Page 49 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 49
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 5
TEMA 4: HUMAN IN NATURE
E9.4.L2. Students will be able to identify time expressions of daily routines.
Etkinliğe E9.4.S2. Students will be able to talk about their daily activities and the frequencies
Dönüştürülecek of those activities.
Öğrenme Çıktıları
E9.4.W1. Students will be able to write about their friend's daily life and the
frequencies of their activities.
Öğrenciler arkadaşlarının ve aile üyelerinin günlük rutinleri hakkında konuşmak
için basit ifadeler kullanır.
Öğrenciler günlük rutinlerle ilgili kısa ve basit yazılı metinleri anlar.
Ön Koşul Beceriler /
Temel Kabuller Günlük rutinlerin neler olduğunu açıklar.
Günlük rutinlerin ne sıklıkta yapıldığı hakkında konuşur.
Öğrenciler sıklık zarflarını kullanarak rutinler / günlük aktiviteler hakkında yazılar
yazar.
Tema Bazlı Öğrenci Geniş zaman ifadelerini bilmekte zorlanabilir.
İhtiyaçları Sıklık zarflarını kullanmakta zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci için linkte yer alan günlük yaşam infografiği su-
nulur. (http://meb.ai/mGldG0) (Link EBA'ya giriş yaptıktan sonra çalışır.). Ayrıca
ihtiyaç duyulursa desteğe ihtiyacı olan öğrenci için video altına Türkçe alt yazı ek-
lenir.
İçerik İF2: Günlük aktivitelerin yer aldığı ve Türkçe, İngilizce açıklamalarının yazdığı gör-
sel bilgi kartları öğrencilere verilir. İstenirse günlük rutinleri hatırlatıcı infografiği
sunulur. (http://meb.ai/DnLYe7) (Link EBA'ya giriş yaptıktan sonra çalışır.).
İF3: Dinleme metinleri öğrencinin durumuna göre basitleştirilir. Gerekli olmasında
günlük aktivitelerin ve kullanılan sıklık zarflarının sadece kelimeleri dinletilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için önceden hazırlanmış olan üzerinde günlük
aktivitelerin resimlerinin olduğu flash kartlar öğrenciye verilerek hangi eylemi ne
sıklıkla yaptığını basit bir cümle yapısı ile ifade etmesi istenir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için öğretmen tarafından hazırlanan tahtadaki
aktivite görsellerinin kartlarının önceden çıktıları alınarak öğrenciye verilir. Görsel-
lerin altına Türkçe karşılıklarını yazması istenir.
Süreç SF3: Pair work çalışmasında diğer öğrenciler akranları ile birlikte çalışmaya devam
ederken desteğe ihtiyaç duyan öğrenci öğretmeniyle eşleşir, temel düzeyde günlük
yaşam aktivitelerini içeren yes-no soru cümleleri karşılıklı olarak öğretmen tarafın-
dan sorulur. Öğrencinin soruyu anlamadığı noktada öğretmeni tarafından Türkçe
olarak açıklaması yapılır.
SF4: Dinleme metnin içeriğinde kullanılan sıklık zarflarının görselleri, İngilizce ve
Türkçe karşılıklarının olduğu çalışma kâğıdı öğrenci ile paylaşılır. Dinleme metninde
yer alan sıklık zarflarını öğrenci görselleri ile eşler.
49