Page 72 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 72
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 10
TEMA 9: INVITATIONS AND CELEBRATIONS
E9.9.L2. Students will be able to recognise the most frequently used expressions
Etkinliğe related to shopping in a recorded text.
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları E9.9.S3. Students will be able to give and receive information about quantities,
numbers, price in conversations about shopping.
Ön Koşul Beceriler / Miktar, sayı, fiyat kavramlarını ve bunları ifade eden temel kelimeleri bilir.
Temel Kabuller Alışveriş yaparken kullanılan temel cümle yapılarını bilir.
Tema Bazlı Öğrenci Ürün ve fiyat karşılaştırması yaparken dil bilgisi yapılarını kullanmakta zorlanabilir.
İhtiyaçları
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye hazırlanan çalışma kâğıdı içeriğinde cümle
doldurma kısımları iki seçenek arasından veya kâğıdın üst kısmında hepsinin yazılı
olduğu kelimeler arasından seçerek doldurabileceği şekilde hazırlanır.
İçerik
İF2: Role play tekniğinde desteğe ihtiyaç duyan öğrenci için temel alışveriş içeriğinin
olduğu kartlar verilir. Üzerinde rol playde kullanacağı konuşma cümleleri yer alan
görseller, kartlar verilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye izletilen videoda kullanılan ve kullanılmayan
kelime kalıpları çalışma kâğıdında kelime bulutu olarak verilir. Öğrencinin video
dinleme sırasında kullanılan kelime veya kelime kalıplarını işaretlemesi istenir.
Süreç
SF2: Öğrenciye öğretmeni tarafından canlandıracağı role ilişkin kullanacağı cüm-
leler sessiz şekilde (öğrencinin duyabileceği-sufle) aktarılır. Öğrenci arkadaşlarına
canlandırmayı gerçekleştirir.
ÜF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için alışverişlere ilişkin görseller, kartlar altların-
da İngilizce yazılışları ile verilir. Öğrenci bildiği görselleri işaretler ve İngilizce yazılış-
larının yanında Türkçe yazılışlarını yazar.
ÜF2: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye hazırlanan çalışma kâğıdı içeriğinde cümle
doldurma kısımları iki seçenek arasından veya kâğıdın üst kısmında hepsinin yazılı
Ürün
olduğu kelimeler arasından seçerek doldurması istenir.
ÜF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için ders başlamadan önce öğretmen tarafından
konuya ilişkin bildiklerini Türkçe olarak yazmalarını, ders sonunda da öğrendiklerini
Türkçe olarak yazmasını ister. Ardından çeviri araçları yardımı ile İngilizceye çevire-
rek simit görselinde uygun olan yere eklenir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğretmeni tarafından canlandıracağı role ilişkin kullanacağı cümleleri du-
Ortamı Düzenlemeleri yabileceği bir ortam sunulur veya küçük bir kulaklık kullanılabilir.
72