Page 77 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 77

İngilizce

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 11

        TEMA 1: SCHOOL LIFE
                               E10.1.S1. Students will be able to introduce themselves and others individually / in
         Etkinliğe             pairs or small groups.
         Dönüştürülecek        E10.1.W1.  Students  will  be  able  to  describe  themselves,  their  family  and  their
         Öğrenme Çıktıları     habits  in  a  short  descriptive  paragraph  with  the  help  of  cues  and  /  or  guiding

                               questions.
         Ön Koşul Beceriler /   Kendini ve başka kişileri tanıtırken kullanılan kelime ve ifadeleri bilir.
         Temel Kabuller

                               Grup çalışmasına uyum sağlamakta zorlanabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Kendini ifade ederken zorlanabilir.
                               Yazım ve imlâ kurallarında zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için dağıtılacak olan çalışma kâğıdı uygun punto
                               seçilerek ve gerekiyorsa başlıkların Türkçeleri ile birlikte verilir.

                               İF2: Öğretmen seçtiği role uygun olarak kullandığı aksesuarları tanıtırken desteğe
                               ihtiyacı olan öğrenciler için aksesuarların görsellerinin ve isimlerinin olduğu kartlar
                               hazırlayarak İngilizce isimleri Türkçeleri ile öğrenciye sunar. Desteğe ihtiyacı olan
                               öğrencinin, aksesuarların tanıtımı yapılırken kendisine sunulan görsel kartları takip
                               etmesi sağlanarak süreçten kopmaması sağlanır.

                               İF3:  Öğretmen  seçtiği  mesleğe  uygun  kişiyi  tanıtırken  ismini,  mesleğini,  yaşını,
         İçerik                nereden  geldiğini,  ülkesini,  hobilerini,  yaşadığı  yeri  vb.  gibi  bilgileri  sözel  olarak
                               paylaşırken  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrenciler  için  bu  bilgileri  öğrencinin  konuyu
                               takip  edebilmesi  açısından  yazılı  olarak  akıllı  tahtaya  yansıtır  ya  da  maddeler
                               hâlinde (gerekiyorsa Türkçesi ile birlikte) öğrenciye yazılı metin olarak sunar.

                               İF4:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciye  sunulan  çalışma  kâğıdında  yer  alan  yazı
                               puntosu  öğrenciye  göre  ayarlanırken  öğrencinin  bireysel  özellikleri  açısından
                               gerekli görülüyorsa başlıklar Türkçesi ile birlikte verilir.

                               İF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin değerlendirme kriterleri bireysel farklılıklara
                               uygun olarak yeniden belirlenir, kriterler açık, net ve uygun punto ile belirtilir.

                               SF1: Öğretmenin seçeceği meslekler öğrencinin günlük hayatında karşılaştığı ve
                               herhangi bir hassasiyetinin olmayacağı mesleklerden seçilmelidir. Alternatif olarak
                               uygulanabilirliği  arttırmak  adına  öğretmen  seçtiği  mesleklerle  ilgili  sunumunu
                               yapay zekâ kullanarak da tasarlayabilir.
                               SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler meslek kartlarını, güncel hayatlarında sıkça
         Süreç                 karşılaştıkları mesleklerden seçmeleri dersin devamındaki performanslarına olumlu
                               katkı  sağlar.  Alternatif  olarak  sınıf  içerisinde  öğrencilerin  kendi  kartlarını  seçme
                               imkânı  varsa  seçim  yaptırmaya  desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciden  başlanabilir.
                               Öğrenci, yapay zekâ aracılığı ile belirlediği mesleğe ilişkin bilgiler edinir.
                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin çalışma kâğıdı üzerinde boş olarak verilen boş
                               zaman aktiviteleri ve hobiler, sevdiği ve sevmediği şeyler, aile bilgileri gibi bölümleri

                                                                                                         77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82