Page 66 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 66
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Doğal-Kültürel Hazineler
Konu World Heritage
Dünya mirası kavramını anlar, dünya mirasının ne olduğunu ve neden korunması
gerektiğini kavrar.
Dünya mirası listesinde olan yerlerden çeşitli örnekleri tanır; bu yerlerin coğrafi,
tarihî ve kültürel önemini anlar.
Öğrenme Hedefleri
Dünya mirası ile ilgili metinleri okur, metin içindeki ana fikirleri belirler, önemli
detayları tanımlar ve metne yorum yapabilir.
Dünya mirası ile ilgili bir metin hakkında sorular oluşturur. Bu sorular, metnin
içeriğiyle ilgili olur ve metni daha derinlemesine anlamak için kullanılır.
Materyaller Yazılı Materyal, Video, Akıllı Tahta, Powerpoint Sunum, Açık Kaynaklar, EBA Portalı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik planı ardışık olarak işlenecek iki ders saatinde, sınıf ortamında E9.7.R1.
ve E9.7.W1. kazanımlarına yönelik hazırlanmıştır.
E9.7.W1. kazanımına yönelik yazma etkinliği öğrenciye bağımsız çalışma olarak
verilir.
Derste kullanılan öğretim metotları ve açıklamaları, uygulanan etkinliklerin
kriterleri ve değerlendirme araçları şunlardır:
Her bir strateji öğrencilerin ihtiyaçlarına ve öğrenme stillerine göre uyarlanabilir.
1. Ön Bilgi Aktivasyonu
2. K-W-L (Bil- İste- Öğren) Değerlendirme Aracı
3. Aktif Öğrenme
4. Öğrenci Merkezli Okuma
5. Metni İnceleme ve Analiz
Etkinlik Açıklaması
6. İş birlikli Öğrenme - Esnek Grup
7. Soru-Cevap Aktivitesi
8. Grup Değerlendirme Aracı
9. Bağımsız Çalışma
10. Öğretmen Değerlendirmesi
Ön Bilgi Aktivasyonu (Activating Prior Knowledge): Öğrencilerin "World Heritage"
kavramı hakkındaki bilgilerini değerlendirmek için bir ön bilgi aktivasyonu yapılır.
Öğrencilerin bu konuyla ilgili mevcut bilgilerini hatırlamaları sağlanır. Öğretmen
sunum yaparak bu süreci destekleyebilir.
K-W-L / Bil-İste-Öğren Değerlendirme Aracı (K-W-L / Know-Want to Know-Learn
Chart): KWL bir konuyu anlama ve öğrenme sürecini organize etmek için kullanılan
bir öğrenme stratejisidir. KWL, "Ne biliyorum? (Know)”, "Ne öğrenmek istiyorum?
(Want to know)”, ve "Ne öğrendim? (Learn)” kelimelerinin baş harflerinden oluşur.
66