Page 87 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 87
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 13
TEMA 3: LEGENDARY FIGURE
E10.3.R2. Students will be able to answer the questions about past events given in
Etkinliğe a reading text.
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları E10.3.S3. Students will be able to talk about a historical legendary figure in Turkish
history.
His / her name is…., he / she was born in… cümle kalıplarını bilir.
Gün, ay ve yılların İngilizce okunuş ve yazılışlarını bilir.
Geçmiş zamanda kullanılan düzenli ve düzensiz fiillerin olumlu, olumsuz kullanım-
Ön Koşul Beceriler /
Temel Kabuller larını bilir.
Geçmiş zaman hakkında bir okuma metninde verilen olayları anlar ve kronolojik
sıralama yapar.
Türk tarihinin tarihî efsane bir şahsiyetinden konuşur.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Tarihsel süreçte gerçekleşen olayları zaman akışa göre sıralamada zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen ders kapsamında kullanacağı kahramanlara (Mustafa Kemal Ata-
türk, Seyit Onbaşı vb.) ilişkin desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için görselli krono-
İçerik
lojik bir diyagram hazırlanır. Bu diyagram kahramanların görsellerini, yaşadıkları
yılları ve kahramana ilişkin özellikler hakkında bilgileri içerir.
SF1: Araştırma ve bağımsız çalışma yöntemine desteğe ihtiyacı olan öğrenci da-
hil olur. Araştırma sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrenciye destekleyici ürünler
hazırlanarak verilir. Öğrencinin araştırma yaptığı kişinin hayatını İngilizce yazma-
sında kolaylaştırma adına teknolojik bir alet verilerek yazması istenir. Yazma ça-
lışmasına başlamadan önce Türkçe olarak araştırma yapmaları istenir. Bu süreçte
öğretmen tarafından kahramana ilişkin cümlelerinin yer aldığı bilgi kartları hazır-
lanır. Bu kart içeriğinde doğum yeri, doğum yılı, anne adı, baba adı, yaptığı kahra-
manlıklar, arkadaşları, kahraman olduğu yıllar vb. bulunur. Öğrencinin araştırma
sırasında kartları doldurması istenir. Ör: doğum yeri: (öğretmen yazar) …. şehir adı
Süreç (öğrenci tarafından yazılır.)
SF2: Balık kılçığı diyagram etkinliğinde diyagram üzerindeki yazıların Türkçe karşı-
lıkları ve kelimelerin yanlarında öğrencilerin ne yapacaklarına ilişkin Türkçe açıkla-
ma notları yer alır. Balık kılçığı diyagramının hazırlanmasında zorlanan öğrenci daha
önceden hazırlamış olduğu dökümanları yapay zekâyı kullanarak balık kılçığı diyag-
ramını oluşturur.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci sunum hazırlama sürecinde kendi hazırlamış oldu-
ğu içerikleri okuyarak videoya çekmesi sağlanır. Video V-logs sayfasına öğretmeni ta-
rafından aktarılır. Ayrıca video hazırlama sürecinde zorlanan öğrenci için powerpoint
sunumu hazırlaması istenir. Öğrenci yapay zekâyı kullanarak sunumunu hazırlar.
ÜF1: Öğrenciden çıkış bileti tekniğine göre yazılarını Türkçe olarak yazmaları iste-
nir. Öz değerlendirme sonucunda hazırlanan öğrencinin merak ettiği ve öğrenmek
Ürün istediği iki şey hakkında yapay zekâ kullanılarak araştırma yapması için ek zaman
verilir. (Ör: Atatürk 1905-1906 yılları arasında neler yaptı?)
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye teknolojik ürün kullanımında destek sağ-
Ortamı Düzenlemeleri lanacak bir ortam hazırlanır.
87