Page 77 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 77
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 11
TEMA 1: SCHOOL LIFE
E10.1.S1. Students will be able to introduce themselves and others individually / in
Etkinliğe pairs or small groups.
Dönüştürülecek E10.1.W1. Students will be able to describe themselves, their family and their
Öğrenme Çıktıları habits in a short descriptive paragraph with the help of cues and / or guiding
questions.
Ön Koşul Beceriler / Kendini ve başka kişileri tanıtırken kullanılan kelime ve ifadeleri bilir.
Temel Kabuller
Grup çalışmasına uyum sağlamakta zorlanabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Kendini ifade ederken zorlanabilir.
Yazım ve imlâ kurallarında zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için dağıtılacak olan çalışma kâğıdı uygun punto
seçilerek ve gerekiyorsa başlıkların Türkçeleri ile birlikte verilir.
İF2: Öğretmen seçtiği role uygun olarak kullandığı aksesuarları tanıtırken desteğe
ihtiyacı olan öğrenciler için aksesuarların görsellerinin ve isimlerinin olduğu kartlar
hazırlayarak İngilizce isimleri Türkçeleri ile öğrenciye sunar. Desteğe ihtiyacı olan
öğrencinin, aksesuarların tanıtımı yapılırken kendisine sunulan görsel kartları takip
etmesi sağlanarak süreçten kopmaması sağlanır.
İF3: Öğretmen seçtiği mesleğe uygun kişiyi tanıtırken ismini, mesleğini, yaşını,
İçerik nereden geldiğini, ülkesini, hobilerini, yaşadığı yeri vb. gibi bilgileri sözel olarak
paylaşırken desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için bu bilgileri öğrencinin konuyu
takip edebilmesi açısından yazılı olarak akıllı tahtaya yansıtır ya da maddeler
hâlinde (gerekiyorsa Türkçesi ile birlikte) öğrenciye yazılı metin olarak sunar.
İF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye sunulan çalışma kâğıdında yer alan yazı
puntosu öğrenciye göre ayarlanırken öğrencinin bireysel özellikleri açısından
gerekli görülüyorsa başlıklar Türkçesi ile birlikte verilir.
İF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin değerlendirme kriterleri bireysel farklılıklara
uygun olarak yeniden belirlenir, kriterler açık, net ve uygun punto ile belirtilir.
SF1: Öğretmenin seçeceği meslekler öğrencinin günlük hayatında karşılaştığı ve
herhangi bir hassasiyetinin olmayacağı mesleklerden seçilmelidir. Alternatif olarak
uygulanabilirliği arttırmak adına öğretmen seçtiği mesleklerle ilgili sunumunu
yapay zekâ kullanarak da tasarlayabilir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler meslek kartlarını, güncel hayatlarında sıkça
Süreç karşılaştıkları mesleklerden seçmeleri dersin devamındaki performanslarına olumlu
katkı sağlar. Alternatif olarak sınıf içerisinde öğrencilerin kendi kartlarını seçme
imkânı varsa seçim yaptırmaya desteğe ihtiyacı olan öğrenciden başlanabilir.
Öğrenci, yapay zekâ aracılığı ile belirlediği mesleğe ilişkin bilgiler edinir.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin çalışma kâğıdı üzerinde boş olarak verilen boş
zaman aktiviteleri ve hobiler, sevdiği ve sevmediği şeyler, aile bilgileri gibi bölümleri
77