Page 78 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 78
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
uygun şekilde doldurabilmesi için her başlığa ait cevaplama kısmında uygun örnek-
ler karışık halde verilir ve öğrenciden konu ile ilişkili olanları seçerek işaretlemesi
istenir. Örneğin, meslek kartında "öğretmen" yazıyorsa hobiler için kitap okuma,
eğitimlere katılma vb. alternatifler sunularak öğrencinin uygun olanları seçmesi
istenir.
SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için seçilen mesleğe uygun olarak hazırlanan
konuşmalar teknolojik destekleyiciler kullanarak (ses kaydedici, çeviri programları,
tablet vb.) hazırlanabilir ya da öğrenciye mesleğe uygun olan konuşma metninin
cümleleri (gerekiyorsa Türkçeleri ile birlikte) karışık hâlde sunulur ve öğrenciden
cümleleri doğru sıralamayla yeniden düzenleyerek konuşmasını oluşturması istenir.
SF5: Gruplandırmalar yapılırken desteğe ihtiyacı olan öğrencinin fiziksel, bilişsel,
işitsel, görsel olarak kendisine destek sağlayabilecek akranları ile aynı grupta yer
almasına dikkat edilir.
SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin ÜF3’te destekleyiciler aracılığıyla oluşturdu-
ğu tanıtım metnini grup arkadaşları ile paylaşmasına imkân tanınır.
SF7: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin grup arkadaşlarının bilgilerini kaydetmesi
için teknolojik destekleyiciler kullanması sağlanır. Öğrencinin arkadaşlarının söyle-
diklerini çeviri programları kullanarak kaydetmesine de olanak sağlanır.
SF8: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye kendisiyle ilgili kısımların kontrol aşamasın-
da akran desteği sağlanır. Tablodaki bilgilerin kontrolü grup çalışması esnasında iş
birlikli öğrenme ile pekiştirilir.
SF9: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci kendi grup üyelerini sınıftaki diğer arkadaşları-
na tanıtmak isterse konuşmayı gruptaki arkadaşlarının desteği ile sesli kayıt olarak
hazırlar ve sınıfta paylaşır.
ÜF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci verilen formdaki bilgileri teknolojik destekleyi-
ciler (çeviri programları, ses kaydedici, tablet, akıllı tahta vb.) aracılığıyla yanıtlar.
Gerekiyorsa desteğe ihtiyacı olan öğrencinin formundaki soru sayısı azaltılır. Des-
teğe ihtiyacı olan öğrencilerin kartları değerlendirilirken değerlendirme kriterleri
öğrencinin bireysel farklılıklarına göre düzenlenir.
Ürün ÜF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için dağıtılan çalışma kâğıdı öğrencinin öğren-
me özelliklerine uygun olarak boşluk doldurma şeklinde hazırlanarak öğrenciden
kendisi ve ailesiyle ilgili kısımları doldurması istenir. Öğrencinin hazırlamış olduğu
çalışma kâğıdını EBA’ya yüklerken gerekli ebeveyn ya da öğretmen desteği sağla-
nır.
ÜF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci değerlendirilirken analitik rubrik kriterleri öğ-
rencinin bireysel özelliklerine göre hazırlanır.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin, öğretmeni rahatça görebileceği ve du-
Ortamı Düzenlemeleri yabileceği bir oturma düzeni sağlanır.
78