Page 70 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 70
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Metin ile İlgili Sorular Hazırlama (SF4):
Her grup okuma metnine ilişkin hazırlayabildikleri kadar çok soru hazırlar ve ce-
vaplarını da yazar. Öğretmen soruların hazırlanması ve cevaplarının verilmesi sü-
recinde her bir öğrencinin etkin olması için iş birlikli grup dinamiğini takip ve teşvik
eder.
Öğretmen öğrencileri metinle ilgili hem bilgiye dayalı (Örneğin, "Bu yer hangi yılda
UNESCO dünya mirası listesine eklenmiştir?") hem de düşünmeye teşvik edici so-
rular (Örneğin, "Bu yerin korunmasının neden önemli olduğunu düşünüyorsunuz?")
hazırlamaları için yönlendirir.
Öğrenciler bu grup içi çalışma ile kazanımlarını pekiştirir. Son adımda diğer grup-
lara soracakları soruların temel yapılarını öncelikle kendi okuma parçasında dene-
yimlemiş olur. Bu süreçte öğretmen her grupla ayrı ayrı ilgilenir.
Soruların Sorulması:
Grupların sunum sıralaması belirlenir. İlk gruptan bir öğrenci önce kendilerine ve-
rilen metni sınıfa yüksek sesle okur. Sonra aynı gruptan iki kişi hazırlanan soru ve
cevabını karşılıklı okur. Soru sayısı beşi geçmez. Sonra öğretmen diğer gruplara “Bu
gruba konuları ile ilgili üç soru daha sormanızı istiyorum.” der. Diğer gruplar soru-
larını sorar ve sunum yapan grup cevaplar (SF5). Öğrencilerden hedef kelimeleri,
doğru dilbilgisi yapılarını kullanarak konu ile ilgili sorular sorup cevabını vermeleri
beklenir. Her öğrencinin bu iki ders boyunca derse etkin katılımı önemlidir. Sunu-
munu yapan her grup alkışlanır. Öğretmen gruplara kendi grup performanslarını
değerlendirmeleri için “Grup Performansı Değerlendirme Formu (Bkz. EK2) dağıtır
(ÜF3). Böylece öğrenci değerlendirme sürecine katılmış olur.
Öğretmen öğrencilerin sınıf içindeki performansını doğrudan gözlemleyerek de-
ğerlendirme yapar. Bu, öğrencilerin katılımını, çalışma alışkanlıklarını ve öğrenme
ilerlemelerini değerlendirmeye yardımcı olur. Öğretmen kendi hazırladığı kontrol
listesindeki (Bkz. EK3) kriterlere göre iki ders boyunca her bir öğrenci için biçimsel
değerlendirme yapar. (ÜF4).
Writing
Bağımsız Çalışma: Ders sonunda öğretmen öğrencilere, tarihî bir yeri ziyaret edip
etmediklerini sorar. Öğretmen bu yerin nerede olduğunu, ne zaman gittiklerini,
kimlerle gittiklerini, orada neler gördüklerini, neler yaptıklarını, neler hissettiklerini
Değerlendirme sorar. Öğrenciler deneyimlerini kısaca paylaşır. Sonrasında öğretmen öğrencilerden
bu konu ile ilgili yazılı bir metni ödev olarak ister (ÜF5). Öğrenciler ziyaret ettikleri
tarihî bir yer hakkında 50- 100 kelimelik bir metin yazar. Bu metinde gidilen yerin
ismi, nerede olduğu, ne zaman gidildiği, kimlerle gidildiği, neler yapıldığı ve ne
hissettiği gibi sorulara cevap niteliğinde bir seri cümleden oluşur. Hazırlanan ödev
görsellerle desteklenebilir. EBA portalına yüklenir.
• Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunun.
Kullanılan Evrensel • Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.
Tasarım Ögeleri • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlayın.
70