Page 84 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 84
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Tatil Planım
Konu Plans
Geleceğe yönelik planların ve düzenlemelerin anlatıldığı bir dinleme metninde veya bir
Öğrenme Hedefleri
videoda geçen ayrıntıları not alır.
Dinleme Etkinliği Materyalleri: ses, çalışma sayfası vb. Video, Akıllı Tahta, Çıkış Bilet
Materyaller
Kartları, Not Alma Materyalleri
Süre 1 ders saati
Bu etkinlik planı bir ders saati süresinde, sınıf ortamında E10.2.L1. kazanımına yönelik
dinleme etkinliği yapmak üzere hazırlanmıştır.
Derste kullanılan öğretim metotları ve açıklamaları, uygulanan etkinliklerin kriterleri
ve değerlendirme araçları şunlardır: Her bir strateji öğrencilerin ihtiyaçlarına ve öğ-
renme stillerine göre uyarlanabilir.
1. Aktif Dinleme
2. Ön Bilgi Aktivasyonu
3. Beklenti Soruları
4. Gözlem
5. Öğrenci Merkezli – Dinleme Etkinliğinde Not Alma
6. “Thumbs-up Thumbs down” Değerlendirme
7. İkili Çalışma
8. Dinleme Metni İnceleme ve Analiz
9. İş Birlikli Öğrenme
10. Çıkış Bileti- Ders Sonu Değerlendirme
Aktif Dinleme (Active Listening): Öğrenciler dinleme etkinliği sırasında not almaya
teşvik edilir. Anahtar kelimeleri ve önemli detayları yakalamaya odaklanmaları sağ-
lanır.
Etkinlik Açıklaması
Ön Bilgi Aktivasyonu (Prior Knowledge Activation) Dersin başında öğrencilerin ko-
nuya dair ön bilgilerini hatırlamalarını sağlamak için sorular sorulur ve kısa tartışmalar
yapılır. Bu, öğrencilerin zihinsel olarak derse hazırlanmalarına yardımcı olur.
Beklenti Soruları (Expectation Questions): Öğretmen öğrencilere dersin konusuyla
ilgili beklentilerini ve hangi sorulara yanıt aradıklarını sorar. Bu, onların dersle ilgili mo-
tivasyonlarını artırabilir. Öğretmenin dersi öğrenci katılımı ile yönlendirmesine olanak
sağlar.
Gözlem (Observation): Öğretmen öğrencilerin grup çalışmaları ve tartışmalar sırasın-
da nasıl işbirliği yaptıklarını ve dinleme sırasında ne kadar not aldıklarını gözlemler. Bu
gözlem, öğrencilerin sürece ne kadar dâhil olduklarını anlamak ve o ders için her bir
öğrencinin katılımının biçimsel değerlendirmesini yapmak üzere öğretmene veri olur.
Ders esnasında etkinliğe katılımı aktifleştirmek için, anlık düzenlemelerin yapılmasına
yardımcı olur.
Anlık Geri Bildirim (Instant Feedback): Dinleme etkinliği sırasında veya sonrasında
öğretmen öğrencilere sorular sorarak anında geri bildirim verir. Yanıtlarının doğrulu-
ğunu kontrol eder ve gerektiğinde düzeltmeler yapar.
Not Alma Araçları (Note Taking Tools): Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin dinleme sı-
rasında önemli bilgileri not alabilmeleri için kâğıt, kalem, renkli kalemler veya dijital not
alma araçları temin edilebilir.
84