Page 78 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 78

İngilizce

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               uygun şekilde doldurabilmesi için her başlığa ait cevaplama kısmında uygun örnek-
                               ler karışık halde verilir ve öğrenciden konu ile ilişkili olanları seçerek işaretlemesi
                               istenir. Örneğin, meslek kartında "öğretmen" yazıyorsa hobiler için kitap okuma,
                               eğitimlere  katılma  vb.  alternatifler  sunularak  öğrencinin  uygun  olanları  seçmesi
                               istenir.

                               SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için seçilen mesleğe uygun olarak hazırlanan
                               konuşmalar teknolojik destekleyiciler kullanarak (ses kaydedici, çeviri programları,
                               tablet vb.) hazırlanabilir ya da öğrenciye mesleğe uygun olan konuşma metninin
                               cümleleri  (gerekiyorsa  Türkçeleri  ile  birlikte)  karışık  hâlde  sunulur  ve  öğrenciden
                               cümleleri doğru sıralamayla yeniden düzenleyerek konuşmasını oluşturması istenir.

                               SF5: Gruplandırmalar yapılırken desteğe ihtiyacı olan öğrencinin fiziksel, bilişsel,
                               işitsel, görsel olarak kendisine destek sağlayabilecek akranları ile aynı grupta yer
                               almasına dikkat edilir.
                               SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin ÜF3’te destekleyiciler aracılığıyla oluşturdu-
                               ğu tanıtım metnini grup arkadaşları ile paylaşmasına imkân tanınır.

                               SF7:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrencinin  grup  arkadaşlarının  bilgilerini  kaydetmesi
                               için teknolojik destekleyiciler kullanması sağlanır. Öğrencinin arkadaşlarının söyle-
                               diklerini çeviri programları kullanarak kaydetmesine de olanak sağlanır.

                               SF8: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye kendisiyle ilgili kısımların kontrol aşamasın-
                               da akran desteği sağlanır. Tablodaki bilgilerin kontrolü grup çalışması esnasında iş
                               birlikli öğrenme ile pekiştirilir.

                               SF9: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci kendi grup üyelerini sınıftaki diğer arkadaşları-
                               na tanıtmak isterse konuşmayı gruptaki arkadaşlarının desteği ile sesli kayıt olarak
                               hazırlar ve sınıfta paylaşır.
                               ÜF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci verilen formdaki bilgileri teknolojik destekleyi-
                               ciler (çeviri programları, ses kaydedici, tablet, akıllı tahta vb.) aracılığıyla yanıtlar.
                               Gerekiyorsa desteğe ihtiyacı olan öğrencinin formundaki soru sayısı azaltılır. Des-
                               teğe ihtiyacı olan öğrencilerin kartları değerlendirilirken değerlendirme kriterleri
                               öğrencinin bireysel farklılıklarına göre düzenlenir.

         Ürün                  ÜF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için dağıtılan çalışma kâğıdı öğrencinin öğren-
                               me özelliklerine uygun olarak boşluk doldurma şeklinde hazırlanarak öğrenciden
                               kendisi ve ailesiyle ilgili kısımları doldurması istenir. Öğrencinin hazırlamış olduğu
                               çalışma kâğıdını EBA’ya yüklerken gerekli ebeveyn ya da öğretmen desteği sağla-
                               nır.

                               ÜF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci değerlendirilirken analitik rubrik kriterleri öğ-
                               rencinin bireysel özelliklerine göre hazırlanır.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin, öğretmeni rahatça görebileceği ve du-
         Ortamı Düzenlemeleri  yabileceği bir oturma düzeni sağlanır.




    78
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83