Page 83 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 83
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
SF1: Öğretmen desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için dinleme metninin basılı hâlini
öğrencilere verir. Öğrenciden dinleme etkinliğini verilen bu sayfadan takip etmesi is-
tenebilir. Metne Türkçe çeviri eklenebilir. Görme desteğine ihtiyaç duyan öğrenciler
için metin yazı puntoları büyütülebilir. İşitme desteğine ihtiyaç duyan öğrenciler için
dinleme metnini rahat takip edebilecekleri bireysel dinlemelerine olanak sağlayan
teknolojik aletleri kullanmalarına izin verilebilir, öğrencilere durdurma-başlatma, ses
seviyesini ayarlama olanakları verilebilir.
SF2: Öğretmen ders esnasında video tercih ettiğinde desteğe gereksinim duyan öğ-
renciler için videoya alt yazı eklenebilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin not alabil-
meleri için videoda geçen ifadelerin Türkçe karşılıklarının yer aldığı kâğıt verilir ve öğ-
renciden video dinleme esnasında fark ettiği kelimeleri daire içine alması istenebilir.
Süreç Sayfanın kenarında oluşturulan boşluğa daire içine aldığı kelimeleri yazması istene-
bilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için çalışma kâğıdında, izlenilen / dinlenen me-
tin ile ilgili sorulara veya tamamlanması istenen cümlelere seçenek sunularak doğru
seçeneği seçmesi istenir. Desteğe gereksinim duyan öğrenciler için dinleme metnini
takip edebilmesi için ses seviyesini rahatça duyabilecekleri bir şekilde ayarlanabilir.
Öğrencinin gerekirse dinleme metnini farklı bir cihazdan (tablet, telefon vb.) kulaklık
ile dinlemesi sağlanabilir.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin thumbs up-thumbs down etkinliğine katılımı-
nı sağlamak için öğretmen tarafından sorular öğrenciye Türkçe olarak sorulabilir ve
böylece öğrencinin etkinliğe katılması sağlanır.
SF4: Grup çalışması sırasında desteğe ihtiyacı olan öğrenciler iletişimi iyi olduğu sınıf
arkadaşlarıyla bir araya getirilebilir. Öğrencilerin SF2 sürecinde hazırlanan çalışma
kâğıdında daire içine aldığı kelimeleri grubuyla paylaşmasına ve birlikte düzenleme
yapmalarına fırsat verilir.
Ürün ÜF1: Çıkış bileti hazırlama etkinliğinde öğretmen tarafından sorulan sorulara deste-
ğe ihtiyacı olan öğrenciler kelime düzeyinde cevaplar vererek çıkış biletini hazırlaya-
bilirler, görseller kullanarak detaylandırabilirler.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için grup çalışması sırasında sınıfta rahatlık-
Ortamı Düzenlemeleri la hareket edebilecekleri şekilde sıra düzenlemesi yapılır.
83