Page 82 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 82

İngilizce

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 12

        TEMA 2: PLANS

         Etkinliğe             E10.2.L1. Students will be able to catch the details of future plans and arrangements
         Dönüştürülecek        in a recorded text / video.
         Öğrenme Çıktıları
                               Temel dinleme becerilerine sahip olur.
                               Dinledikleri bir metinde önemli bilgileri ve detayları not alabilme becerisine sahip olur.

                               Geleceğe  yönelik  zaman  ifadelerini  (will,  going  to,  present  continuous  for  future
                               plans) ve bu yapıların nasıl kullanıldığını bilir.
         Ön Koşul Beceriler /   Kendi düşüncelerini ve planlarını açık ve anlaşılır bir şekilde ifade edebilme yeteneği-
         Temel Kabuller        ne sahip olur.
                               Geleceğe yönelik planları ve düzenlemeleri anlatmak için gerekli olan temel kelime ve
                               ifadeleri bilir.
                               Kendi gelecek planları hakkında konuşmaya ve bu konudaki bilgilerini geliştirmeye
                               istekli olur.

                               Geleceği anlatan zaman kipleri (will, going to, present continuous for future) ve bu
                               yapıların doğru kullanımı ile ilgili zorluk yaşayabilir.
                               Zaman ifadeleri ve bağlaçlar (when, while, before, after, as soon as, etc.) kullanımın-
                               da zorlanabilir.
                               Geleceğe yönelik planlar ve düzenlemelerle ilgili temel kelimeler ve ifadeleri (örneğin:
                               appointment, meeting, schedule, plan, goal, intention) hatırlayamayabilir. Temel ke-
                               limelerin listelenip, anlam çalışması yapılmasına gereksinim duyabilir.
                               Günlük hayatta sık kullanılan aktiviteler ve etkinliklerle ilgili kelime dağarcığı (örne-
                               ğin: travel, study, work, exercise) kısıtlı olabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Anahtar bilgileri ve detayları not alma becerisini geliştirmeye ihtiyaç duyabilir.
         İhtiyaçları
                               Önemli bilgileri ayırt etme ve ana fikir ile detaylar arasındaki farkı anlamada zorla-
                               nabilir.
                               Not alma ve grafik organizatörler (örneğin, timeline, mind map) kullanma konusunda
                               desteğe ihtiyaç duyabilir.
                               Video ve ses dosyalarını izleme ve dinleme araçlarını kullanmada yeterli bilgisi olma-
                               yabilir.
                               Online kaynaklardan bilgi toplama ve bu bilgileri ders içeriğiyle ilişkilendirme konu-
                               sunda desteğe ihtiyacı olabilir.
                               Dil öğrenme uygulamaları ve platformları kullanarak pratik yapmaya ihtiyacı olabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere "Gelecek hafta sonu için planlarınız nelerdir?”
                               sorusu  sorulduğunda  öğrencinin  cevap  vermesini  sağlayabilmek  için  öğretmen  ta-
                               rafından  gerektiğinde  soruda  Türkçe  ifade  kullanılabilir.  Öğrenciden  gelecek  olası
         İçerik                cevaplar örneğin; "Arkadaşlarımla sinemaya gideceğim", "Ailemle piknik yapacağız",
                               öğrenci ihtiyacına göre Türkçe cevaplayabilir ve öğretmeni tarafından İngilizce ola-
                               rak ifade edilebilir. Öğrencinin ilgi ve seviyesine  göre  öğretmen gelecek ile ilgili soru-
                               larını farklılaştırabilir.

    82
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87