Page 45 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 45
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Öğrencinin yazma etkinliğinde hedeflenen yapılar / ifadeler hatırlatılır ve bu hedef
yapıları / ifadeleri kullanarak cümleler kurması sağlanır. Öğrenciye yazma etkinli-
ğinde kullanabileceği hedef yapıları içeren, görsel şekilde zenginleştirilmiş örnek
bir çalışma kâğıdı verilir. İş birliğine dayalı bir süreci bu çalışma kâğıdı ile takip eder.
Desteğe ihtiyacı olan öğrenci 2’li-3’lü grup eşleştirmesi sırasında sınıfta ona yar-
dımcı olabilecek akademik düzeyi yüksek bir öğrenciyle eşleştirilir. Yapılacak etkin-
likte öğrenciye iş birlikli öğrenme imkânı sunulur.
SF5: Öğretmen role play tekniğini kullanarak öğrenciye bilet gişecisi rolünü verir.
Öğrenciden arkadaşlarına gitmek istedikleri filmin hangisi olduğunu yazılı olarak
gösterir, arkadaşının cevabına göre bilet vermesini ister.
SF6: İleri düzeyde olan öğrenciler için google sitesi ya da blogger gibi ortamlar
kullanılarak bir blog sayfası oluşturulur.
ÜF1: Öğrenciye 5N1K sorularını yanıtlamaları için açık uçlu soruların yanında ce-
vaplar da renkli ve karışık olarak verilir. Öğrencinin sorular ile cevapları eşleştirmesi
kolaylaşır. Öğrencinin seviyesine göre kolaylaştırıcı ipuçları, soru ve cevap aynı renk
Ürün tonları ile kodlanarak öğrenciye sunulur. Bu ürün çıktısı daha sonra (SF4) sürecinde
kullanılır.
ÜF2: Öğrenci kendi tercih ettiği filmin üzerine emoji (gülen yüz) bırakır.
FÖOD1: Görme desteğine ihtiyacı olan öğrenciler için afişlerin boyutu öğrencilerin
rahatlıkla görebileceği şekilde seçilir. Akıllı tahtada açılan içeriği takip edebilme-
Fiziksel Öğrenme lerini kolaylaştırmak için sıra düzenlemesi yapılabilir. İşitme desteğine ihtiyacı olan
Ortamı Düzenlemeleri öğrenciler için ses düzeyi duyabilecekleri şekilde ayarlanabilir.
FÖOD2: Görme desteğine ihtiyacı olan öğrenciler için hazırlanan okuma metninin
yazı puntoları büyütülür.
45