Page 74 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 74

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Paylaşımın devamı için iç daire saat yönünde dönerken dış daire de saat yönünün tersine
                               döner. Simit tekniği ile bu derste öğrenciler alışverişte kullanılan kelimeler, soru kalıpları
                               vb. için kullanılan kelimelerden daha önce bildiklerini simitin içine yazar. Ders sonunda
                               konuşma etkinliği bittikten sonra simitin dışına o derste neler öğrendiklerini yazarlar.
                               Birinci Ders

                               Warm-up:

                               Öğretmen öğrencilere alışveriş sırasında en çok neyi satın aldıklarını, alışveriş yapma-
                               yı sevip sevmediklerini sorar. Bununla birlikte internet alışverişi mi kullandıklarını ya da
                               mağazadan kendilerinin mi aldıklarını sorar ve cevap bekler (ÜF1).

                               Listening:

                               Ardından öğretmen alışverişle ilgili sınıfta bir video izletir, öğrencilerin bu videoda ge-
                               çen ve kazanım ile ilgili olan kelimelerin anlamlarının neler olduğunu tahmin etmelerini
                               ister (SF1). Öğretmen öğrencilerin izlediği videoda yer alan konuşmalara ilişkin cüm-
         Uygulama Süreci       lelerin yer aldığı çalışma kâğıdı verir (İF1). Bu çalışma kâğıdında alışverişte kullanılan
                               cümlelerle  ilgili  boşluk  tamamlaması  istenir.  (What  size  are  you?,  Do  you  need  any
                               help?, I’m looking for..., etc.) (ÜF2).
                               İkinci Ders

                               Speaking:

                               Öğrencilere farklı alışveriş senaryosu içeren kartlar dağıtılır (Senaryo kartlarında, alış-
                               verişle ilgili miktarlar, sayılar ve fiyatlar içeren ifadelerin olmasına dikkat edilir.) (İF2).
                               Bu senaryo kartlarının yardımlarıyla sınıfta diğer arkadaşlarının karşısında role play
                               tekniği  kullanarak  canlandırma  yapmaları  (FÖOD1)  istenir  (SF2).  Bu  ders  özelinde
                               role play etkinliğinin hedefleri belirlenir, senaryo oluşturulur, öğrencilere roller verilir ve
                               hazırladıkları senaryoyu sınıf içinde sergilemeleri istenir.
                               Simit  Tekniği  (Circle  Technique):  Öğrencilere  simit  şeklinde  bir  görsel  verilir  ve
                               öğrenciler  ders  başında  konuyla  ilgili  bildiklerini  simitin  iç  bölümüne,  ders  sonunda
         Değerlendirme
                               öğrendiklerini  de  simitin  dışına  yazmaları  istenir.  (ÜF3).  Bu  sayede  öğrencilere  neyi
                               bildikleri ve ders sonunda neyi öğrendiklerini görme fırsatı sunulur.

                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
                                 •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar   oluşturun.

                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi teşvik
                                   edin.

         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın.
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme fır-
                                   satları sunun.

                                 •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın.

                                 •  Akran geri bildirimi ve işbirlikli öğrenme fırsatları sağlayarak    öğrencilerin birbirle-
                                   rinden öğrenmelerini teşvik edin.



    74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79