Page 69 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 69
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Birinci Ders
Warm-up:
Öğrenci Motivasyonu oluşturmak ve konu tanıtımına öğrencilerin hazır olmaları için
öğretmen, "World Heritage" kavramını açıklayan ve UNESCO'nun dünya mirası lis-
tesinden örnekler veren ilginç bir video izletebilir, PPT, canva vb. sunum yapabilir, re-
simler veya haritalar göstererek öğrencilerin görsel hafızalarını kullanmalarını sağ-
layabilir veya kısa bir hikâye anlatabilir (İF1). Türkiye'de dünya mirasında olan yerler
hakkında kısa bilgiler verir. Öğretmen burada her öğrenciye öz değerlendirme aracı
olan K-W-L (Bil- İste- Öğren) formunu dağıtır ve doldurmalarını ister (ÜF1). Formu
doldurmak öğrencide ön bilgi aktivasyonu sağlar. Öğrenciler süreç içinde kendi öğ-
renme çıktılarını buradan değerlendirebilir.
Reading:
Okuma metninin seçiminde öğretmen dünya mirası ile ilgili, uygun seviyede bir okuma
parçası seçer. Bu UNESCO dünya mirası listesinde yer alan bir yer hakkında olur (İF2).
Öğretmen öğrencilerden metni önce sessizce okumalarını ister. Öğrenci merkezli oku-
ma, her öğrencinin kendi hızında okumasına ve metni anlamasına olanak tanır. Sonra
gönüllü öğrenciler seçer ve bir kez de gönüllü olanlar yüksek sesle okur. Öğretmen
öğrencilerin anlamalarını kolaylaştırmak için önceden belirlenmiş bazı anahtar keli-
meleri ve terimleri açıklar, süreci destekler (SF1). Okuma aktivitesi tamamlandıktan
sonra özetleme ve değerlendirme metodu kullanarak, öğrencilerle birlikte önemli
noktalar vurgulanır. Ardından öğrencilere metinle ilgili son değerlendirmeleri yapma-
ları için fırsat verilir. Birinci dersin sonunda öğrenciler K-W-L (Bil- İste- Öğren) öz de-
Uygulama Süreci ğerlendirme tablosunu tekrar gözden geçirebilir, yeni öğrendikleri kelimeleri ve yapı-
ları yazabilir (ÜF2). Ardından öğretmen esnek grup tekniği kullanarak grup çalışması
yapacaklarını ve grup çalışmasının amaçlarını açıklar. Bu çalışmanın amacı bir önceki
derste edindikleri kazanım, bilgi ve becerileri akran iş birliği ile pekiştirmektir. Etkinli-
ğin uygulama adımlarını öğrencilere açıklar (SF2).
İkinci Ders
Grupların Oluşturulması:
Öğretmen öğrencileri sınıf mevcuduna göre ve konuyu kavrama düzeyleri vb. gö-
zeterek heterojen gruplara ayırır. Her biri 5- 6 öğrenciden oluşan gruplar kurulur
(FÖOD1).
Gruplara Metni Dağıtma ve Okuma:
Öğretmen daha önceden UNESCO dünya mirası listesinde yer alan 5-6 farklı yerin
anlatıldığı metinleri hazırlar, çoğaltır. Bu metinler zorluk derecesi, uzunluğu ve içerdiği
bilgi çeşitliliği olarak birbirine benzer düzeyde olmalıdır.
Her gruba farklı bir yerin anlatıldığı okuma parçaları dağıtılır (İF3) ve her grup ken-
dine verilen o yerin adını grup ismi yapar. Örneğin, Truva Antik Kenti’nin anlatıldığı
okuma metni o gruptaki her öğrenciye dağıtılır, o grubun ismi “Troy” olur. Her bir grup
üyesi önce bireysel olarak metni okur. Daha sonra gruptan gönüllü bir öğrenci okuma
parçasını kendi grubuna sesli okur. Bu sırada grubun üyeleri bir önceki derste öğren-
dikleri kavramları ve yeni karşılaştıkları kelimeleri ve önemli bilgileri işaretler (SF3).
Metni anlarlar.
69