Page 80 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 80

İngilizce

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Warm-up:
                               Öğretmen üzerinde bir doktor önlüğü, bir avukat cübbesi, boynunda bir stetoskop,
                               elinde bir makas ve kumaş vb. aksesuarlardan biriyle sınıfa girer (FÖOD1), (SF1).
                               Öğrencilere bir sütununda istenen bilgilerin (Name Surname / Age / Occupation /
                               Nationality / Hometowm / Hobbies vb.) olduğu diğer sütununun ise boş olduğu bir
                               etkinlik kâğıdı dağıtır (İF1).
                               Birazdan  vereceği  bilgilere  göre  bu  etkinlik  kâğıdını  dolduracaklarını  öğrencilere
                               söyler.  Kullandığı  aksesuara  göre  kendini  başka  biri  gibi  öğrencilere  tanıtır  (İF2).
                               Seçtiği mesleğe uygun kişiyi tanıtırken ismini, mesleğini, yaşını, nereden geldiğini,
                               ülkesini, hobilerini, yaşadığı yer gibi bilgiler verir (İF3). Öğretmenin verdiği bilgileri
                               öğrenciler etkinlik kâğıdına yazar. Soru-cevap etkinliğiyle öğrencilerin kartları kont-
                               rol edilir (ÜF1).

                               Speaking:
                               Öğretmen  tarafından  daha  önce  hazırlanan,  farklı  renk  kodlarına  sahip  (örneğin
                               bazı kartlar kırmızı, bazı kartlar beyaz, bazı kartlar sarı, bazı kartlar mavi vb.) kart-
                               lar öğrencilere dağıtılır (SF2). Bu kartlar öğrencilerin kim olacağını gösteren karak-
                               ter kartlarıdır. Kartlarda isim, meslek, yaş, memleket, ülke bilgileri öğrencilere hazır
                               halde verilir. Boş zaman aktiviteleri, hobiler, sevdiği ve sevmediği şeyler, aile bilgileri
                               gibi bölümler de boş olmalıdır (İF4). Bu bölümler her öğrencinin kart üzerindeki ha-
                               yali karakterine göre öğrenci tarafından doldurulur (SF3). Rol yapma tekniği ile bu
                               kartların üzerindeki bilgiler doğrultusunda her öğrencinin kendine gelen karta göre

         Uygulama Süreci       kendini tanıtan bir konuşma hazırlaması istenir (SF4). Bireysel olarak konuşmalarını
                               hazırlayan öğrenciler sahip oldukları kart renklerine göre bir araya gelerek grup-
                               lar oluşturur (SF5). Öğretmen kartları öğrencilere dağıtırken grupları heterojen ve
                               öğrencilerin akademik durumlarına, ilgi ve yeteneklerine göre oluşturabilir. Etkinlik
                               işbirlikli öğretim yönteminin grup çalışması tekniği kullanılarak devam eder. Öğret-
                               men, grup üyelerinin her birine bir etkinlik dağıtır.

                               Her birey grubunun diğer üyelerine kendini tanıtır ve bu esnada diğer grup üyeleri et-
                               kinlik kâğıdı üzerinde istenen bilgileri doldurur. Ögretmen grup üyelerinin her birine
                               öğretmen tarafından bir etkinlik kâğıdı dağıtılır. Etkinlik kâğıdında grup üyelerinin
                               hakkında isim, meslek, yaş, memleket, ülke bilgileri, boş zaman aktiviteleri ve hobiler,
                               sevdiği ve sevmediği şeyler gibi bilgilerin doldurulması gereken bir tablo vardır. Bir
                               araya gelen gruplarda her öğrenci hazırlamış olduğu konuşmaya göre kendini gru-
                               bun diğer üyelerine tanıtır (SF6). Bu esnada gruptaki diğer üyeler konuşmada verilen
                               bilgilere göre etkinlik kâğıdındaki tabloyu doldurur (SF7). Grup üyeleri tablolarda
                               kendileri ile ilgili bölümleri kontrol edip arkadaşlarına dönüt verir (SF8). Son olarak
                               her gruptan bir temsilci, grup üyelerini sınıftaki diğer arkadaşlarına tanıtan bir ko-
                               nuşma yapar ve etkinlik son bulur (SF9).
                               Writing:
                               Ders sonunda öğretmen öğrencilere kendilerini ve aile bireylerini tanıtan bir parag-
                               raf (100-300 kelimelik) yazmaları için etkinlik kağıdı dağıtır (ÜF2). Bu kâğıt üzerinde
                               yazma etkinliği sırasında öğrencileri yönlendirmesi ve hangi bilgilerin istendiği ile il-
                               gili gerekli yönergeler ve değerlendirme kriterleri (dilbilgisi, içerik, akıcılık vb.) yer alır
                               (İF5). Yazma etkinliği öğrenciler tarafından ödev olarak hazırlanıp EBA’ya yüklenir.
                               EBA portalına yüklenen ödevler öğrencilere daha önce verilen yönergelerdeki kriter-
         Değerlendirme
                               lere göre öğretmen tarafından bir analitik rubrik ile değerlendirilir (ÜF3).

    80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85