Page 66 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 66

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          Doğal-Kültürel Hazineler
         Konu                  World Heritage
                               Dünya mirası kavramını anlar, dünya mirasının ne olduğunu ve neden korunması
                               gerektiğini kavrar.
                               Dünya  mirası  listesinde  olan  yerlerden  çeşitli  örnekleri  tanır;  bu  yerlerin  coğrafi,
                               tarihî ve kültürel önemini anlar.
         Öğrenme Hedefleri
                               Dünya  mirası  ile  ilgili  metinleri  okur,  metin  içindeki  ana  fikirleri  belirler,  önemli
                               detayları tanımlar ve metne yorum yapabilir.
                               Dünya  mirası  ile  ilgili  bir  metin  hakkında  sorular  oluşturur.  Bu  sorular,  metnin
                               içeriğiyle ilgili olur ve metni daha derinlemesine anlamak için kullanılır.

         Materyaller           Yazılı Materyal, Video, Akıllı Tahta, Powerpoint Sunum, Açık Kaynaklar, EBA Portalı
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlik planı ardışık olarak işlenecek iki ders saatinde, sınıf ortamında E9.7.R1.
                               ve E9.7.W1. kazanımlarına yönelik hazırlanmıştır.

                               E9.7.W1. kazanımına yönelik yazma etkinliği öğrenciye bağımsız çalışma olarak
                               verilir.

                               Derste  kullanılan  öğretim  metotları  ve  açıklamaları,  uygulanan  etkinliklerin
                               kriterleri ve değerlendirme araçları şunlardır:

                               Her bir strateji öğrencilerin ihtiyaçlarına ve öğrenme stillerine göre uyarlanabilir.
                               1.  Ön Bilgi Aktivasyonu

                               2.  K-W-L (Bil- İste- Öğren) Değerlendirme Aracı
                               3.  Aktif Öğrenme
                               4.  Öğrenci Merkezli Okuma

                               5.  Metni İnceleme ve Analiz
         Etkinlik Açıklaması
                               6.  İş birlikli Öğrenme - Esnek Grup
                               7.  Soru-Cevap Aktivitesi

                               8.  Grup Değerlendirme Aracı
                               9.  Bağımsız Çalışma

                               10.  Öğretmen Değerlendirmesi
                               Ön Bilgi Aktivasyonu (Activating Prior Knowledge): Öğrencilerin "World Heritage"
                               kavramı hakkındaki bilgilerini değerlendirmek için bir ön bilgi aktivasyonu yapılır.
                               Öğrencilerin bu konuyla ilgili mevcut bilgilerini hatırlamaları sağlanır. Öğretmen
                               sunum yaparak bu süreci destekleyebilir.

                               K-W-L / Bil-İste-Öğren Değerlendirme Aracı (K-W-L / Know-Want to Know-Learn
                               Chart): KWL bir konuyu anlama ve öğrenme sürecini organize etmek için kullanılan
                               bir öğrenme stratejisidir. KWL, "Ne biliyorum? (Know)”, "Ne öğrenmek istiyorum?
                               (Want to know)”, ve "Ne öğrendim? (Learn)” kelimelerinin baş harflerinden oluşur.

    66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71