Page 85 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 85
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): Grup çalışmaları ve tartışmalar yoluyla
öğrencilerin bilgilerini paylaşmaları ve birbirlerinden öğrenmeleri sağlanır.
Grup Çalışması (Group Work): Öğrencilerin bilgiyi paylaşmaları ve işbirliği yaparak
anlamalarını pekiştirmek için grup çalışmaları düzenlenir. Bu, öğrencilerin farklı ba-
kış açılarını duymalarına ve bilgilerini genişletmelerine yardımcı olur. Bu ders özelinde,
öğrenciler dinleme metninde aldıkları notları, ikili-üçlü küçük gruplarda birbirleriyle
paylaşır ve ortak doğru cevap çalışması yapılır.
Thumbs-up Thumbs-down: Öğrenciler öğretmenin sorduğu soruya görüşlerini belirt-
mek için thumbs up (olumlu) veya thumbs down (olumsuz) işaretlerini kullanır. Ders
esnasında kullanılan en hızlı geri bildim metodudur. Öğretmen ders ile ilgili stratejisini
günceller. Dinleme etkinliğinin hemen sonrasında öğretmen öğrencilerden, dinleme
metninde geçen bilgilerin ne kadarını not alabildiklerini yoklamak için üç soru sorar,
aldığı geri bildirime göre, metni tekrar dinletebilir.
İkili Çalışma (Pair Work): Öğrencilerin dinleme metninde aldıkları notları, ikili küçük
gruplarda birbirleriyle paylaşırlar.
Sözlü Geri Bildirim (Verbal Feedback): Öğretmen ders sonunda öğrencilerle genel bir
değerlendirme yapar. Onlara derste ne öğrendiklerini, hangi detayları yakaladıklarını
ve hangi konularda zorlandıklarını sorar.
Çıkış Bileti (Exit Ticket): Öğretmen öğrencilerden dersten çıkmadan önce kısa bir "çı-
kış bileti" doldurmalarını ister. Bir soru sorar ve öğrenciler cevabı kart üzerine yazar.
Öğretmen toplar, cevapları kontrol eder, değerlendirmesini bildirir. Gerekirse kaza-
nımla ilgili ek çalışma planlar. Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için karttaki soruyu ve dil-
bilgisi kalıplarını sadeleştirilerek farklılaştırılmasına ihtiyaç duyulabilir.
Warm-up:
Öğretmen öğrencilerin konuya ilgisini çekmek ve önceki bilgilerini harekete geçir-
mek amacıyla "Gelecek hafta sonu için planlarınız nelerdir?" sorusunu sorar, sınıf-
ta kısa bir konuşma başlatır. Öğretmen öğrencilerden gelecekteki planları hakkın-
da kısa cümleler kurmalarını ister (örneğin: "Arkadaşlarımla sinemaya gideceğim",
"Ailemle piknik yapacağız") (İF1).
Öğretmen öğrencilere bu dersin amacının, gelecekteki planları ve düzenlemelerini içe-
ren videoyu izleyerek buradaki detayları yakalamak olduğunu açıklar. Öğretmen iz-
leyecekleri videonun / dinleme metninin genel konusu hakkında kısa bir bilgi verir (ör-
neğin: "Bu video bir ailenin tatil planlarını anlatıyor"). Bir etkinlik kâğıdı dağıtacağını
ve dinleme metninde geçen bilgileri buraya not almalarını ister ve çalışacakları kâğıdı
dağıtır, videoyu izlemeden / metni dinlemeden önce öğrencilerden hızlıca kağıda göz
atmalarını ister (SF1).
Uygulama Süreci
Listening:
Öğretmen öğrencilere videoyu veya metni ilk kez izletir / dinletir. Bu aşamada sadece
genel olarak anlamaya çalışmaları gerektiğini belirtir. Öğretmen videoyu veya metni
ikinci kez izletir / dinletir. Bu kez, öğrencilerden gelecekteki planların ve düzenlemele-
rin detaylarını not almalarını ister. Çalışma kâğıdında, izlenilen / dinlenen metin ile ilgi-
li sorular veya tamamlanılması istenen cümleler bulunabilir (örneğin: "Aile, cumartesi
günü nereye gitmeyi planlıyor?", "Pazar günü hangi aktiviteleri yapmayı planladılar?"
Pazar günü yapacakları etkinlik için .... ve .... ekipmanlarını yanlarına alacaklar vb.)
(SF2).
Dinleme etkinliğinin hemen sonunda hızlı bir geri bildirim aracı olan Thumbs Up
Thumbs Down uygulanır. Öğretmen şu üç soruyu sorar:
-Dinleme metninde geçen bilgilerin çoğunu not alabildim.
85