Page 73 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 73
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Alışverişteyim
Konu Alışveriş yaparken kullanılan dil yapılarını öğrenir.
Öğrenme Hedefleri Akıllı Tahta, Video Kaydı, Ses Kaydı, Senaryo Kartları
Materyaller Ses Kaydı / Videolar, Yazılı Metin, Resimler, Web 2.0 Araçları, EBA Portalı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik E9.9.L2. ve E9.9.S3. kazanımlarına yönelik iki ders saati olarak hazırlanmış-
tır.
Beyin Fırtınası (Brainstorming): Öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme-
lerine, konuyla ilgili ön bilgi edinmelerine ve aktif olarak derse katılmalarına yardım-
cı olan etkili bir yöntemdir. Bu teknikle öğrencilerin alışveriş sırasında en çok neyi satın
aldıkları, alışveriş yapmayı sevip sevmedikleri hakkında sorular sorulup cevaplar alınır.
Rol Yapma (Role Play): Öğrencilere gerçek hayatta alışveriş esnasındaki iletişim du-
rumlarını simüle etme fırsatı sunarak dil becerilerini pratik yapmalarına ve güvenlerini
artırmalarına olanak sağlamaktadır. Ayrıca empati kurma yeteneklerini geliştirmekte
ve farklı bakış açılarını anlamalarını sağlamaktadır.
Role Play Etkinlik Basamakları:
Hedef Belirleme: Öncelikle, rol yapmanın amacını belirlemek önemlidir. Bu, katılımcıla-
rın hangi becerileri geliştirmeleri gerektiğine veya hangi konuları anlamaları gerektiği-
ne bağlı olabilir.
Senaryo Oluşturma: Rol yapma için bir senaryo oluşturun. Senaryo katılımcıların rolleri-
ni ve durumlarını tanımlamalıdır. Gerçekçi ve ilgi çekici bir senaryo seçmek katılımcıların
daha çok ilgilenmelerini ve deneyimin daha verimli olmasını sağlar.
Etkinlik Açıklaması
Rolleri Belirleme: Her katılımcıya bir rol atayın. Rolleri senaryo gereksinimlerine ve ka-
tılımcıların beceri seviyelerine göre dengeli bir şekilde dağıtmak önemlidir. Ayrıca farklı
bakış açılarını temsil eden roller seçmek katılımcıların empati yeteneklerini geliştirme-
lerine yardımcı olabilir.
Hazırlık: Katılımcıları rol yapma için hazırlayın. Rolleri ve senaryoyu anlamaları için ge-
rekli bilgileri sağlayın. İhtiyaç duyulabilecek materyalleri (belgeler, grafikler vb.) sağla-
yın ve gerekli talimatları verin.
Uygulama: Katılımcıların rollerine bürünmelerine ve senaryoyu oynamalarına izin ve-
rin. Rol oynamaları sırasında rehberlik edin, gerektiğinde yönlendirin ve geri bildirim
sağlayın.
Simit Tekniği (Circle Technique): Bir tür öz değerlendirme tekniği olan simit tekniği iki
şekilde uygulanabilir:
Öğrencilere simit şeklinde bir görsel verilir ve öğrenciler ders başında konuyla ilgili bil-
diklerini simitin iç bölümüne, ders sonunda öğrendiklerini de simitin dışına yazmaları
istenir.
Senaryo Oluşturma: Rol yapma için bir senaryo oluşturun. Senaryo katılımcıların rolle-
rini ve durumlarını tanımlamalıdır. Eşleşen öğrenciler bildiklerini birbirleri ile paylaşır.
73