Page 58 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 58
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Fiziksel Öğrenim
Konu Inspirational People
Kişilerin fiziksel özellikleri ve karakterleri ile ilgili soru sorar.
Öğrenme Hedefleri
Kişilerin fiziksel özellikleri ve karakterleri ile ilgili cevap vererir.
Materyaller Ses Kaydı / Videolar, Yazılı Metin, Resimler, Web 2.0 Araçları, EBA
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik E9.5.L1., E9.5.R1. ve E9.5.R2. kazanımlarına yönelik iki ders saati süre-
de işlenmek üzere hazırlanmıştır.
Kişiselleştirilmiş Destekleyiciler Kullanma (Individualized Supports): Destekleyi-
ciler kullanma tekniği, öğrencilerin farklı öğrenme ihtiyaçlarını karşılar ve öğrenme
sürecini daha etkili hâle getirir. Bu teknik öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zen-
ginleştirir, öğrenci katılımını artırır ve öğrencilerin öğrenmeyi daha etkili bir şekilde
sürdürmelerini sağlar. Bu teknik öğrencinin çalışma kâğıdının basitleştirilmesine ve
dinleme metinlerinin durdurularak ilerlemesine imkân sağlar.
İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): İşbirlikli öğrenme, öğrencilerin kü-
çük gruplar oluşturarak bir problemi çözmek ya da bir görevi yerine getirmek üzere
Etkinlik Açıklaması ortak bir amaç uğruna birlikte çalışma yoluyla bir konuyu öğrenme yöntemi olarak
tanımlanmaktadır. Bu ders özelinde öğrenciler dinleme etkinliğinde sorulan “Wh-
Questions” açık uçlu sorulara arkadaşı ile birlikte cevap arar.
Sürpriz Yumurta (Surprise Egg Game): Sürpriz yumurta tekniğinde kâğıtlara ya-
zılan sorular iç içe katlanarak bir yumurta haline getirilir. Soruların arasına bonus
sorular ya da sürpriz ödüller eklenir. Öğretmen yumurta şekline getirdiği kâğıdı öğ-
renciye fırlatır ve öğrenci yumurtanın kabuğunu açar. Kâğıtta yazan soruya cevap
verir. Cevabı bilen öğrenci yumurtayı başka bir arkadaşına atar. Cevabı bilmeyen
öğrenci soruyu geri sarıp yumurtayı öğretmene geri atar. Bu sayede dersin daha
eğlenceli hâle gelmesi hedeflenir.Bu ders özelinde dinleme etkinliğinde sorulan
açık uçlu sorulara öğrencilerin vermiş olduğu cevaplar sürpriz yumurta tekniği kul-
lanılarak alınır.
Birinci Ders
Warm-up:
Öğretmen derse başlarken akıllı tahtadan farklı fiziksel görünüşlere sahip (örneğin
sarı düz uzun saçlı kısa boylu zayıf genç bir kadın, siyah kısa kıvırcık saçlı kilolu uzun
boylu yaşlı bir erkek gibi) birkaç kişinin resmini açar (İF1). Öğrencilere akıllı tahtada
açılan kişilerin fiziksel olarak nasıl göründüklerini sorar. Bu aşamada öğrencilerden
Uygulama Süreci basit cevaplar vermesi beklenir (FÖOD1).
Listening:
Öğrenciler için EBA’dan (http://meb.ai/zKUBAy) (Link EBA'ya giriş yaptık-
tan sonra çalışır.), ders kitabından ya da açık kaynaklardan farklı kişilerin fiziksel
özellikleri hakkında konuşulan bir ses kaydı ya da video kaydı seçilir. (Ses kaydı ya da
video saç şekilleri, saç uzunlukları, göz renkleri, boy uzunluğu gibi fiziksel özellikleri
içerir.) (İF2). İlk dinleme yapılır. Öğrencilerin daha etkin şekilde dinleyebilmesi için
58