Page 79 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 79

İngilizce

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Tanıyorum, Tanıtıyorum
         Konu                  School Life
                               Kendisini ve başkalarını bireysel olarak, ikili veya küçük gruplar hâlinde tanıtır.
         Öğrenme Hedefleri     Kendisini, ailesini ve onların alışkınlarını ipuçları ve yol gösterici sorular yardımıyla

                               kısa bir açıklayıcı paragrafta anlatır.
         Materyaller           Rol Kartları, Çalışma Kâğıdı, EBA Portalı
         Süre                  1 ders saati

                               Bu  etkinlik  planı  bir  ders  saati  süresinde  E10.1.S1.,  E10.1.W1.  kazanımlarına
                               yönelik konuşma ve yazma etkinliği olarak planlanmıştır.

                               Soru-Cevap Tekniği (Question and Answer Technique): Öğretmenin bir konuyla
                               ilgili  öğrencilere  sorular  sorması  ve  bu  sorulara  aldığı  cevapları  değerlendirerek
                               öğretim  yapması  sürecidir.  Bir  konunun  öğretmen  tarafından  sorular  sorulup
                               öğrencilerce  cevaplar  verilerek  işlenmesi  anlamına  gelen  bu  teknik  öğrencilere
                               düşünme ve konuşma alışkanlıklarını kazandırma bakımından oldukça önemlidir
                               ve birçok ders sürecinde kullanılabilir.

                               İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): Bir grup öğrencinin bir araya gelerek
                               bir konuyu veya problemi birlikte çözmeye çalıştığı bir öğrenme yaklaşımıdır.
                               İşbirlikli öğrenmenin bazı temel teknikleri şunlardır:

                               Grup  Çalışması:  Öğrenciler,  belirli  bir  konuyu  veya  problemi  çözmek  için  küçük
                               gruplar hâlinde bir araya gelirler. Etkinlik sürecinde 3-6 kişilik heterojen gruplar
                               oluşturulur.

         Etkinlik Açıklaması   Bilgi Paylaşımı: Grup üyeleri, kendi bilgi ve deneyimlerini birbirleriyle paylaşırlar.
                               Etkinlik sürecinde grup üyeleri diğer arkadaşlarının kartlarını karışık olarak inceler.
                               Öğrencinin akranı ile ilgili isim, yaş, meslek, doğum yeri, yaşadığı yer, gibi bilgileri
                               bu kart üzerinde yazılıdır.

                               Karşılıklı  Öğretim:  Bir  öğrenci,  konuyu  diğer  öğrencilere  anlatırken  hem  kendi
                               anlayışını  pekiştirir  hem  de  diğerlerinin  anlamasına  yardımcı  olur.  Her  öğrenci
                               kendi kişisel kartında bulunan bilgileri grup arkadaşlarına anlatır.
                               Akran  Değerlendirmesi:  Akran  değerlendirme  araçları,  öğrencilerin  birbirlerini
                               değerlendirmelerine  ve  geri  bildirim  vermelerine  olanak  tanıyan  araçlardır.  Bu
                               süreçte grup üyeleri birbirlerinin etkinlik kâğıtlarını değerlendirip birbirlerine dönüt
                               verirler.
                               Rol Yapma (Role Play): Her öğrenci kendisine verilen karakter kartındaki kişi rolüne
                               bürünerek kartta yazan kişiyi canlandırır.

                               Analitik  Rubrik  (Analytic  Rubric):  Bir  işin  ya  da  performansın  ortaya  konurken
                               her  bir  aşamasının  puanlanması  esasına  dayanan  rubriktir.  Üründen  çok  süreç
                               değerlendirilir.

                                                                                                         79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84