Page 74 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 74
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Paylaşımın devamı için iç daire saat yönünde dönerken dış daire de saat yönünün tersine
döner. Simit tekniği ile bu derste öğrenciler alışverişte kullanılan kelimeler, soru kalıpları
vb. için kullanılan kelimelerden daha önce bildiklerini simitin içine yazar. Ders sonunda
konuşma etkinliği bittikten sonra simitin dışına o derste neler öğrendiklerini yazarlar.
Birinci Ders
Warm-up:
Öğretmen öğrencilere alışveriş sırasında en çok neyi satın aldıklarını, alışveriş yapma-
yı sevip sevmediklerini sorar. Bununla birlikte internet alışverişi mi kullandıklarını ya da
mağazadan kendilerinin mi aldıklarını sorar ve cevap bekler (ÜF1).
Listening:
Ardından öğretmen alışverişle ilgili sınıfta bir video izletir, öğrencilerin bu videoda ge-
çen ve kazanım ile ilgili olan kelimelerin anlamlarının neler olduğunu tahmin etmelerini
ister (SF1). Öğretmen öğrencilerin izlediği videoda yer alan konuşmalara ilişkin cüm-
Uygulama Süreci lelerin yer aldığı çalışma kâğıdı verir (İF1). Bu çalışma kâğıdında alışverişte kullanılan
cümlelerle ilgili boşluk tamamlaması istenir. (What size are you?, Do you need any
help?, I’m looking for..., etc.) (ÜF2).
İkinci Ders
Speaking:
Öğrencilere farklı alışveriş senaryosu içeren kartlar dağıtılır (Senaryo kartlarında, alış-
verişle ilgili miktarlar, sayılar ve fiyatlar içeren ifadelerin olmasına dikkat edilir.) (İF2).
Bu senaryo kartlarının yardımlarıyla sınıfta diğer arkadaşlarının karşısında role play
tekniği kullanarak canlandırma yapmaları (FÖOD1) istenir (SF2). Bu ders özelinde
role play etkinliğinin hedefleri belirlenir, senaryo oluşturulur, öğrencilere roller verilir ve
hazırladıkları senaryoyu sınıf içinde sergilemeleri istenir.
Simit Tekniği (Circle Technique): Öğrencilere simit şeklinde bir görsel verilir ve
öğrenciler ders başında konuyla ilgili bildiklerini simitin iç bölümüne, ders sonunda
Değerlendirme
öğrendiklerini de simitin dışına yazmaları istenir. (ÜF3). Bu sayede öğrencilere neyi
bildikleri ve ders sonunda neyi öğrendiklerini görme fırsatı sunulur.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi teşvik
edin.
Kullanılan Evrensel • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın.
Tasarım Ögeleri
• Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme fır-
satları sunun.
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın.
• Akran geri bildirimi ve işbirlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin birbirle-
rinden öğrenmelerini teşvik edin.
74