Page 61 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 61
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Kültürel Miraslar
Konu Bridging Culture
Şehirler hakkında soru sorar.
Öğrenme Hedefleri
Şehirlerin ve ülkelerin kültürel farklılıklarını bilir.
Materyaller Okuma Metinleri, Metinlerle İlgili Görseller, Akıllı Tahta, 3-2-1 Değerlendirme Formları
Süre 1 ders saati
Bu etkinlik E9.6.R1. ve E9.6.W2. kazanımlarına yönelik bir ders saati olarak hazırlan-
mıştır.
Beyin Fırtınası (Brainstorming): Beyin fırtınası, öğrencilerin belirlenen konu hakkın-
da hızlı bir şekilde fikir üretmesini sağlamak için kullanılan yaratıcı bir problem çözme
yöntemidir. Bu yöntem, öğrencilerin özgürce düşüncelerini ifade etmelerini ve birbirle-
rinin fikirlerinden ilham almalarını sağlar. Bu etkinliğin amacı olabildiğince çok sayıda
fikir üretmektir. Beyin fırtınası sırasında yargılama veya eleştiri yapılmaz, her fikir de-
ğerlidir ve dikkate alınır. Bu etkinlik kapsamında, öğrencilerin verilen görseller hakkın-
da aklına geleni rahat ifade etmesini sağlamak ve derse olan ilgisini arttırmaktır.
Beyin fırtınası aşamaları:
Konu Belirleme: Tartışılacak veya çözüm bulunacak konunun belirlenmesi (Dünyaca
ünlü şehirler, şehirlerin turistik ve tarihî yerleri).
Fikir Üretimi: Katılımcıların hızlı bir şekilde düşüncelerini paylaşması ve kaydedilmesi
(Öğrenciler bildikleri şehirler ve şehirlerin tarihî ve coğrafi isimlerini söylerler ve öğret-
men tahtaya yazar.).
Sorular ve Tartışma: Öğrencilere konu ile ilgili sorular sorularak tartışma başlatılması
Etkinlik Açıklaması (Öğretmen, dünyaca ünlü şehirler hakkında sorular sorar ve cevapları tahtaya yazar).
Fikirlerin Gözden Geçirilmesi: Üretilen fikirlerin analiz edilmesi (Öğrencilerden alınan
cevaplar genel bir tartışma ortamında gözden geçirilir).
Jigsaw Ayrılıp Birleşme Öğrenme Stratejisi (Jigsaw Cooperative Learning Strategy):
Konu ve Metinlerin Dağıtımı: Öğrenciler gruplara ayrılır ve her gruba farklı şehirlerin
tarihî, kültürel özelliklerini anlatan metinler verilir. (Örneğin: Fransa’nın Eyfel kulesinin
mimarisini anlatan metin, dünyanın en büyük yüzölçümüne sahip Rusya’nın coğrafi
özellikleri anlatan metin vb.)
Bireysel Çalışma: Öğrenciler kendi bölümlerini okuyup not alır. Grupta her öğrenci
farklı bir şehri seçer. Şehirleri anlatan cümleler karışık bir şekilde verilmiştir ve her öğ-
renci seçtiği şehrin özelliklerini anlatan metinleri anlamlı hale getirir.
Uzman Gruplar: Aynı bölümü çalışan öğrenciler bir araya gelerek tartışır ve bilgilerini
derinleştirir. Aynı şehri okuyan öğrenciler farklı gruplardan bir araya gelerek uzman
grupları oluşturur. Örneğin sınıfta Fransa’yı okuyan öğrenciler bir uzman grup oluştu-
rur. Uzman grupları metni anlamlı metin haline getirir ve öğretmenden dönüt alır.
Ana Gruplara Dönüş: Öğrenciler orijinal gruplarına geri döner ve öğrendiklerini payla-
şır. Uzman gruplarındaki öğrenciler orijinal gruplarına geri döner.
61