Page 79 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 79
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Tanıyorum, Tanıtıyorum
Konu School Life
Kendisini ve başkalarını bireysel olarak, ikili veya küçük gruplar hâlinde tanıtır.
Öğrenme Hedefleri Kendisini, ailesini ve onların alışkınlarını ipuçları ve yol gösterici sorular yardımıyla
kısa bir açıklayıcı paragrafta anlatır.
Materyaller Rol Kartları, Çalışma Kâğıdı, EBA Portalı
Süre 1 ders saati
Bu etkinlik planı bir ders saati süresinde E10.1.S1., E10.1.W1. kazanımlarına
yönelik konuşma ve yazma etkinliği olarak planlanmıştır.
Soru-Cevap Tekniği (Question and Answer Technique): Öğretmenin bir konuyla
ilgili öğrencilere sorular sorması ve bu sorulara aldığı cevapları değerlendirerek
öğretim yapması sürecidir. Bir konunun öğretmen tarafından sorular sorulup
öğrencilerce cevaplar verilerek işlenmesi anlamına gelen bu teknik öğrencilere
düşünme ve konuşma alışkanlıklarını kazandırma bakımından oldukça önemlidir
ve birçok ders sürecinde kullanılabilir.
İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): Bir grup öğrencinin bir araya gelerek
bir konuyu veya problemi birlikte çözmeye çalıştığı bir öğrenme yaklaşımıdır.
İşbirlikli öğrenmenin bazı temel teknikleri şunlardır:
Grup Çalışması: Öğrenciler, belirli bir konuyu veya problemi çözmek için küçük
gruplar hâlinde bir araya gelirler. Etkinlik sürecinde 3-6 kişilik heterojen gruplar
oluşturulur.
Etkinlik Açıklaması Bilgi Paylaşımı: Grup üyeleri, kendi bilgi ve deneyimlerini birbirleriyle paylaşırlar.
Etkinlik sürecinde grup üyeleri diğer arkadaşlarının kartlarını karışık olarak inceler.
Öğrencinin akranı ile ilgili isim, yaş, meslek, doğum yeri, yaşadığı yer, gibi bilgileri
bu kart üzerinde yazılıdır.
Karşılıklı Öğretim: Bir öğrenci, konuyu diğer öğrencilere anlatırken hem kendi
anlayışını pekiştirir hem de diğerlerinin anlamasına yardımcı olur. Her öğrenci
kendi kişisel kartında bulunan bilgileri grup arkadaşlarına anlatır.
Akran Değerlendirmesi: Akran değerlendirme araçları, öğrencilerin birbirlerini
değerlendirmelerine ve geri bildirim vermelerine olanak tanıyan araçlardır. Bu
süreçte grup üyeleri birbirlerinin etkinlik kâğıtlarını değerlendirip birbirlerine dönüt
verirler.
Rol Yapma (Role Play): Her öğrenci kendisine verilen karakter kartındaki kişi rolüne
bürünerek kartta yazan kişiyi canlandırır.
Analitik Rubrik (Analytic Rubric): Bir işin ya da performansın ortaya konurken
her bir aşamasının puanlanması esasına dayanan rubriktir. Üründen çok süreç
değerlendirilir.
79