        TEMA 3: LEGENDARY FIGURE
                               E10.3.R2. Students will be able to answer the questions about past events given in
         Etkinliğe             a reading text.
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları     E10.3.S3. Students will be able to talk about a historical legendary figure in Turkish
                               history.
                               His / her name is…., he / she was born in… cümle kalıplarını bilir.
                               Gün, ay ve yılların İngilizce okunuş ve yazılışlarını bilir.
                               Geçmiş zamanda kullanılan düzenli ve düzensiz fiillerin olumlu, olumsuz kullanım-
         Ön Koşul Beceriler /
         Temel Kabuller        larını bilir.
                               Geçmiş zaman hakkında bir okuma metninde verilen olayları anlar ve kronolojik
                               sıralama yapar.
                               Türk tarihinin tarihî efsane bir şahsiyetinden konuşur.

         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Tarihsel süreçte gerçekleşen olayları zaman akışa göre sıralamada zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğretmen ders kapsamında kullanacağı kahramanlara (Mustafa Kemal Ata-
                               türk, Seyit Onbaşı vb.) ilişkin desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için görselli krono-
         İçerik
                               lojik bir diyagram hazırlanır. Bu diyagram kahramanların görsellerini, yaşadıkları
                               yılları ve kahramana ilişkin özellikler hakkında bilgileri içerir.
                               SF1: Araştırma ve bağımsız çalışma yöntemine desteğe ihtiyacı olan öğrenci da-
                               hil olur. Araştırma sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrenciye destekleyici ürünler
                               hazırlanarak verilir. Öğrencinin araştırma yaptığı kişinin hayatını İngilizce yazma-
                               sında kolaylaştırma adına teknolojik bir alet verilerek yazması istenir. Yazma ça-
                               lışmasına başlamadan önce Türkçe olarak araştırma yapmaları istenir. Bu süreçte
                               öğretmen tarafından kahramana ilişkin cümlelerinin yer aldığı bilgi kartları hazır-
                               lanır. Bu kart içeriğinde doğum yeri, doğum yılı, anne adı, baba adı, yaptığı kahra-
                               manlıklar, arkadaşları, kahraman olduğu yıllar vb. bulunur. Öğrencinin araştırma
                               sırasında kartları doldurması istenir. Ör: doğum yeri: (öğretmen yazar) …. şehir adı

         Süreç                 (öğrenci tarafından yazılır.)
                               SF2: Balık kılçığı diyagram etkinliğinde diyagram üzerindeki yazıların Türkçe karşı-
                               lıkları ve kelimelerin yanlarında öğrencilerin ne yapacaklarına ilişkin Türkçe açıkla-
                               ma notları yer alır. Balık kılçığı diyagramının hazırlanmasında zorlanan öğrenci daha
                               önceden hazırlamış olduğu dökümanları yapay zekâyı kullanarak balık kılçığı diyag-
                               ramını oluşturur.
                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci sunum hazırlama sürecinde kendi hazırlamış oldu-
                               ğu içerikleri okuyarak videoya çekmesi sağlanır. Video V-logs sayfasına öğretmeni ta-
                               rafından aktarılır. Ayrıca video hazırlama sürecinde zorlanan öğrenci için powerpoint
                               sunumu hazırlaması istenir. Öğrenci yapay zekâyı kullanarak sunumunu hazırlar.
                               ÜF1: Öğrenciden çıkış bileti tekniğine göre yazılarını Türkçe olarak yazmaları iste-
                               nir. Öz değerlendirme sonucunda hazırlanan öğrencinin merak ettiği ve öğrenmek
         Ürün                  istediği iki şey hakkında yapay zekâ kullanılarak araştırma yapması için ek zaman
                               verilir. (Ör: Atatürk 1905-1906 yılları arasında neler yaptı?)
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye teknolojik ürün kullanımında destek sağ-
         Ortamı Düzenlemeleri  lanacak bir ortam hazırlanır.


                                                                                                         87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92