Page 88 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 88
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Efsane Şahsiyetlerimiz
Konu Legendary Figure
Sıralı eylemlerden bahseder.
Öğrenme Hedefleri
Geçmişteki bir olaydaki karakterleri ve olayları açıklar.
Türk Efsane Figürleri ile ilgili Metinler, Ders Kitabı, İnternet Kaynakları, Belgeseller,
Materyaller
Röportajlar, Yazılı Metinler, Zaman Çizelgeleri içeren Balık Kılçığı Çalışma Sayfaları
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik E10.3.R2 ve E10.3.S3. kazanımlarına yönelik iki ders saati olarak hazır-
lanmıştır.
Araştırma ve Bağımsız Çalışma (Research and Independent Study): Öğrencilerin
kendi başlarına belirledikleri bir kahramanı araştırma ve derinlemesine öğrenme fır-
satı bulması hedeflenir. Bu teknik, öğrencilerin araştırma, bilgiye erişim ve yönetim
becerilerini geliştirmelerini sağlar. Kahraman seçimi öğrenciye bırakılmasıyla öğren-
cilerin öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlanır ve böylece öğrenme daha anlamlı
Etkinlik Açıklaması hale getirilir.
Balık Kılçığı (Fishbone Diagram): Zaman çizelgesinin bütün olarak öğrenmesine ko-
laylık sağlar. Zaman çizelgesinde kahramanlara ilişkin yer alan bilgileri bütün olarak
görebilmesine imkân verilir.
Çıkış Bileti (Exit Ticket): Ders sonunda öğrencilerin bu ders içerisinde neler öğrendik-
lerini ve neler öğrenmek istediklerini 3-2-1 tekniği kullanılarak tespit edilir. Kahrama-
na ilişkin öğrendiği 3 şey, Kahramanlara ilişkin merak ettiği ve öğrenmek istediği 2 şey,
öğretmene kahraman ile ilgili sormak istediği 1 soru şeklinde uygulanır.
Birinci Ders
Warm-up:
Öğretmen öğrencilere tarihte yer alan efsanevi Türk kahramanlarından kimlerin ha-
yatları hakkında neler bildiklerini sorar ve bu kahramanların isimlerini ve hayatları
hakkında bildikleri tüm bilgileri sınıf tahtasına yazar. Belirlenen kahramanlar infogra-
fik içerikli sayfalarda kullanılabilir (İF1).
Reading:
Araştırma ve bağımsız çalışma yöntemi kullanılır (SF1). Bu yöntemin aşamaları şun-
lardır.
Uygulama Süreci
Konu Seçimi: Öğrenciler, kendi tercih ettikleri efsanevi Türk kahramanıyla ilgili bir
araştırma yapmaya başlar (FÖOD1).
Kaynak Toplama: Öğrenciler, seçtikleri efsanevi Türk kahramanla ilgili bilgi edinmek
için çeşitli kaynaklardan yararlanırlar. Bu kaynaklar, kitaplar, makaleler, internet kay-
nakları, belgeseller, röportajlar ve diğer uygun bilgi kaynaklarıdır ve öğretmen gerekli
tüm hazırlıkları yapar.
Bilgi Değerlendirme: Öğrenciler, belirlenen kahraman hakkında topladıkları bilgileri
farklı kaynaklar kullanarak değerlendirir ve kritik bir bakış açısıyla analiz ederler. Bu
sayede edindiği bilginin güvenilirliğini sorgulaması, kaynakların doğruluğunu değer-
lendirmesi ve bilgiyi daha derinlemesine anlaması sağlanır.
88