Page 54 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 54

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          Benim Yeteneklerim
         Konu                  Human in Nature-2
                               Yapabildiği ve yapamadığı eylemler hakkında konuşur.
         Öğrenme Hedefleri     Öğrenciler farklı / alışılmadık yetenekleri keşfetmek için insanlarla ilgili okuma par-
                               çalarını tarayabilir.
                               Akıllı Tahta, Web Bağlantısı vb., Flaş Bellek, Çalışma Kâğıdı, Nesne (top, roket, dizüs-
         Materyaller
                               tü bilgisayar), Yetenek Hakkında Kaydedilmiş Sesli Metin
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlik E9.4.S1. ve E9.4.R2.  kazanımlarına  yönelik iki ders saati olarak hazırlan-
                               mıştır.
                               İletişimsel Dil Öğretimi Yöntemi (Communicative Approach):
                               Bu yaklaşım öğrencilerin çeşitli gerçek yaşam durumlarına sokmayı amaçlar, gerçek
                               dünyada iletişim kurmak için dil becerilerini nasıl kullanacaklarını öğrenmelerine yar-
                               dımcı olur. Öğretmen doğruluktan ziyade iletişimin akıcılığına odaklanmalıdır.
                               Ters Yüz Öğrenme (Flipped Learning): Öğrenme sürecinin önemli bir bölümünü öğ-
                               retmen rehberliğiyle sınıf dışına taşıyan yapılandırmacı yaklaşıma dayanan bir stra-
                               tejidir. Öğrencilere temaya uygun etkileşimli video paylaşılarak öğrencilerin ön hazır-
                               lıklı gelmeleri sağlanır.
                               Beyin Fırtınası (Brainstorming): Beyin fırtınası bireysel ya da grup çalışması olarak
                               gerçekleştirilebilir. Fikirlerin akla geldikleri anda açığa çıkarılması ve bu şekilde doğ-
         Etkinlik Açıklaması   ruya ulaşma amaçlanır. Ortaya çıkan fikirler yargılanmaz. Öğrencilerin spor dalları,
                               sanat etkinlikleri, hobiler vb. neler bildiklerini ifade etmeleri istenir.
                               Kişiselleştirilmiş Destekleyiciler Kullanma (Individualized Supports): Destekleyiciler
                               kullanma tekniği, öğrencilerin farklı öğrenme ihtiyaçlarını karşılar ve öğrenme süreci-
                               ni daha etkili hâle getirir. Bu teknik öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirir,
                               öğrenci katılımını artırır ve öğrencilerin öğrenmeyi daha etkili bir şekilde sürdürmele-
                               rini sağlar. Bu teknikte öğrencinin sisteme yüklenecek paragraf çalışması basitleştirilir
                               ve dinleme metinlerini durdurarak ilerlemesine imkân verilir.
                               Konuşma Halkası Öğretim Tekniği (Talking Circle Teaching Technique): Bu teknik
                               için öncelikle üçerli öğrenci grupları oluşturulur. Her gruptaki öğrenciler A, B, C biçi-
                               minde kodlanır. A kodlu öğrenci yeni öğrendikleri konu ile ilgili bildiklerini anlatır, süre-
                               si bittiğinde B grubunda olan öğrenciler sonra da C grubundaki öğrenciler anlatmaya
                               devam eder. Bu teknikte her grupta konuşan öğrenciye “I Can-I Can’t” olarak kısa ce-
                               vaplar vermesi istenir.

                               Sınıf dışı
                               Ters  Yüz  Öğrenme:  Öğretmen  EBA  V  sınıfında  öğrencileriyle  branşında  başarı
                               gösteren  özel  gereksinimli  bireylerin  yaşam  hikâyelerini  anlatan  etkileşimli  video
                               paylaşır (İF1).
                               Birinci Ders
         Uygulama Süreci       Warm-up:
                               Öğretmen farklı spor dalları, sanat etkinlikleri, hobiler vb. neler bildiklerini sorar ve
                               öğrencilerden gelen cevapları tahtaya yazar (SF1). Ardından öğrencilere yeşil ve kır-
                               mızı kartlar dağıtılır. Öğrenciler yeşil kartın üzerine “can-yapabilirim”, kırmızı kartın
                               üzerine “can’t-yapamam” ifadelerini yazar. Öğretmen akıllı tahtada yazılı eylemleri
                               yapabilen öğrencilerin yeşil kartı havaya kaldırmalarını, eylemleri yapamayan öğren-
                               cilerin ise kırmızı kartı havaya kaldırmalarını ister (SF2).

    54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59