Page 82 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 82
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 12
TEMA 2: PLANS
Etkinliğe E10.2.L1. Students will be able to catch the details of future plans and arrangements
Dönüştürülecek in a recorded text / video.
Öğrenme Çıktıları
Temel dinleme becerilerine sahip olur.
Dinledikleri bir metinde önemli bilgileri ve detayları not alabilme becerisine sahip olur.
Geleceğe yönelik zaman ifadelerini (will, going to, present continuous for future
plans) ve bu yapıların nasıl kullanıldığını bilir.
Ön Koşul Beceriler / Kendi düşüncelerini ve planlarını açık ve anlaşılır bir şekilde ifade edebilme yeteneği-
Temel Kabuller ne sahip olur.
Geleceğe yönelik planları ve düzenlemeleri anlatmak için gerekli olan temel kelime ve
ifadeleri bilir.
Kendi gelecek planları hakkında konuşmaya ve bu konudaki bilgilerini geliştirmeye
istekli olur.
Geleceği anlatan zaman kipleri (will, going to, present continuous for future) ve bu
yapıların doğru kullanımı ile ilgili zorluk yaşayabilir.
Zaman ifadeleri ve bağlaçlar (when, while, before, after, as soon as, etc.) kullanımın-
da zorlanabilir.
Geleceğe yönelik planlar ve düzenlemelerle ilgili temel kelimeler ve ifadeleri (örneğin:
appointment, meeting, schedule, plan, goal, intention) hatırlayamayabilir. Temel ke-
limelerin listelenip, anlam çalışması yapılmasına gereksinim duyabilir.
Günlük hayatta sık kullanılan aktiviteler ve etkinliklerle ilgili kelime dağarcığı (örne-
ğin: travel, study, work, exercise) kısıtlı olabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Anahtar bilgileri ve detayları not alma becerisini geliştirmeye ihtiyaç duyabilir.
İhtiyaçları
Önemli bilgileri ayırt etme ve ana fikir ile detaylar arasındaki farkı anlamada zorla-
nabilir.
Not alma ve grafik organizatörler (örneğin, timeline, mind map) kullanma konusunda
desteğe ihtiyaç duyabilir.
Video ve ses dosyalarını izleme ve dinleme araçlarını kullanmada yeterli bilgisi olma-
yabilir.
Online kaynaklardan bilgi toplama ve bu bilgileri ders içeriğiyle ilişkilendirme konu-
sunda desteğe ihtiyacı olabilir.
Dil öğrenme uygulamaları ve platformları kullanarak pratik yapmaya ihtiyacı olabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere "Gelecek hafta sonu için planlarınız nelerdir?”
sorusu sorulduğunda öğrencinin cevap vermesini sağlayabilmek için öğretmen ta-
rafından gerektiğinde soruda Türkçe ifade kullanılabilir. Öğrenciden gelecek olası
İçerik cevaplar örneğin; "Arkadaşlarımla sinemaya gideceğim", "Ailemle piknik yapacağız",
öğrenci ihtiyacına göre Türkçe cevaplayabilir ve öğretmeni tarafından İngilizce ola-
rak ifade edilebilir. Öğrencinin ilgi ve seviyesine göre öğretmen gelecek ile ilgili soru-
larını farklılaştırabilir.
82