Page 85 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 85

İngilizce

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): Grup çalışmaları ve tartışmalar yoluyla
                               öğrencilerin bilgilerini paylaşmaları ve birbirlerinden öğrenmeleri sağlanır.
                               Grup Çalışması (Group Work): Öğrencilerin bilgiyi paylaşmaları ve işbirliği yaparak
                               anlamalarını pekiştirmek için grup çalışmaları düzenlenir. Bu, öğrencilerin farklı ba-
                               kış açılarını duymalarına ve bilgilerini genişletmelerine yardımcı olur. Bu ders özelinde,
                               öğrenciler dinleme metninde aldıkları notları, ikili-üçlü küçük gruplarda birbirleriyle
                               paylaşır ve ortak doğru cevap çalışması yapılır.
                               Thumbs-up Thumbs-down: Öğrenciler öğretmenin sorduğu soruya görüşlerini belirt-
                               mek için thumbs up (olumlu) veya thumbs down (olumsuz) işaretlerini kullanır. Ders
                               esnasında kullanılan en hızlı geri bildim metodudur. Öğretmen ders ile ilgili stratejisini
                               günceller.  Dinleme  etkinliğinin  hemen  sonrasında  öğretmen  öğrencilerden,  dinleme
                               metninde geçen bilgilerin ne kadarını not alabildiklerini yoklamak için üç soru sorar,
                               aldığı geri bildirime göre, metni tekrar dinletebilir.

                               İkili Çalışma (Pair Work): Öğrencilerin dinleme metninde aldıkları notları, ikili küçük
                               gruplarda birbirleriyle paylaşırlar.
                               Sözlü Geri Bildirim (Verbal Feedback): Öğretmen ders sonunda öğrencilerle genel bir
                               değerlendirme yapar. Onlara derste ne öğrendiklerini, hangi detayları yakaladıklarını
                               ve hangi konularda zorlandıklarını sorar.
                               Çıkış Bileti (Exit Ticket): Öğretmen öğrencilerden dersten çıkmadan önce kısa bir "çı-
                               kış bileti" doldurmalarını ister. Bir soru sorar ve öğrenciler cevabı kart üzerine yazar.
                               Öğretmen toplar, cevapları kontrol eder, değerlendirmesini bildirir. Gerekirse kaza-
                               nımla ilgili ek çalışma planlar. Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için karttaki soruyu ve dil-
                               bilgisi kalıplarını sadeleştirilerek farklılaştırılmasına ihtiyaç duyulabilir.
                               Warm-up:

                               Öğretmen  öğrencilerin  konuya  ilgisini  çekmek  ve  önceki  bilgilerini  harekete  geçir-
                               mek  amacıyla  "Gelecek  hafta  sonu  için  planlarınız  nelerdir?"  sorusunu  sorar,  sınıf-
                               ta  kısa  bir  konuşma  başlatır.  Öğretmen  öğrencilerden  gelecekteki  planları  hakkın-
                               da  kısa  cümleler  kurmalarını  ister  (örneğin:  "Arkadaşlarımla  sinemaya  gideceğim",
                               "Ailemle piknik yapacağız") (İF1).
                               Öğretmen öğrencilere bu dersin amacının, gelecekteki planları ve düzenlemelerini içe-
                               ren videoyu izleyerek buradaki detayları yakalamak olduğunu açıklar. Öğretmen iz-
                               leyecekleri videonun / dinleme metninin genel konusu hakkında kısa bir bilgi verir (ör-
                               neğin: "Bu video bir ailenin tatil planlarını anlatıyor"). Bir etkinlik kâğıdı dağıtacağını
                               ve dinleme metninde geçen bilgileri buraya not almalarını ister ve çalışacakları kâğıdı
                               dağıtır, videoyu izlemeden / metni dinlemeden önce öğrencilerden hızlıca kağıda göz
                               atmalarını ister (SF1).
         Uygulama Süreci
                               Listening:
                               Öğretmen öğrencilere videoyu veya metni ilk kez izletir / dinletir. Bu aşamada sadece
                               genel olarak anlamaya çalışmaları gerektiğini belirtir. Öğretmen videoyu veya metni
                               ikinci kez izletir / dinletir. Bu kez, öğrencilerden gelecekteki planların ve düzenlemele-
                               rin detaylarını not almalarını ister. Çalışma kâğıdında, izlenilen / dinlenen metin ile ilgi-
                               li sorular veya tamamlanılması istenen cümleler bulunabilir (örneğin: "Aile, cumartesi
                               günü nereye gitmeyi planlıyor?", "Pazar günü hangi aktiviteleri yapmayı planladılar?"
                               Pazar günü yapacakları etkinlik için .... ve .... ekipmanlarını yanlarına alacaklar vb.)
                               (SF2).
                               Dinleme  etkinliğinin  hemen  sonunda  hızlı  bir  geri  bildirim  aracı  olan  Thumbs  Up
                               Thumbs Down uygulanır. Öğretmen şu üç soruyu sorar:
                                  -Dinleme metninde geçen bilgilerin çoğunu not alabildim.

                                                                                                         85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90