Page 73 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 73

İngilizce

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          Alışverişteyim
         Konu                  Alışveriş yaparken kullanılan dil yapılarını öğrenir.
         Öğrenme Hedefleri     Akıllı Tahta, Video Kaydı, Ses Kaydı, Senaryo Kartları
         Materyaller           Ses Kaydı / Videolar, Yazılı Metin, Resimler, Web 2.0 Araçları, EBA Portalı

         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlik E9.9.L2. ve E9.9.S3. kazanımlarına  yönelik iki ders saati olarak hazırlanmış-
                               tır.

                               Beyin Fırtınası (Brainstorming): Öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme-
                               lerine, konuyla ilgili ön bilgi edinmelerine ve aktif olarak derse katılmalarına yardım-
                               cı olan etkili bir yöntemdir. Bu teknikle öğrencilerin alışveriş sırasında en çok neyi satın
                               aldıkları, alışveriş yapmayı sevip sevmedikleri hakkında sorular sorulup cevaplar alınır.

                               Rol Yapma (Role Play): Öğrencilere gerçek hayatta alışveriş esnasındaki iletişim du-
                               rumlarını simüle etme fırsatı sunarak dil becerilerini pratik yapmalarına ve güvenlerini
                               artırmalarına olanak sağlamaktadır. Ayrıca empati kurma yeteneklerini geliştirmekte
                               ve farklı bakış açılarını   anlamalarını sağlamaktadır.
                               Role Play Etkinlik Basamakları:

                               Hedef Belirleme: Öncelikle, rol yapmanın amacını belirlemek önemlidir. Bu, katılımcıla-
                               rın hangi becerileri geliştirmeleri gerektiğine veya hangi konuları anlamaları gerektiği-
                               ne bağlı olabilir.

                               Senaryo Oluşturma: Rol yapma için bir senaryo oluşturun. Senaryo katılımcıların rolleri-
                               ni ve durumlarını tanımlamalıdır. Gerçekçi ve ilgi çekici bir senaryo seçmek katılımcıların
                               daha çok ilgilenmelerini ve deneyimin daha verimli olmasını sağlar.
         Etkinlik Açıklaması
                               Rolleri Belirleme: Her katılımcıya bir rol atayın. Rolleri senaryo gereksinimlerine ve ka-
                               tılımcıların beceri seviyelerine göre dengeli bir şekilde dağıtmak önemlidir. Ayrıca farklı
                               bakış açılarını temsil eden roller seçmek katılımcıların empati yeteneklerini geliştirme-
                               lerine yardımcı olabilir.

                               Hazırlık: Katılımcıları rol yapma için hazırlayın. Rolleri ve senaryoyu anlamaları için ge-
                               rekli bilgileri sağlayın. İhtiyaç duyulabilecek materyalleri (belgeler, grafikler vb.) sağla-
                               yın ve gerekli talimatları verin.

                               Uygulama: Katılımcıların rollerine bürünmelerine ve senaryoyu oynamalarına izin ve-
                               rin. Rol oynamaları sırasında rehberlik edin, gerektiğinde yönlendirin ve geri bildirim
                               sağlayın.

                               Simit Tekniği (Circle Technique): Bir tür öz değerlendirme tekniği olan simit tekniği iki
                               şekilde uygulanabilir:

                               Öğrencilere simit şeklinde bir görsel verilir ve öğrenciler ders başında konuyla ilgili bil-
                               diklerini simitin iç bölümüne, ders sonunda öğrendiklerini de simitin dışına yazmaları
                               istenir.

                               Senaryo Oluşturma: Rol yapma için bir senaryo oluşturun. Senaryo katılımcıların rolle-
                               rini ve durumlarını tanımlamalıdır. Eşleşen öğrenciler bildiklerini birbirleri ile paylaşır.

                                                                                                         73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78