Page 49 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 49

İngilizce

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 5

        TEMA 4: HUMAN IN NATURE

                               E9.4.L2. Students will be able to identify time expressions of daily routines.
         Etkinliğe             E9.4.S2. Students will be able to talk about their daily activities and the frequencies
         Dönüştürülecek        of those activities.
         Öğrenme Çıktıları
                               E9.4.W1.  Students  will  be  able  to  write  about  their  friend's  daily  life  and  the
                               frequencies of their activities.
                               Öğrenciler  arkadaşlarının  ve  aile  üyelerinin  günlük  rutinleri  hakkında  konuşmak
                               için basit ifadeler kullanır.
                               Öğrenciler günlük rutinlerle ilgili kısa ve basit yazılı metinleri anlar.
         Ön Koşul Beceriler /
         Temel Kabuller        Günlük rutinlerin neler olduğunu açıklar.
                               Günlük rutinlerin ne sıklıkta yapıldığı hakkında konuşur.
                               Öğrenciler sıklık zarflarını kullanarak rutinler / günlük aktiviteler hakkında yazılar
                               yazar.
         Tema Bazlı Öğrenci    Geniş zaman ifadelerini bilmekte zorlanabilir.
         İhtiyaçları            Sıklık zarflarını kullanmakta zorlanabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci için linkte yer alan günlük yaşam infografiği su-
                               nulur. (http://meb.ai/mGldG0)    (Link EBA'ya giriş yaptıktan sonra çalışır.). Ayrıca
                               ihtiyaç duyulursa desteğe ihtiyacı olan öğrenci için video altına Türkçe alt yazı ek-
                               lenir.
         İçerik                İF2: Günlük aktivitelerin yer aldığı ve Türkçe, İngilizce açıklamalarının yazdığı gör-
                               sel bilgi kartları öğrencilere verilir. İstenirse günlük rutinleri hatırlatıcı infografiği
                               sunulur. (http://meb.ai/DnLYe7)    (Link EBA'ya giriş yaptıktan sonra çalışır.).
                               İF3: Dinleme metinleri öğrencinin durumuna göre basitleştirilir. Gerekli olmasında
                               günlük aktivitelerin ve kullanılan sıklık zarflarının sadece kelimeleri dinletilir.
                               SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için önceden hazırlanmış olan üzerinde günlük
                               aktivitelerin resimlerinin olduğu flash kartlar öğrenciye verilerek hangi eylemi ne
                               sıklıkla yaptığını basit bir cümle yapısı ile  ifade etmesi istenir.

                               SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için öğretmen tarafından hazırlanan tahtadaki
                               aktivite görsellerinin kartlarının önceden çıktıları alınarak öğrenciye verilir. Görsel-
                               lerin altına Türkçe karşılıklarını yazması istenir.

         Süreç                 SF3: Pair work çalışmasında diğer öğrenciler akranları ile birlikte çalışmaya devam
                               ederken desteğe ihtiyaç duyan öğrenci öğretmeniyle eşleşir, temel düzeyde günlük
                               yaşam aktivitelerini içeren yes-no soru cümleleri karşılıklı olarak öğretmen tarafın-
                               dan sorulur. Öğrencinin soruyu anlamadığı noktada öğretmeni tarafından Türkçe
                               olarak açıklaması yapılır.

                               SF4: Dinleme metnin içeriğinde kullanılan sıklık zarflarının görselleri, İngilizce ve
                               Türkçe karşılıklarının olduğu çalışma kâğıdı öğrenci ile paylaşılır. Dinleme metninde
                               yer alan sıklık zarflarını öğrenci görselleri ile eşler.

                                                                                                         49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54