Page 54 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 54
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Benim Yeteneklerim
Konu Human in Nature-2
Yapabildiği ve yapamadığı eylemler hakkında konuşur.
Öğrenme Hedefleri Öğrenciler farklı / alışılmadık yetenekleri keşfetmek için insanlarla ilgili okuma par-
çalarını tarayabilir.
Akıllı Tahta, Web Bağlantısı vb., Flaş Bellek, Çalışma Kâğıdı, Nesne (top, roket, dizüs-
Materyaller
tü bilgisayar), Yetenek Hakkında Kaydedilmiş Sesli Metin
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik E9.4.S1. ve E9.4.R2. kazanımlarına yönelik iki ders saati olarak hazırlan-
mıştır.
İletişimsel Dil Öğretimi Yöntemi (Communicative Approach):
Bu yaklaşım öğrencilerin çeşitli gerçek yaşam durumlarına sokmayı amaçlar, gerçek
dünyada iletişim kurmak için dil becerilerini nasıl kullanacaklarını öğrenmelerine yar-
dımcı olur. Öğretmen doğruluktan ziyade iletişimin akıcılığına odaklanmalıdır.
Ters Yüz Öğrenme (Flipped Learning): Öğrenme sürecinin önemli bir bölümünü öğ-
retmen rehberliğiyle sınıf dışına taşıyan yapılandırmacı yaklaşıma dayanan bir stra-
tejidir. Öğrencilere temaya uygun etkileşimli video paylaşılarak öğrencilerin ön hazır-
lıklı gelmeleri sağlanır.
Beyin Fırtınası (Brainstorming): Beyin fırtınası bireysel ya da grup çalışması olarak
gerçekleştirilebilir. Fikirlerin akla geldikleri anda açığa çıkarılması ve bu şekilde doğ-
Etkinlik Açıklaması ruya ulaşma amaçlanır. Ortaya çıkan fikirler yargılanmaz. Öğrencilerin spor dalları,
sanat etkinlikleri, hobiler vb. neler bildiklerini ifade etmeleri istenir.
Kişiselleştirilmiş Destekleyiciler Kullanma (Individualized Supports): Destekleyiciler
kullanma tekniği, öğrencilerin farklı öğrenme ihtiyaçlarını karşılar ve öğrenme süreci-
ni daha etkili hâle getirir. Bu teknik öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirir,
öğrenci katılımını artırır ve öğrencilerin öğrenmeyi daha etkili bir şekilde sürdürmele-
rini sağlar. Bu teknikte öğrencinin sisteme yüklenecek paragraf çalışması basitleştirilir
ve dinleme metinlerini durdurarak ilerlemesine imkân verilir.
Konuşma Halkası Öğretim Tekniği (Talking Circle Teaching Technique): Bu teknik
için öncelikle üçerli öğrenci grupları oluşturulur. Her gruptaki öğrenciler A, B, C biçi-
minde kodlanır. A kodlu öğrenci yeni öğrendikleri konu ile ilgili bildiklerini anlatır, süre-
si bittiğinde B grubunda olan öğrenciler sonra da C grubundaki öğrenciler anlatmaya
devam eder. Bu teknikte her grupta konuşan öğrenciye “I Can-I Can’t” olarak kısa ce-
vaplar vermesi istenir.
Sınıf dışı
Ters Yüz Öğrenme: Öğretmen EBA V sınıfında öğrencileriyle branşında başarı
gösteren özel gereksinimli bireylerin yaşam hikâyelerini anlatan etkileşimli video
paylaşır (İF1).
Birinci Ders
Uygulama Süreci Warm-up:
Öğretmen farklı spor dalları, sanat etkinlikleri, hobiler vb. neler bildiklerini sorar ve
öğrencilerden gelen cevapları tahtaya yazar (SF1). Ardından öğrencilere yeşil ve kır-
mızı kartlar dağıtılır. Öğrenciler yeşil kartın üzerine “can-yapabilirim”, kırmızı kartın
üzerine “can’t-yapamam” ifadelerini yazar. Öğretmen akıllı tahtada yazılı eylemleri
yapabilen öğrencilerin yeşil kartı havaya kaldırmalarını, eylemleri yapamayan öğren-
cilerin ise kırmızı kartı havaya kaldırmalarını ister (SF2).
54