Page 86 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 86

İngilizce

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                                  -Dinleme metninde geçen bilgilerin bir kısmını not alabildim.
                                  -Dinleme metninde geçen bilgilerin çok azını not alabildim.
                               Öğrenciler her bir soruya up-down olarak işaret dili ile cevap verir .
                               Öğretmen öğrencilerden aldığı cevaplara göre gerekli görürse, video / dinleme met-
                               nini bir kez daha dinletebilir ve bir sonraki aşamada grup oluştururken de veri olarak
                               kullanabilir (SF3). Grup çalışmasına geçilir (FÖOD1). Öğretmen öğrencileri iki ya da
                               üç kişilik küçük gruplara ayırır. Grup üyesi öğrenciler, dinleme metni esnasında çalış-
                               ma kâğıdına aldıkları notları kendi gruplarında paylaşır. Detayları bir araya getirerek
                               bilgileri düzenler ve yazarlar. Verilen sürenin sonunda her grup, not aldıkları detayları
                               sınıfla paylaşır. Diğer gruplar, eksik veya yanlış bilgileri tamamlamak için katkı sağlar.
                               Bu etkinlik ders kazanımını pekiştirir (SF4).
                               Dersin değerlendirme bölümüne geçilir.
                               Öğretmen ders sonu değerlenmesi için ‘Çıkış Bileti’ etkinliğini uygular (ÜF1).
                               Öğretmen öğrencilere birkaç değerlendirme sorusu sorar. Çıkış Bileti sorularını hazır-
                               larken,  öğretmen  dersin  ana  konularına  ve  öğrenme  hedeflerine  odaklanır.  Öğren-
                               cilerin  ders  boyunca  öğrendikleri  konuyu  pekistirmelerini  sağlar.  Öğretmen  soruyu
                               tahtaya yazar. Örneğin: "Tatilde nereye gideceksiniz?", "Hangi gün hangi aktiviteleri
                               yapmayı planlıyorsunuz?" gibi. Ya da "Gelecekte yapmayı planladığınız bir işin detay-
                               larını anlatan bir / birkaç cümle yazınız" gibi bir yönerge verebilir.
                               Öğrencilerin cevaplarını bir karta / kartona / kâğıda yazmaları istenir. Cevaplar dijital
                               bir platforma da yazılabilir. Öğrencilere cevaplamaları için birkaç dakika zaman verilir
         Değerlendirme         ve cevaplar toplanır.
                               Öğretmen öğrencilerin cevaplarını dilbilgisi yapısına göre kontrol eder, değerlendirir
                               ve gerektiğinde geri bildirim sağlar. Doğru cevapları ödüllendirir ve yanlış cevapları
                               düzeltir.
                               Öğretmen çıkış biletlerine verilen cevapları ders sonrasında daha ayrıntılı inceler. Öğ-
                               rencilere ilerleme sağlamaları için gerekirse ek açıklamalar veya kaynaklar sağlar.
                               Öğretmen öğrencilere dersin nasıl geçtiği hakkında kısa bir geri bildirim verir. Öğret-
                               men ders sonunda öğrencilerle genel bir değerlendirme yapar. Onlara derste ne öğ-
                               rendiklerini, hangi detayları yakaladıklarını ve hangi konularda zorlandıklarını sorar.
                               Öğretmen bir sonraki derste neler yapacaklarına dair kısa bir bilgi vererek dersi son-
                               landırır.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi teşvik
                                   edin.
                                 •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın.


















    86
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91