Page 83 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 83

İngilizce

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               SF1:  Öğretmen  desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  dinleme  metninin  basılı  hâlini
                               öğrencilere verir. Öğrenciden dinleme etkinliğini verilen bu sayfadan takip etmesi is-
                               tenebilir. Metne Türkçe çeviri eklenebilir. Görme desteğine ihtiyaç duyan öğrenciler
                               için metin yazı puntoları büyütülebilir. İşitme desteğine ihtiyaç duyan öğrenciler için
                               dinleme  metnini  rahat  takip  edebilecekleri  bireysel  dinlemelerine  olanak  sağlayan
                               teknolojik aletleri kullanmalarına izin verilebilir, öğrencilere durdurma-başlatma, ses
                               seviyesini ayarlama olanakları verilebilir.
                               SF2: Öğretmen ders esnasında video tercih ettiğinde desteğe gereksinim duyan öğ-
                               renciler için videoya alt yazı eklenebilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin not alabil-
                               meleri için videoda geçen ifadelerin Türkçe karşılıklarının yer aldığı kâğıt verilir ve öğ-
                               renciden video dinleme esnasında fark ettiği kelimeleri daire içine alması istenebilir.
         Süreç                 Sayfanın kenarında oluşturulan boşluğa daire içine aldığı kelimeleri yazması istene-
                               bilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için çalışma kâğıdında, izlenilen / dinlenen me-
                               tin ile ilgili sorulara veya tamamlanması istenen cümlelere seçenek sunularak doğru
                               seçeneği seçmesi istenir. Desteğe gereksinim duyan öğrenciler için dinleme metnini
                               takip edebilmesi için ses seviyesini rahatça duyabilecekleri bir şekilde ayarlanabilir.
                               Öğrencinin gerekirse dinleme metnini farklı bir cihazdan (tablet, telefon vb.) kulaklık
                               ile dinlemesi sağlanabilir.
                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin thumbs up-thumbs down etkinliğine katılımı-
                               nı sağlamak için öğretmen tarafından sorular öğrenciye Türkçe olarak sorulabilir ve
                               böylece öğrencinin etkinliğe katılması sağlanır.
                               SF4: Grup çalışması sırasında desteğe ihtiyacı olan öğrenciler iletişimi iyi olduğu sınıf
                               arkadaşlarıyla bir araya getirilebilir. Öğrencilerin SF2 sürecinde hazırlanan çalışma
                               kâğıdında daire içine aldığı kelimeleri grubuyla paylaşmasına ve birlikte düzenleme
                               yapmalarına fırsat verilir.

         Ürün                  ÜF1: Çıkış bileti hazırlama etkinliğinde öğretmen tarafından sorulan sorulara deste-
                               ğe ihtiyacı olan öğrenciler kelime düzeyinde cevaplar vererek çıkış biletini hazırlaya-
                               bilirler, görseller kullanarak detaylandırabilirler.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için grup çalışması sırasında sınıfta rahatlık-
         Ortamı Düzenlemeleri  la hareket edebilecekleri şekilde sıra düzenlemesi yapılır.






























                                                                                                         83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88