Page 58 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 58

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          Fiziksel Öğrenim
         Konu                  Inspirational People
                               Kişilerin fiziksel özellikleri ve karakterleri ile ilgili soru sorar.
         Öğrenme Hedefleri
                               Kişilerin fiziksel özellikleri ve karakterleri ile ilgili cevap vererir.
         Materyaller           Ses Kaydı / Videolar, Yazılı Metin, Resimler, Web 2.0 Araçları, EBA
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlik E9.5.L1., E9.5.R1. ve E9.5.R2. kazanımlarına  yönelik iki ders saati süre-
                               de işlenmek üzere hazırlanmıştır.

                               Kişiselleştirilmiş Destekleyiciler Kullanma (Individualized Supports): Destekleyi-
                               ciler kullanma tekniği, öğrencilerin farklı öğrenme ihtiyaçlarını karşılar ve öğrenme
                               sürecini daha etkili hâle getirir. Bu teknik öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zen-
                               ginleştirir, öğrenci katılımını artırır ve öğrencilerin öğrenmeyi daha etkili bir şekilde
                               sürdürmelerini sağlar. Bu teknik öğrencinin çalışma kâğıdının basitleştirilmesine ve
                               dinleme metinlerinin durdurularak ilerlemesine imkân sağlar.

                               İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): İşbirlikli öğrenme, öğrencilerin kü-
                               çük gruplar oluşturarak bir problemi çözmek ya da bir görevi yerine getirmek üzere
         Etkinlik Açıklaması   ortak bir amaç uğruna birlikte çalışma yoluyla bir konuyu öğrenme yöntemi olarak
                               tanımlanmaktadır. Bu ders özelinde öğrenciler dinleme etkinliğinde sorulan “Wh-
                               Questions” açık uçlu sorulara arkadaşı ile birlikte cevap arar.

                               Sürpriz  Yumurta (Surprise Egg  Game): Sürpriz yumurta tekniğinde kâğıtlara ya-
                               zılan sorular iç içe katlanarak bir yumurta haline getirilir. Soruların arasına bonus
                               sorular ya da sürpriz ödüller eklenir. Öğretmen yumurta şekline getirdiği kâğıdı öğ-
                               renciye fırlatır ve öğrenci yumurtanın kabuğunu açar. Kâğıtta yazan soruya cevap
                               verir. Cevabı bilen öğrenci yumurtayı başka bir arkadaşına atar. Cevabı bilmeyen
                               öğrenci soruyu geri sarıp yumurtayı öğretmene geri atar. Bu sayede dersin daha
                               eğlenceli  hâle  gelmesi  hedeflenir.Bu  ders  özelinde  dinleme  etkinliğinde  sorulan
                               açık uçlu sorulara öğrencilerin vermiş olduğu cevaplar sürpriz yumurta tekniği kul-
                               lanılarak alınır.
                               Birinci Ders

                               Warm-up:

                               Öğretmen derse başlarken akıllı tahtadan farklı fiziksel görünüşlere sahip (örneğin
                               sarı düz uzun saçlı kısa boylu zayıf genç bir kadın, siyah kısa kıvırcık saçlı kilolu uzun
                               boylu yaşlı bir erkek gibi) birkaç kişinin resmini açar (İF1). Öğrencilere akıllı tahtada
                               açılan kişilerin fiziksel olarak nasıl göründüklerini sorar. Bu aşamada öğrencilerden
         Uygulama Süreci       basit cevaplar vermesi beklenir (FÖOD1).

                               Listening:
                               Öğrenciler  için  EBA’dan  (http://meb.ai/zKUBAy)     (Link  EBA'ya  giriş  yaptık-
                               tan sonra çalışır.), ders kitabından ya da açık kaynaklardan farklı kişilerin fiziksel
                               özellikleri hakkında konuşulan bir ses kaydı ya da video kaydı seçilir. (Ses kaydı ya da
                               video saç şekilleri, saç uzunlukları, göz renkleri, boy uzunluğu gibi fiziksel özellikleri
                               içerir.) (İF2). İlk dinleme yapılır. Öğrencilerin daha etkin şekilde dinleyebilmesi için

    58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63