Page 88 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 88

İngilizce

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Efsane Şahsiyetlerimiz
         Konu                  Legendary Figure
                               Sıralı eylemlerden bahseder.
         Öğrenme Hedefleri
                               Geçmişteki bir olaydaki karakterleri ve olayları açıklar.

                               Türk Efsane Figürleri ile ilgili Metinler, Ders Kitabı, İnternet Kaynakları, Belgeseller,
         Materyaller
                               Röportajlar, Yazılı Metinler, Zaman Çizelgeleri içeren Balık Kılçığı Çalışma Sayfaları
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlik E10.3.R2 ve E10.3.S3. kazanımlarına  yönelik iki ders saati olarak hazır-
                               lanmıştır.

                               Araştırma ve Bağımsız Çalışma (Research and Independent Study): Öğrencilerin
                               kendi başlarına belirledikleri bir kahramanı araştırma ve derinlemesine öğrenme fır-
                               satı bulması hedeflenir. Bu teknik, öğrencilerin araştırma, bilgiye erişim ve yönetim
                               becerilerini geliştirmelerini sağlar. Kahraman seçimi öğrenciye bırakılmasıyla öğren-
                               cilerin öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlanır ve böylece öğrenme daha anlamlı
         Etkinlik Açıklaması   hale getirilir.
                               Balık Kılçığı (Fishbone Diagram): Zaman çizelgesinin bütün olarak öğrenmesine ko-
                               laylık sağlar. Zaman çizelgesinde kahramanlara ilişkin yer alan bilgileri bütün olarak
                               görebilmesine imkân verilir.

                               Çıkış Bileti (Exit Ticket): Ders sonunda öğrencilerin bu ders içerisinde neler öğrendik-
                               lerini ve neler öğrenmek istediklerini 3-2-1 tekniği kullanılarak tespit edilir. Kahrama-
                               na ilişkin öğrendiği 3 şey, Kahramanlara ilişkin merak ettiği ve öğrenmek istediği 2 şey,
                               öğretmene kahraman ile ilgili sormak istediği 1 soru şeklinde uygulanır.
                               Birinci Ders
                               Warm-up:

                               Öğretmen öğrencilere tarihte yer alan efsanevi Türk kahramanlarından kimlerin ha-
                               yatları hakkında neler bildiklerini sorar ve bu kahramanların isimlerini ve hayatları
                               hakkında bildikleri tüm bilgileri sınıf tahtasına yazar. Belirlenen kahramanlar infogra-
                               fik içerikli sayfalarda kullanılabilir (İF1).
                               Reading:
                               Araştırma ve bağımsız çalışma yöntemi kullanılır (SF1). Bu yöntemin aşamaları şun-
                               lardır.
         Uygulama Süreci
                               Konu  Seçimi:  Öğrenciler,  kendi  tercih  ettikleri  efsanevi  Türk  kahramanıyla  ilgili  bir
                               araştırma yapmaya başlar (FÖOD1).
                               Kaynak Toplama: Öğrenciler, seçtikleri efsanevi Türk kahramanla ilgili bilgi edinmek
                               için çeşitli kaynaklardan yararlanırlar. Bu kaynaklar, kitaplar, makaleler, internet kay-
                               nakları, belgeseller, röportajlar ve diğer uygun bilgi kaynaklarıdır ve öğretmen gerekli
                               tüm hazırlıkları yapar.
                               Bilgi Değerlendirme: Öğrenciler, belirlenen kahraman hakkında topladıkları bilgileri
                               farklı kaynaklar kullanarak değerlendirir ve kritik bir bakış açısıyla analiz ederler. Bu
                               sayede edindiği bilginin güvenilirliğini sorgulaması, kaynakların doğruluğunu değer-
                               lendirmesi ve bilgiyi daha derinlemesine anlaması sağlanır.


    88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93